LIVE: Kateřina Marie Tichá s Bandjeez pohladili v Malostranské besedě po duši

Vydáno 07.12.2023 | autor: Andrea Štipčáková

Kateřina Marie Tichá a Bandjeez se s koncem roku letos naposled na samostatném koncertě sešli s fanoušky. Tentokrát zvolili prostory Malostranské besedy, na kterou mají krásné vzpomínky. Vyprodané vystoupení se neslo v milém duchu. Uskupení přehrálo všechny své zásadní písně a navrch přidalo několik novinek včetně aktuálního singlu Plamen

LIVE: Kateřina Marie Tichá s Bandjeez pohladili v Malostranské besedě po duši LIVE: Kateřina Marie Tichá s Bandjeez pohladili v Malostranské besedě po duši

Kateřina Marie Tichá
Praha, Malostranská beseda
6. 12. 2023

V sobotu si spolu s Jelenem zazpívala před vyprodanou O2 arenou, pro své vlastní vystoupení ale zvolila mnohem menší prostory. Zato o to jí bližší. Kateřina Marie Tichá zakončila svůj letošní koncertní rok v pražské Malostranské besedě, na kterou má tolik vzpomínek. Do prostor pod Hradem chodila na koncerty Davida Stypky, který jí v cestě muzikantky velmi pomohl, odehrála tam své první vystoupení a pokřtila debutovou desku Sami. Na tohle všechno během milého večera také zavzpomínala.

VIDEOROZHOVOR | Kateřina Marie Tichá: Nevěděla jsem, co se sebou hudebně, než jsem potkala Davida Stypku

Hned na začátek se hodí říci, že fanoušky, jaké má Kateřina Marie Tichá, by si bezesporu přál mít každý interpret. Ačkoliv odehrála zpěvačka letos v Praze svůj již několikátý koncert, ať už festivalový či samostatný, její posluchači si do Malostranské besedy stejně našli cestu, aby oblíbenou muzikantku podpořili. Brzy po ohlášení koncertu se tak stalo, že vstupenky do poslední vykoupili.

Od první písničky bylo přitom znát, že jde o opravdu skalní příznivce. Vůbec nepřeháníme, když napíšeme, že si s ní slovo od slova zpívali každý jednotlivý song. Snad kromě novinky Ta třetí, kterou Kateřina Marie Tichá poprvé představila poprvé právě na koncertě. Jinak znali kompletní repertoár, a to včetně skladeb, které zatím ve studiové verzi nevyšly, a fanoušci je mohou znát jenom z vystoupeních.

Už při úvodní Vlci si tak Kateřina Marie Tichá z uší vyndávala odposlechy, aby zpívající příznivce lépe slyšela. A během večera to zopakovala ještě několikrát nadšená, že si s ní slovo od slova nahlas střihli i nejnovější singl Plamen, který se už dva měsíce po vydání zařadil mezi interpretčiny nejúspěšnější. Na Youtube má aktuálně téměř půl milionu zhlédnutí.

ROZHOVOR | Kateřina Marie Tichá: Chci, aby mým písním lidé rozuměli

Právě na Plamenu i dalších novinách, které Kateřina Marie Tichá zahrála, bylo znát, jak se od vydání debutu posunula zase o pár kroků dál. Svůj podíl na tom mají jistě Bandjeez, kteří s muzikantkou na druhé desce spolupracovali, a kteří podobně jako jejich "frontmanka" předvedli skvělé výkony. Fanoušci se s příchodem nového roku, kdy by měla druhá deska zpěvačky vyjít, mají rozhodně na co těšit.

I starší písničky ale mají stále své kouzlo. Na koncertu zazněly kromě zmiňovaných Vlků také písně jako V Paříži, Divoká, Pravé poledne, Metro nebo Zničená zem. Památku kamaráda Davida Stypky uctili muzikanti skladbami Farmářům a Čaruj, které patřily právě zmíněnému zpěvákovi. A fanoušci nepřišli ani o již tradiční Márovo okénko, který se tentokrát nechal inspirovat Vánocemi a s vtipem sobě vlastním prostřednictvím básně, kterou prý napsal pět minut před koncertem, všem popřál krásné svátky.

Kateřina Marie Tichá s Bandjeez svým příznivcům opět připravili krásný večer plný dobré muziky. Na podobný se mohou těšit fanoušci po celé republice. Už na jaro vyrazí uskupení na turné, které započne 10. února v Klatovech a skončí 6. dubna v Pardubicích. V Praze se zastaví 14. března.

Text: Andrea Štipčáková, foto: Lucas Kozel
Témata: Kateřina Marie Tichá, Bandjeez, Malostranská beseda, Praha

0,00