LIVE: Finále Colours Of Ostrava - módní přehlídka Grace Jones i velkolepá vizuální show Kyga

Vydáno 22.07.2018 | autor: Andrea Černá

Poslední den Colours of Ostrava byl jednou velkou taneční party. Na hlavní scéně vystoupila sedmdesátiletá múza Grace Jones, která připravila atmosféru pro DJe Kyga, jenž festival zakončil. Během sobotního večera vystoupil také Ziggy Marley, nejstarší syn legendárního Boba Marleyho.

LIVE: Finále Colours Of Ostrava - módní přehlídka Grace Jones i velkolepá vizuální show Kyga LIVE: Finále Colours Of Ostrava - módní přehlídka Grace Jones i velkolepá vizuální show Kyga

COLOURS OF OSTRAVA, DEN ČTVRTÝ
DOLNÍ OBLAST VÍTKOVICE
21. 7. 2018

I poslední den se představily výrazné ženské osobnosti. Během slunečného odpoledne byla k vidění ztělesněná africká ženskost Oumou Sangaré, silná interpretka typická pro Colours v dobách, kdy se ještě celý festival nesl v duchu world music. Skvělý program se odehrával i na dalších dvaadvaceti scénách. Neočekávaným, na poslední chvíli ohlášeným vystoupením, byl koncert Mydy Rabycad. Za netradiční se dá považovat i do němčiny zhudebněný literární fragment Amerika Franze Kafky, který v aule Gong odehrál Kafka Band v podání Jaromíra 99, Jaroslava Rudiše a dalších multiumělců. Hlavními headlinery závěrečného dne ale byli Grace Jones, Ziggy Marley a Kygo.

LIVE: Třetí den Colours Of Ostrava - uhrančivá Joss Stone, roztomilá Jessie J i melancholičtí Cigarettes After Sex

Grace Jones

"Je jako můj osobní Ježíš," prohlásila o ní Lady Gaga. Superlativy nešetřili ani Andy Warhol, Rihanna nebo módní návrháři Lagerfeld, Versace a Armani. Ačkoli je bývalé modelce a bondgirl už sedmdesát let, stále zůstává múzou. Grace Jones na Colours of Ostrava ukázala, že ženskost není omezená věkem.

Provokativní androgyn nebo královna na podpatcích, během každé písničky měnila Grace Jones svou image a dokazovala, v čem tkví její pozice ikony globální popkultury. Už s prvními tóny vykoukla na pódium na vyvýšené plošině pod maskou lebky. S každou písničkou čekala diváky jiná maska a oblečení, jednou to byl vlající kabát, pak upnuté body, střapatá paruka nebo sukně. Diváci během koncertu zažili autentickou módní přehlídku.

Co zprvu úplně nefungovalo, byla komunikace s publikem. Ačkoli Grace Jones chválila industriální areál i "největší dav na festivalu, který kdy měla", fanoušci jí její energii ze začátku nevraceli. Až když se začala svíjet na kolenou a k písni Williams‘ Blood se přidaly lasery, stala se show živější a dav se roztančil.

Colours Of Ostrava si podmanily ženské hlasy - Jessie J, Joss Stone i Marie Rottrová

Ziggy Marley

Nejstarší syn Boba Marleyho se v České republice představil vůbec poprvé. Osminásobný držitel Grammy nejde jen po stopách svého otce, ale přidává k reggae prvky rocku, soulu a funku. Výsledkem je pohodový koncert odehraný sympaťákem v maskáčích. Žádná velká divočina, ale na pohupování se a nabrání energie na zbytek noci posloužil Marleyho výkon skvěle.

LIVE: Colours Of Ostrava si druhý den podmanila éterická Aurora, Kensington si přivezli tlumočnici

Kygo

Finále festivalu se stejně jako v předchozích ročnících neslo v duchu elektra. Štafetu po Underworld a Justice přijal tento rok norský DJ Kygo. Své desky začal roztáčet o půl jedné a na následujících devadesát minut se prostor pod hlavním pódiem proměnil v taneční party. Atmosféra se najednou připodobnila festivalu taneční hudby Beats for Love, který se v Dolních Vítkovicích konal na začátku července.

Kygo složil poctu nedávno zesnulému kolegovi Aviciimu, do svého setu zapojil i další písničky svých kolegů, např. Good Feeling od Flo Ridy nebo Sweet Dreams od Eurythmics. Při písničce Stole The Show nemohl nepřijít na mysl maďarský Sziget, kde závěrečné zakončení obstarávají právě světoví DJs. Šlehající ohně, lasery, ohňostroj a DJ vysoko za pultem. Velkolepý styl? Každopádně. Tohle ještě Colours of Ostrava nezažily. Na úplný závěr si Kygo nechal největší hit Firestone, podaný oproti zbytku setu originálně. DJ usedl za klavír a zároveň s doprovodem houslí píseň odzpíval naživo pomocný zpěvák.

OPOŽDĚNÁ DĚKOVAČKA

Po skončení koncertu proběhlo slovní ukončení letošního ročníku slovy Zlaty Holušové. Ředitelka festivalu poděkovala divákům i spolupracovníkům, což je milé gesto. Vyznělo by ale lépe, kdyby přišlo před závěrečným vystoupením. Takto Holušová vyjmenováváním headlinerů tohoto ročníků nenechala doznít kouzlo okamžiku po právě skončeném koncertu.

Colours of Ostrava se loni dostaly mezi deset nejlepších festivalů ankety European Festival Awards 2017 po boku Tomorrowlandu nebo Szigetu. Jak dopadne udílení cen tento podzim? Ve prospěch ostravské akce mluví atmosféra a zázemí. Kromě headlinerů přinesl právě skončený ročník zajímavé objevy na Fresh Stage nebo Full Moon Stage. Před deštěm se návštěvníci schovávali ve vinárně v bunkru nebo v multifunkční aule Gong na koncertech, divadelních představeních nebo na filmech vybraných ze spektra Letní filmové školy Uherské Hradiště. Festivalové tenisky u Bati tentokrát vystřídaly batohy a na diskuzním fóru Meltingpot debatovalo více než 150 inspirativních řečníků. Nejsou to tedy jen interpreti z billboardů a industriální areál Dolních Vítkovic, co vytvářejí z Colours of Ostrava nezapomenutelné čtyři dny v roce.

text: Andrea Černá, foto: Jiří Staněk

Témata: Colours of Ostrava, Grace Jones, Ziggy Marley, Kygo

3,50