LIVE: Mňága a Žďorp vyrazila s fanoušky na plavbu po Vltavě, Petr Fiala chrlil vtipné hlášky

Vydáno 24.06.2021 | autor: Aleš Materna

Jako za mlada. S takovou energií a čirou radostí rozpohybovali moravští ogaři Mňága a Žďorp parník Odra na Vltavě, až musela posádka lodi upozornit kapelu, aby omezila poskakování a skákání v průběhu produkce... Pokud se tedy nechce i se všemi fanoušky a celou lodí vykoupat v řece.

LIVE: Mňága a Žďorp vyrazila s fanoušky na plavbu po Vltavě, Petr Fiala chrlil vtipné hlášky LIVE: Mňága a Žďorp vyrazila s fanoušky na plavbu po Vltavě, Petr Fiala chrlil vtipné hlášky

Mňága a Žďorp
Vzhůru na palubu, Praha
23. 6. 2021

Od samého začátku bylo znát, že koncert Mňágu a Žďorp baví a jak se těší z prostého faktu, že mohou hrát v bezprostřední blízkosti svých příznivců. Nakažlivým entusiasmem strhli zcela zaplněnou loď, profesionálními hudebními výkony ukázali, že ještě ani zdaleka nepatří na vrakoviště rockových kapel. Zpívali, tančili a skvěle se bavili mladí, starší i nejstarší.

Mňága a Žďorp vyplula na Vltavu, Petr Fiala rozhoupal loď smíchem

Krátce po 17. hodině vytáhnul parník Odra kotvy od břehů pražské Náplavky na Rašínově nábřeží a vydal se na plavbu proti toku řeky Vltavy, kolem vyšehradské skály, Žlutých lázní přes Braník až téměř ke zdymadlům v Modřanech, kde se na řece otočil a vracel se zpět. Celou tuto dvouhodinovou plavbu kapela hrála bez přestávky a sázela jeden hit za druhým. Zvládla odehrát rovných dvacet písniček, k tomu přidala i dva přídavky.

Vše vyplňoval lídr Petr Fiala vtipnými hláškami a průpovídkami, z nichž některé stály za zaznamenání: „Promiňte, že furt ladíme... Kdyby to bylo v Brně, sere pes... Tam ani nemají řeku,“ prohodil za obrovského výbuchu smíchu po třetí písničce Rajčata a růže. Plavbu odšpuntoval song Písnička pro Tebe, hned po něm přišel na řadu letitý hit Hodinový hotel, při kterém Petr Fiala poskakoval jako dvacetiletý mladík a samou radostí vběhl i mezi dav lidí na palubě a do mikrofonu zpíval refrén s nadšenými fanynkami.

V průběhu koncertu nesměly chybět legendární songy Rodné lány, Ve 4 ráno, Měsíc, Spaste svoje duše, Nejlíp jim bylo, Made in Valmez či I cesta může být cíl, ale také ne tak známé, a ne tolik hrané kousky jako Panenky či Vteřiny věčnosti. Jednu z nich opět doprovodil Petr Fiala slovy: „Další písnička se jmenuje Takže dobrý, a pochází z alba, které se také jmenuje Takže dobrý... Od této písničky jsme toho čekali strašně moc, a nestalo se nic... Takže dobrý.“

Největší odvaz pak nastal se skladbami Matahari a Nagasaki Hirošima, které díky údernému skočnému téměř punkovému rytmu roztančily a rozeskákaly celou loď, až přišlo upozornění z podpalubí. „Dole nás prosí, ať tolik neskáčeme... Tak je musíme poslechnout. Natáčet film Titanic 2 nemá smysl, u toho by každý věděl, jak to dopadne. Ale vy byste zase měli skvělou výmluvu, proč jste zítra nepřišli do práce... Řekli byste šéfovi - potopila se se mnou loď,“ zněla další z vtipných hlášek Petra Fialy, které přispívaly k celkově velice uvolněné náladě, stejně jako třeba písnička Dutý ale free, kterou doprovodil slovy: „Po nějaké době jsem si uvědomil, že je někdy zkrátka lepší být dutý, ale free.“

Ani se nechtělo věřit, že ty dvě hodiny tak rychle utekly. Bylo nejen co poslouchat, ale také na co se dívat – za pomalé plavby parníku kolem líně plynula nádherná scenérie vltavských břehů při pozvolném západu slunce, z břehů, mostů, loděk, veslic či plachetnic kapelu a její fanoušky srdečně zdravili další lidé. Pak již přišlo na řadu představení členů formace, Tibíka na saxofon a klávesy, Nekyho na basu, Jarose a Inžu na kytary, bubeníka Marcela, kapelního technika a starostu v Darkovičkách Červa, zvukaře Františka Baču z Ostravy, kterému patří dík za velice průzračný a přehledný zvuk všech hudebníků, či Karla, který se stará o vše ostatní včetně prodeje merchandise. Poblíž vyšehradského železničního mostu přišel čas na dva přídavky, které si fanoušci freneticky vytleskali – Ne, teď ne! a Chtít chytit vítr.

Mňága a Žďorp to rozjela v plzeňském Zach's pubu, zahrála i zapomenuté písně

O tom, jak skvělý vztah mají členové kapely se svými fanoušky, pak ukázali po skončení koncertu, kdy ještě dobrou půlhodinu se svými příznivci diskutovali, fotili se a podepisovali CD a vinyly, šťastní, že opět nastaly časy, kdy je možné se takto přímo setkávat s lidmi a hrát pro ně naživo. Vskutku výborně strávené odpoledne.

Text: Aleš Materna, foto: Eva Vintrová
Témata: Mňága a Žďorp, Vzhůru na palubu, koncert, Petr Fiala

5,00