LIVE: Glen Hansard utáhne Sono i bez mikrofonu

Vydáno 07.03.2016 | autor: redakce

Glen Hansard jede turné k aktuální desce Didn’t He Ramble. Na koncertech mu hostuje Markéta Irglová a tentokrát nechybí ani velká kapela včetně dechů a smyčců. Muzikantský zážitek je zaručen! Přesvědčili jsme se o tom v Brně, další dva koncerty jsou na programu 12. a 13. března v Praze.

LIVE: Glen Hansard utáhne Sono i bez mikrofonu Glen Hansard vystoupí po brněnském koncertu také dvakrát v Praze - 12. a 13. března v Divadle Archa

GLEN HANSARD + MARKÉTA IRGLOVÁ
SONO MUSIC CLUB
6. 3. 2016

Markétě Irglové patřil úvod koncertu, kdy na minutu přesně usedla ke klavíru a lehce nakřáple spustila první tóny Let Me Fall In Love. Pokračovala skladbou The Leading Bird z nejnovější desky Muna. Trojici úvodních skladeb uzavíral očekávaný průnik tvorby obou muzikantů v podobě If You Love Me, kterou odehrála opět jen sama s klavírem, ale o to hlouběji bylo možné se do hudby ponořit. Pak teprve došlo na zdravení a povídání, kdy se roztomile rozpačitě omluvila posluchačům za svoji hlasovou indispozici. Odpovědí jí však byl velký potlesk publika. Dále dala nahlédnout do své nejnovější tvorby úplnou novinkou Remember Me a přes Munu se vrátila opět k Once v závěrečné The Hill.

Glen Hansard vystoupil v Brně s dechovým a smyčcovým doprovodem

Po krátké přestávce nastoupil na pódium Glen Hansard s kytarou, triem smyčců, kontrabasem a klavírem, aby písní Grace Beneath The Pines odstartoval svou skoro tříhodinovou muzikantskou parádu. Pokračovalo se Winning Streak, kdy se k němu připojil ještě hráč na mandolínu a vokalista v jedné osobě, a zejména bicí. Nastala tu také první oboustranná interakce s publikem, jež se dalo spontánně s Hansardem do zpěvu.

Další plusové body nepochybně nahnal pravidelným děkováním v češtině a dalšími českými slůvky či reáliemi z českého prostředí. Po dalších skladbách z Didn’t He Ramble se i on vrátil k Once, taktéž bez vokálu Irglové, v písni When Your Mind’s Made Up, zato s dechovou sekcí ve složení trumpeta, trombon a tenor saxofon, která ji dodala šmrnc. Následovalo zklidnění baladou Bird Of Sorrow z Hansardova předchozího sólového alba Rhythm And Repose, gradující pro Hansarda typickým expresivním zpěvem (řevem), navíc okořeněnou ještě vyhrávkami dechů.

Z velkého nástrojového obsazení se přešlo do dua kytary a kontrabasu, kdy si Hansard zavzpomínal na mládí, hraní na ulici a první takto vydělané peníze, přitom svoji kytaru nešetřil, takže struny kolem jen létaly. Podobně dynamicky se střídaly skladby v průběhu celého večera, balady s údernými country a irskými skladbami, komornější obsazení se zvukem celé kapely. Hansard vystřídal zase různé kytary, mandolíny i klavír. Jedním z vrcholů koncertu se stal Wedding Ring, kde si jednu sloku vystřihl trombonista a přednesl ji s typicky černošskou jazzovou dikcí, přidal zároveň sólo na svůj nástroj a sklidil pak zasloužené ovace.

Oficiálně poslední skladbou setlistu se stala skladba This Gift, po ní následoval přídavek Say It To Me Now z Once odehraný z balkonu, tudíž bez veškerého ozvučení, v němž Hansard spolehlivě prokázal, že svým hlasem utáhne Sono i bez mikrofonu. Chybět nemohl ani společný hit Falling Slowly, který si zazpívali společně s Irglovou už oba na pódiu.

Dohromady jen samotné přídavky se závěrečným jamováním trvaly téměř hodinu, takže posluchačům se dostalo opravdu velkorysé dávky muziky, kde je v nejlepším poměru prosté muzikantství, technický um, show a vřelá atmosféra. K zajímavému číslu bychom se také dostali, kdybychom se pokusili zjistit celkový počet výměn kytar a počet prasklých strun Glena Hansarda. Nicméně v tom tkví odpovědět na další otázku, co veze s sebou na turné ve dvou obrovských kamionech.

text: Nikola Illeová, foto: Romana Šlapáková

4,50