LIVE: Muse nás vrátili do osmdesátek. Udělali by ale nejlépe, kdyby pořád něco nevymýšleli

Vydáno 27.05.2019 | autor: Aleš Harazim

Je tomu téměř deset let, co Muse poprvé vystoupili v Česku, když zazářili na festivalu Rock for People. Za tu dobu skutečně ušli kus cesty. Jejich show se snaží být velkolepější a velkolepější, ale otázkou je, zda to má smysl. Jsou to přece kvalitní hudebníci. Mají všechny ty serepetičky vlastně zapotřebí?

LIVE: Muse nás vrátili do osmdesátek. Udělali by ale nejlépe, kdyby pořád něco nevymýšleli LIVE: Muse nás vrátili do osmdesátek. Udělali by ale nejlépe, kdyby pořád něco nevymýšleli

MUSE

LETIŠTĚ LETŇANY, PRAHA
26. 5. 2019

Máte rádi film Tron? Milujete představu budoucnosti z osmdesátých let? Pak vzniklo turné k desce Simulation Theory právě pro vás. Muse museli opět vymyslet něco nového a speciálního, ono se to jejich předchozí turné s drony jen velmi těžko vylepšuje. A tak přišli s osmdesátkovým Tron futurismem, velkou robotickou loutkou, Jedi tanečníky, blikajícími brýlemi a prostě hodně kvalitní koncertní rockovou show.

FOTOREPORT: Muse předvedli v pražských Letňanech osmdesátkový futurismus

Při každém z šestadvaceti songů, které během dvou hodin zahráli, se muselo dít něco speciálního. Ačkoli koncert začínal v Letňanech ještě za světla, což trochu ubíralo na atmosféře, robotičtí tanečníci s trumpetami a různými blikajícími a kouř vypouštějícími proprietami se snažili seč mohli, aby nevypadala kapela v podstatě čítající pouhé tři členy osaměle.

Přitom, co si budeme povídat, Matthew Bellamy, Dominic Howard a Christopher Wolstenholme jsou tak schopní, že by si úplně klidně bez všeho toho spektáklu vystačili. Ale jsou holt už jinde a show dělat musejí, i když nedává příliš smysl.

TOP 10 písní Muse, které zazní na pražském koncertě v Letňanech

Lidé spouštějící se ze vzduchu přes obrovský displej rozprostřený přes celé pódium? Je to zajímavé, ale... Proč se to děje? Takovou otázku si člověk pokládal dost často. Proč jsou tam ti tanečníci se svítícími tyčemi připomínající světelné meče ze Star Wars? Proč se na posledních několik písniček objevila obrovská loutka robota a cvakala na nás zuby? Proč jsou na krajích pódia roboti a dělají bizarní tanečky? Na nic z toho není asi jiná odpověď než... Aby se prostě něco dělo.

Dříve se Muse snažili být trochu političtí, trošku s názorem na svět, občas pustili nějaký přednes Stephena Hawkinga, ale tentokrát se rozhodli tohle všechno hodit za hlavu a prostě udělat zábavu. Což není nic proti ničemu, kapely s přílišným názorem mohou své fanoušky popuzovat a rozčilovat. Člověk si ale říkal, že všechny ty loutky, blikající LCD oblečky a brýle a tanečníci jsou tam tak nějak navíc. Koncert fungoval nejlépe, když trojice hudebníků stála sama na pódiu a prostě hrála.

U diváků měly samozřejmě největší úspěch staré klasiky jako Uprising, Starlight, Madness, Time is Running Out a poprvé na této tour zahráli v pražských Letňanech také Undisclosed Desires. Překvapivě skvěle fungovaly živě i nové písničky jako Propaganda nebo The Dark Side. Senzační byla Dig Down v klidnější, gospelové verzi.

Jenom to byl ale další důkaz, že Muse nepotřebují velkolepou show, aby dokázali odehrát skvělý koncert. U Dig Down bohatě stačil hlas Matthewa Bellamyho a piano. Méně je někdy více.

Setlist: Algorithm, Pressure, Psycho, Break It to Me, Uprising, Propaganda, Plug In Baby, Pray (High Valyrian), The Dark Side, Supermassive Black Hole, Thought Contagion, Interlude, Hysteria, The 2nd Law: Unsustainable, Dig Down, Undisclosed Desires, Madness, Mercy, Time Is Running Out, Houston Jam, Take a Bow, Prelude, Starlight, Stockholm Syndrome / Assassin / Reapers / The Handler / New Born, Knights of Cydonia

Text: Aleš Harazim, foto: Lukáš Knoll

Témata: Muse, Simulation Theory Tour, koncert, recenze, live, živě

3,00