LIVE: Selah Sue se v Roxy rozdala do posledního dechu i kapky potu

Vydáno 04.05.2016 | autor: redakce

Drobná Belgičanka Selah Sue zavítala opět do Prahy, kde vyprodala klub Roxy. Se svými fanoušky navíc oslavila sedmadvacáté narozeniny. Dárek v podobě nezapomenutelného koncertu ale dostali hlavně posluchači.

LIVE: Selah Sue se v Roxy rozdala do posledního dechu i kapky potu Selah Sue by se na pódiu rozdala. Foto: Matěj Třasák

SELAH SUE
ROXY, PRAHA
3. 5. 2016

Coby předvoj vystoupila v té chvíli před poloprázdnou Roxy nová naděje české hudební scény Emma Smetana. Pouze za doprovodu kytary v rukou Jiřího Buriana působila a zřejmě se i cítila poněkud nejistě, obecenstvo jí navíc bohužel příliš nevěnovalo pozornost.

Selah Sue a Emma Smetana okouzlily fanoušky v Roxy

Po jejím vystoupení se jako mávnutím proutku Roxy zaplnila k prasknutí, takže kdo zaváhal, mohl být rád, když na něj zbylo místo alespoň u baru. Na kouzelné atmosféře to naštěstí neubralo a kupodivu zvuk byl i v těchto místech snesitelný.

Selah Sue svůj set odstartovala covervezí písně od Billie Holiday. Jelikož je malého vzrůstu a na pódiu přes davy lidí téměř nebyla vidět, mohli si nezasvěcení v první chvíli myslet, že se nedopatřením dostali na koncert jakési černošské zpěvačky v newyorském Harlemu. To je asi první asociace, která vás při poslechu zpěvu Selah napadne. Zpěvačka však dokáže se svým soulově nakřáplým hlasem opravdu velké divy a ty také natěšenému pražskému publiku předvedla.

Belgická umělkyně nabídla Praze průřez svojí tvorbou včetně osvědčených hitů. Z posledního alba Reason zazněly songy jako I Won´t Go For More, Reason, Together nebo Alone, největší úspěch ale samozřejmě sklidily pecky z prvního alba Raggamuffin. Jakmile přišel na řadu stejnojmenný singl, Roxy definitivně propadla šílenství a celý dav tančil jako jeden člověk.

Další singl Crazy World, který minimálně u nás díky reklamě na čokoládové tyčinky Selah Sue proslavil, pak byl asi highlightem celého koncertu. Právě při něm muzikanti pozvolna přešli do známé melodie Happy Birthday a spolu s nadšenými fanoušky tak zářící zpěvačce popřáli k narozeninám. Neukojitelný dav si samozřejmě vyžádal i přídavky a jen nerad po zaznění posledních tónů opouštěl prostory klubu, který mu umožnil prožít neopakovatelné chvíle. Selah Sue prostě svoje příznivce neumí zklamat. Těžko říct, kde se v tom drobném tělíčku bere tolik jedinečného talentu, nezaměnitelný hlas a obrovská pozitivní energie, kterou Selah disponuje. S ničím z toho rozhodně nešetří a na pódiu se rozdá do posledního dechu i kapky potu. Možná i v tom je její kouzlo - klame tělem a umí pouze příjemně překvapit.

Koncert Selah Sue by se vlastně dal shrnout jen do jednoho krátkého odstavce. Belgická zpěvačka totiž pokaždé přináší tak jedinečný a nepopsatelný zážitek, že pouze ti, kteří u toho byli, to dokážou pochopit. Ostatní mohou jen litovat.

text: Marta Pušová, foto: Matěj Třasák

5,00