LIVE: Harry Styles je showman. Jeho pražská premiéra bavila, nebyla však stoprocentní

Vydáno 16.07.2022 | autor: Barbora Turková

Dva roky odkládání, až to skoro to vypadalo, že Harry Styles do Prahy ani nedorazí. To se však nestalo a 15. července tak fanynky mohly nedočkavě od rána stepovat před O2 arenou, než je organizátoři vpustili dovnitř. Koncert bývalého člena One Direction si v Praze užila vyprodaná hala, zazněly jeho největší hity i novinky z alba Harry´s House.

LIVE: Harry Styles je showman. Jeho pražská premiéra bavila, nebyla však stoprocentní Twitter @opsicantchange

Harry Styles
Praha, O2 arena
15. 7. 2022

Organizátoři už několik dní před koncertem vydali prohlášení, aby natěšené fanynky nechodily před halu dříve než v pátek ráno. Stanovat před arenou by bylo stejně dosti nesmyslné, protože koncert byl z 95 % na sezení. Nutno ale dodat, že na židlích nikdo příliš dlouho nezůstal.

RECENZE: Harry Styles našel svůj styl. Na své první sólovce je dospělý a upřímný

Jako předkapelu si Harry Styles vybral skupinu Wolf Alice, celkem zajímavé zjevení na hudební scéně. Zpěvačka a kytaristka Ellie Rowsell má pěvecky hodně co nabídnout. Škoda jen jejich příliš rychlého ukončení. Skoro to vypadalo, jako by kapele někdo řekl, aby odešla, protože se nestačila s fanoušky ani pořádně rozloučit. Najednou zmizela z pódia a halou se rozezněl reproduktor, ze kterého zněl hit od One Direction Best Song Ever. Netřeba popisovat, jak si ho náctileté slečny užívaly. Čekání na hlavní hvězdu netrvalo příliš dlouho a deset minut po deváté se hala zhasla a rozpištěla. Harry Styles vyšel na scénu.

Zpěvák je na turné ke své aktuální desce Harry’s House, která vyšla na konci května a je mnohem osobnější a intimnější než dvě předchozí. Nutno ale dodat, že ne všechny pomalejší písně fungují ve velké hale narvané k prasknutí. Zpěvák sice začal energickou Music For a Sushi Restaurant, která je i otvírákem celé desky a pokračoval hity Golden a Adore You, ale pak naskočil na vlnu klidnější skladeb, která sice fanynky znaly, ale nefungovaly tak dobře jako rychlejší pecky.

V jednu chvíli tak byla pasáž písní Keep Driving, Matilda, Cinema a Boyfriend skoro k nepřečkání. Zpěvák si sice vzal kytaru a tři členky své sestavy dopředu, ale to celý koncert zbytečně zpomalilo. Styles je showman, dokázal to několikrát i na pražském koncertě, kdy bavil často hlavně sebe, ale musí se ještě naučit, jak pracovat se setlistem. Kdyby pomalejší část proložil nějakou rychlejší věcí nebo o jednu baladu ubral, udělal by lépe. Nepomohly mu ani jeho vtipy, které sice bavily, ale většina publika buď nepochopila, co jimi myslí, anebo neuměla tak dobře anglicky. Největší ohlas tak měly jednoduché fráze typu „díky Praho“, „užijte si večer“ a podobné. Není to ale jen případ Stylese, takhle české publikum reaguje na většina zahraničních koncertů.

Jakmile ale zpěvák opustil svou klidnější pasáž, byla to show se vším všudy. Styles je prostě bavič a dokazuje, že ne nadarmo se často ukazuje i ve filmech. Prostě si to užívá, běhá po pódiu sem a tam, chvilku hraje na kytaru, chvilku zas bez ní, bere si ze země věci, které mu fanynky hází a baví se. Celou skoro hodinu a půl neslezl z pódia, děkoval po téměř každé písničce a bylo na něm vidět, že je vděčný za to, co zažívá. A to nejen na pražském koncertě, ale na celém turné, které nese názve Love On Tour. Nechal se slyšet, že bez fanoušků by tady nestál a nemohl žít svůj sen.

Vzpomněl i na svou kapelu One Direction, od které zahrál její první velký hit What Makes You Beautiful, za což zaslouží poklonu. Stejně jako Louis Tomlinson, který měl v Praze koncert na konci května, si uvědomuje, že bez globálního fenoménu One Direction by dnes pekl stále ještě rohlíky v pekárně.

Závěr patřil těm největším hitům Sign of the Times, Watermelon Sugar, aktuální hitovce As It Was a nabité Kiwi. To byla možná ta nejlepší část večera, protože songy na sebe skvěle navazovaly a bavili se úplně všichni. Jen je škoda, že většina fanynek se na koncert dívala přes svůj telefon. Co by dělaly jejich sledující na Instagramu, kdyby neviděli živě celý přenos koncertu? Možná by se nejen Harry mohl zamyslet nad tím, co by se stalo, kdyby všichni před koncertem odevzdali mobilní telefony a užívali si přítomný okamžik, stejně jako tomu bylo na nedávném koncertě Jacka White?

Text: Barbora Turková, foto: Twitter @opsicantchange
Témata: Harry Styles, Praha, O2 arena, pop, Harry´s House, Love On Tour

4,50