LIVE: Post-hudba a Nauzea Orchestra v Ostravě ukázaly, že patří mezi klubové chuťovky

Vydáno 06.03.2023 | autor: Tomáš Kocian

Co si budeme nalhávat, Ostrava není v poslední době městem, kam by houfně přijížděly koncertovat jména, která momentálně patří mezi chuťovky klubové scény. Post-hudba i Nauzea Orchestra však bezpochyby do tohoto ranku patří. A obě party v Ostravě ukázaly svou kvalitu.

LIVE: Post-hudba a Nauzea Orchestra v Ostravě ukázaly, že patří mezi klubové chuťovky LIVE: Post-hudba a Nauzea Orchestra v Ostravě ukázaly, že patří mezi klubové chuťovky

Post-hudba + Nauzea Orchestra
Ostrava, Dock
5. 3. 2023

Večer v ostravském Docku otevřelo duo post-hudba. Ačkoliv už před koncertem zaznívalo v šumu z publika, že tuhle partu zatím ještě moc neznají, po pár písních bylo však jasné, že post-hudba svým osobitým a specifickým projevem dokáže upoutat snad každého. Dvojice vystupuje pouze s hudebním podkresem a minimalistickým osvětlením, snad pro podtržení syrovosti jejich hudby. V bezmála hodinovém setu publiku představili novou desky My všichni tady a teď, která vyšla teprve nedávno. Mezi písně z ní však zakomponovali i starší skladby, jako například Bezpečí a klid. Hitovku, kterou si společně s kapelou notovaly i první řady.

RECENZE: Post-hudba na novém albu ukazuje současnou trápící se společnost

Na koncertě post-hudby máte místy pocit, že jste se ocitli na show undergroundové party, kterou ale paradoxně sleduje plný klub. Místy se zpěvák Dominik Zezula zmítá na pódiu v hardcore řevu a o kousek dál už zase pokračuje v klidném melodickém a melancholickém refrénu. Sami hudebníci na začátku s lehkým ostychem zmiňovali, že jde o jejich první koncert k novému albu. Výkon to však nijak nezměnilo a ze zpocených tváří obou bylo jasné, že do toho dali vše.

Klub Dock, ve kterém se celý večer odehrával, není úplně typickým místem pro koncerty. Svým specifickým rozložením je spíše barem než typickým klubem. Prostor je to však nemalý a překvapivě dobře funguje. Po krátké prodlevě již bylona pódiu nastoupena poněkud početnější seskupení říkající si Nauzea Orchestra. Podle publika bylo jasné, že právě oni jsou tím hlavním lákadlem večera. Bez zbytečných úvodů spustila tahle parta původem z Ústí nad Labem svůj set, který i díky tempu písní slušně osýpal a neměl hluchá místa. Jen publikum jakoby zůstalo vlažné. Možná chybělo i jeho větší zapojení a komunikace s ním.

Pozorovat však celý orchestr, kde nechybí housle ani cello bylo zajímavé. Na první pohled nesourodé nástroje, které se doplňují a ani chvíli nezahálí. Jakmile není potřeba houslí, chopí se Anna Štěpánová backvokálů a podobně to platí i o ostatních členech. Nechyběly ani známé kousky z posledního alba Ministryně a Maso. Celkově tak večer v ostravském Docku nasáknutý melancholií nabídl zajímavé hudební zážitky.

Text: Tomáš Kocian, foto: FB post-hudba, FB Nauzea Orchestra (archivní)
Témata: post-hudba, Nauzea Orchestra, Ostrava, Dock

4,00