LIVE: Mötley Crüe a Def Leppard dali pražským Letňanům okusit časy, kdy světu kraloval heavymetal

Vydáno 03.06.2023 | autor: Dominik Pavliš

První červnový pátek se letňanské letiště proměnilo na losangeleský Sunset Strip, kde právě jedna ze dvou hlavních kapel večera, Mötley Crüe, začínala. Konkrétně ve slavném klubu Whisky a Go Go. Druhým headlinerem byli britští Def Leppard, které české publikum už dobře zná. Naposledy se představili roku 2019 v pražské O2 areně společně s Whitesnake. Zmíněné kapely jsou na společném turné, které bylo na české zastávce zakomponováno do jednodenního festivalu pod názvem Prague Rocks. Akce dále hostila švédské Eclipse a českou stálici Kabát. Ke smutku mnoha fanoušků na poslední chvíli odřekli z logistických důvodů svou show Wolfmother.

LIVE: Mötley Crüe a Def Leppard dali pražským Letňanům okusit časy, kdy světu kraloval heavymetal LIVE: Mötley Crüe a Def Leppard dali pražským Letňanům okusit časy, kdy světu kraloval heavymetal

Prague Rocks
Praha, Letňany
2. 6. 2023

Def Leppard nastoupili v gentlemanských outfitech a svůj set odpálili skladbou Take What You Want – úvodní písní z jejich posledního alba Diamond Star Halos vydaného minulý rok. V sestavě od začátku působí zpěvák Joe Elliott a baskytarista Rick Savage. Od roku 1978 s nimi hraje bubeník Rick Allen. Zajímavostí je, že je jednoruký. O levou ruku přišel při autonehodě v 80. letech. To mu však nebrání v koncertování pokračovat a v Letňanech hrál i naboso.

Prague Rocks přivítal Mötley Crüe a Def Leppard, bavili také Kabát a Eclipse

Frontman Elliot si byl ve zpěvu jistý a celé kapele to i po tolika letech stále dobře šlape. Ve druhé polovině koncertu si přišli na své zejména všichni milovníci instrumentálnějších záležitostí a sól. Díky postranním obrazovkám zachycujícím detailní záběry hudebníků na pódiu mohli fanoušci umělcům doslova koukat pod prsty. Nutno též zmínit skvělý zvuk – všechno bylo dobře čitelné. Publikum však bylo chladnější, a to i v předních řadách. Že by klid před bouří?

Z reproduktorů zní Requiem in D minor, K. 626 od Mozarta a následuje „televizní zpravodajské“ intro promítané na obrazovkách. Mötley Crüe se vynořují a začínají zostra skladbou Wild Side. Zůstávají věrní své image, tzn. nechybí džisky s nespočtem šátků, nabarvené vlasy, oční linky a další záležitosti charakterizující glam metalovou vlnu let osmdesátých. Decibely terorizují ušní bubínku a celá kapela hraje s nasazením jako v době své největší slávy. Z původní sestavy chyběl pouze kytarista Mick Mars, který se kvůli zdravotním problémům již koncertů neúčastní, a navíc se s kapelou soudí. Velká škoda. Nicméně post kytaristy zastupuje nyní John 5, známý jako hráč u Marilyna Mansona, který do kapely sedl na první dobrou. K

apela sází jeden hit za druhým. Dojde například i na skladbu The Dirt (Est. 1981) ze stejnojmenného životopisného filmu, který o kapele pojednává. V písni hostuje i Machine Gun Kelly, který byl přítomen pouze z projekce. Ve filmu ztvárnil bubeníka Tommyho Leea. Došlo i na coververze songů Anarchy in the U.K. od Sex Pistols a Blitzkrieg Bop od Ramones. Když technici nesou piano na pódiový „výběh“, je jasné, že bude následovat baladická Home Sweet Home hraná právě ex-manželem Pamely Anderson - bubeníkem Tommy Leeem. Baskytarista Nikki Sixx mezi písněmi trochu křečovitě mává českou vlajkou a na stage přivolává fanynku, aby si s ním následně udělala selfie. Koncert stojí především na energičnosti a teatrálnosti jednotlivých členů, žádné ohně a dělobuchy se nekonají. Na stagi mají na vybrané skladby dvě tanečnice, které jsou zároveň vokalistkami v refrénech.

Pocitově se zdá, že kapela nejede pouze ze setrvačnosti, ale nadále chce zachovávat tvář osmdesátkového heavy metalu a sám Nikki Sixx fanoušky potěšil, když oznámil, že bude vydávat nové album. I přesto, že v roce 2015 oznámili konec činnosti, znovu vstali z popela a své poslední slovo ještě neřekli.

Text: Dominik Pavliš, foto: David Webr
Témata: Prague Rocks, Eclipse, Kabát, Mötley Crüe, Def Leppard

4,00