LIVE: Rozjařený a roztančený večer v podání Koňe a Prase a Midi Lidi. Ostravský klub Dock praskal ve švech

Vydáno 01.05.2022 | autor: Barbora Kubalová

Ostravský Dock se rozhodl koncertem kapel Koňe a Prase a Midi Lidi otestovat svou novou, navýšenou kapacitu. Nemohl si pro to vybrat lepší akci, koncert byl totiž zoufale vyprodaný. Oficiální popis události sliboval textově inteligentně rozjařenou až roztančenou atmosféru. A rozhodně nelhal.

LIVE: Rozjařený a roztančený večer v podání Koňe a Prase a Midi Lidi. Ostravský klub Dock praskal ve švech LIVE: Rozjařený a roztančený večer v podání Koňe a Prase a Midi Lidi. Ostravský klub Dock praskal ve švech

Koňe a Prase + Midi Lidi
Dock, Ostrava
30. 4. 2022

V půl deváté nastoupili na stage Koňe a Prase. Hned v úvodu položili přítomným Ostravákům filozofickou otázku: "Co to znamená ‘J***t Opavu?" Nedostalo se jim ale inteligentnější odpovědi než "Baník p**o!". Vítejte v Ostravě.

ROZHOVOR | Midi Lidi: Původní blbost získala smysl

Pak už ale zahájili první skladbou Les a publikum nadchli hned od prvních tónů, čímž zase byla nadšena kapela. Ochotně tak fanoušky zapojila hned do několika písní - ať už do rozcvičky v písni Šlapadlo nebo k názorné demonstraci toho, jak to vypadá, když si zvířátka v cirkuse založí kapelu. Kromě známých Bramborových hitů představili i novou skladbu s nakažlivým refrénem Jaro a přizvali na pódium i svého stage manažera Michala Janíka i kolegy z Midi Lidi. Posledním hostem byl Přemek, fanoušek číslo 1, který si u příležitosti svých půlnočních narozenin zazpíval s kapelou Žvýkačku.

Po krátké pauze nastoupili Midi Lidi. Ti sice na začátku zarazil drobný technický problém, který se ale naštěstí podařilo rychle vyřešit a přítomní tak byli ochuzeni o náhradní program s "metalovými baladami".

Namísto toho se naopak dav ještě více roztančil. V úvodu kapela představila především hity z nových alb Heal the World, konečně! a Nikdo se ti nebude smát, když budeš mít lidi rád. Petr Marek jako obvykle předváděl vokální i taneční exhibici a samozřejmě nechyběly všudypřítomné slovní hříčky. Při skladbě Volám tak byla vyhlášena "dánská polenta" a když skladba plynule přešla do cover verze Stevieho Wondera I Just Called to Say I Love You, už zpíval opravdu celý klub. Druhá část koncertu už se skládala převážně ze starších skladeb, jako je Ráno, Den nebo třeba Pokoj, ze které se stal díky sborovému hulákání slov "je tady pokoj, klid" trochu oxymóron.

V přídavcích se pak atmosféra trochu zklidnila u aktuální hitovku Láska není švédský stůl věnovala kapela Jiřímu Najvertovi - nejlepšímu číšníkovi na světě. Pak už naposledy rozeskákala diváky skladbami Pojď ven a hlavně Operace “Kindigo!”. S vyčerpaným publikem se Petr Marek rozloučil slovy "buďme svobodní a nes***e se ostatním do jejich životů." Nezbývá než s ním souhlasit.

Text: Barbora Kubalová, foto: Tomáš Klíma (ilustrační)
Témata: Koňe a Prase, Midi Lidi, Dock, Ostrava

0,00