RECENZE: Nikki Sixx z Mötley Crüe a jeho Sixx:A.M. se poprvé modlí k zatraceným

Vydáno 08.06.2016 | autor: redakce

Čtvrtá řadová deska projektu Sixx:A.M. je vlastně jen první částí plánovaného dvoudisku. Dostala název Prayers For The Damned, Vol. 1 a odpověděla na otázku, jestli Nikki Sixx i po ukončení činnosti jeho domovských a vpravdě ikonických Mötley Crüe bude mít posluchačům co říct.

RECENZE: Nikki Sixx z Mötley Crüe a jeho Sixx:A.M. se poprvé modlí k zatraceným Sixx:A.M.se modlí k zatraceným

SIXX:A.M.

Prayers For The Damned, Vol. 1

Rise, You Have Come To The Right Place, I'm Sick, Prayers For The Damned, Better Man, Can't Stop, When We Were Gods, Belly Of The Beast, Everything Went to Hell, The Last Time (My Heart Will Hit The Ground), Rise Of The Melancholy Empire

11 trax / 49:30 min

Vydavatel: Warner Music

Sixx:A.M. se zformovali v roce 2007 jako krátkodobý projekt pro jednu desku, a to soundtrack ke knize The Heroin Diaries. Nikki Sixx v ní drsným způsobem podává svědectví o své drogové závislosti v době největší slávy jeho domovské kapely Mötley Crüe. Spolu se zpěvákem Jamesem Michaelem a kytaristou DJ Ashbou ale více než právoplatnou rockovou desku složili spíše muzikálové písně s přesně jasným dějem a vykreslenými postavami.

Hity jako Life Is Beautiful nebo Pray For Me ale daly jasně najevo, že v tříčlenné kapele je silný potenciál. Druhé album This Is Gonna Hurt, opět na podporu Sixxovy knihy, už byla o poznání tvrdší, rockovější, propracovanější a skladby neztrácely písničkovou formu. Celkem logicky před dvěma lety trio navázalo albem Modern Vintage, na kterém se opět maličko posunulo směrem k popovějším aranžím a zapamatovatelnějším skladbám.

Mötley Crüe: To je úpadek, musejí hrát v reklamě na auta!

O tom, že Sixx:A.M. jsou nyní už právoplatná kapela se stabilními členy, nemůže být pochyb. Hlavní aktér Nikki Sixx už není vázán na Mötley Crüe, DJ Ashba taky pověsil na hřebík své angažmá v Guns N' Roses (dokonce se odmítl zúčastnit comebackového turné), kapela skládá a tvoří pohromadě a z materiálu je znát radost ze společného hraní. Na první části Prayers For The Damned tak dostanete koktejl toho nejlepšího, co nám tato trojice muzikantů může poskytnout.

Už otvírák Rise je na první poslech maličko tvrdší a temnější, celá deska se více podobá spíše druhé řadovce. Ani tak se ale nezapomíná na světlo na konci tunelu (Prayers For The Damned), nechybí pomalejší kousky (Better Man) nebo silné motivační hitovky (I'm Sick, Can’t Stop), z kolekce nejvíc vyčnívá vygradovaná When We Were Gods. Opět není nouze o melodické refrény, zběsilá sóla a hutnou basu, vše zabalené v bezchybné produkci se skvělým zvukem.

Nikki Sixx: Drsné rande s heroinem

Soubor jedenácti skladeb na bezmála padesáti minutách předkládá vyzrálou rockovou kapelu, model roku 2016. Principál Nikki Sixx táhne káru dál s jinou kapelou a Sixx:A.M. je tedy dobře namazaný stroj, který válcuje vše okolo. Zdá se ale, že se pomalu zadrhává, ztrácí tah na branku a čerpá jen z osvědčených postupů, na které posluchači slyší.

Skladby nepostrádají patřičnou hitovost a lze si představit, jak se ze spousty z nich stanou stadionové hymny, bohužel ale materiál není natolik silný ani překvapující, že by dokázal vystoupit ze stínu svých albových předchůdců. Jako samostatná studiová deska nepřekročí jejich lesk a slávu, jako součást plánovaného celku možná bude fungovat lépe, až se dílo dotvoří. Uvidíme.

BEST TRAX: Rise, Prayers For The Damned, When We Were Gods
ZKUS TAKY: Mötley Crüe - Saints Of Los Angeles, Guns N‘ Roses - Chinese Democracy, Hardcore Superstar - HCSS

Aleš Lochman