LIVE: Extravagantní Róisín Murphy v Praze nadchla a ukázala směr

Vydáno 15.11.2015 | autor: redakce

Sobotní koncert irské zpěvačky Róisín Murphy nadchl slušně zaplněný Velký sál pražské Lucerny. Zpěvačka přijela do Prahy propagovat své nejnovější album Hairless Toys, současně připomněla své začátky v hudebním světě, které prožila v dnes již neexistující kapele Moloko.

LIVE: Extravagantní Róisín Murphy v Praze nadchla a ukázala směr Róisín Murphy v Praze nadchla a ukázala směr

RÓISÍN MURPHY
LUCERNA, PRAHA
14. 11. 2015

Vystoupení bývalé frontmanky dnes již legendární formace Moloko bylo bezesporu očekávanou události. Vždyť samotné oznámení koncertu bylo fanoušky velmi kvitováno na sociálních sítích i mimo ně. Turné, které momentálně Murphy absolvuje, představuje jeji poslední sólové album Hairless Toys, z něhož v Lucerně zahrála téměř všechny skladby. Společně se svým bandem odehrála bezmála dvouhodinový set, kterému přihlížel solidně zaplněný sál.

Róisín Murphy roztančila davy v pražské Lucerně

Samotné zahájení koncertu bylo efektní. Na velkých LED obrazovkách, které sloužily jako pozadí celého podia, se objevila tvář irské divošky, což ocenil dav velkým aplausem, ten se stupňoval díky tomu, že se jednalo o živý přenos ze zákulisí Lucerny, kde zpěvačka již notovala zahajovací píseň koncertu. Jak je už u Murphy zvyklostí, kromě zvukového zážitku dbá také na vizuální stránku představení. Během koncertu vystřídala osm extravagatních kostýmů, z toho jeden převlékla přímo na stagei, projekce zase promítaly různobarevné obrazce neidentifikovatelných tvarů či klipy jednotlivých písní.

Aktuální album bylo velmi kladně přijato kritikou i širokou veřejností - to se však dá říct o všech vydaných nahrávkách její kariéry. Během koncertu zazněly jednotlivé singly z desky, jako například energický track Evil Eyes nebo skladba Exploitation. Během té si zpěvačka neodpustila zavzpomínat na své působení v Moloko a zařadila text z megahitu Sing it Back. V tu chvíli bylo ve Velkém sále Lucerny jen málo hlasivek, které text písně sborově nezpívaly společně s ní. Dále následovala melancholická skladba Unputdownable, House of Glass nebo Uninvited Guest. Kromě písní ze zmiňovaného alba ale také nechyběly ty, které vyprodukovala v minulých letech. Zazněly tedy Let me Know, Slave to Love nebo Overpowered, některé dokonce v jiném či pozměněném aranžmá, než jsou známé z vydaných alb.

Sobotní večer ve společnosti Róisín Murphy a její kapelou rozhodně nebyl špatně stráveným časem. Její koncert byl ukázkou toho, jak dělat hudbu současnou, vizionářskou i sofistikovanou. Je dobře, že se v rámci turné zastavila také v České republice.

text: Martin Zvoníček, foto: Kateřina Motýlová

4,00