LIVE: Srdcař Marek Ztracený přivedl Forum Karlín do transu

Vydáno 28.11.2017 | autor: Josef Martínek

Ne všichni interpreti mají to štěstí, že svůj výroční koncert k významnému jubileu absolvují na vrcholu kariéry. Marek Ztracený zvládl načasování perfektně a v době, kdy se singl Léto 95 co do popularity pomalu vyrovnává jeho průlomovému hitu Ztrácíš, odehrál ve Foru Karlín dost možná životní koncert. Deset let od napsání Ztrácíš jím oslavil lépe, než kdokoliv čekal.

LIVE: Srdcař Marek Ztracený přivedl Forum Karlín do transu LIVE: Srdcař Marek Ztracený přivedl Forum Karlín do transu

MAREK ZTRACENÝ
FORUM KARLÍN, PRAHA
27. 11. 2017

Začátek dvouhodinového vystoupení byl přitom rozpačitý, zejména zvukově. Zpěvy místy zanikaly v hlukové bublině a jeden si v tu chvíli pomyslel, že osmiměsíční práce zpěváka a jeho týmu může snadno přijít vniveč. Jenže pro celkový dojem není rozhodující první čtvrtina vystoupení, ale ta poslední, a především pocit, který si v sobě diváci odnesou po doznění posledního tónu závěrečné písničky. A ten, který zůstal po Ztraceném, byl tak odzbrojující, že ani slovem euforie jej přesně nevyjádříte.

FOTOREPORT: Marek Ztracený přivedl na výroční koncert do Fora Karlín i Karla Gotta

Zpěvák získal sympatie i tím, že se svou kapelou začal přesně podle ohlášeného harmonogramu. Na úvod se rozhodl překvapit lidovkou Ta slepička kropenatá, která byla v šesti letech první písničkou, jakou se naučil. Jeho nástup na menší předsunuté pódium uprostřed haly doprovázel gejzír konfet, který značil, že Marek Ztracený koncert pojme ve stylu zábavné pop-rockové show.

Kromě věčného pobíhání mezi dvěma pódii se snažil večer ozvláštnit barevným mixem světel a předvedl se i jako muzikant, který zvládá obhospodařit hned několik nástrojů. Vedle kytary a klavíru, které jsou mu už zcela vlastní, si zabubnoval po boku Marka Fryčáka a později využil také foukací harmoniky. Přesto chvíli trvalo, než zpěvák naplno vtáhl diváky do svého příběhu kluka, kterému před deseti lety na Štědrý den zavolal hledač talentů Martin Červinka s nabídkou natočit s ním desku. Kluka, který zažil rapidní vzestup i strmý pád, aby dnes vyprodal třítisícovou halu.

Marek Ztracený interview: Zažil jsem velký boom, šílený rock'n'roll i pomyslné dno. Život mi zachránil můj syn

ŽIVEL MARTA JANDOVÁ A NEOČEKÁVANÝ KAREL GOTT

Až když na pódium vtrhla Marta Jandová, aby si s ním zazpívala dvě skladby, včetně hitu Káva a sex, začala energie konečně naplno proudit oběma směry. Jandová potvrdila pověst neuvěřitelného živlu a koncertu její zapojení ohromně prospělo. Pouto mezi Ztraceným a publikem jako by od tohoto okamžiku sílilo každou další písničkou.

Marek předváděl srdnatý výkon, s jistotou střídal polohu romantického kluka za piánem a rockového dravce a občas zahrál i na veselou notu, jako třeba v písničce Stává se to i v lepších rodinách. Když zpíval song Levná instituce, diváci ze všech koutů Fora skákali pod jeho vedením jako jeden muž. Když přišla řada na hity Léto 95 a Sex s ex, málokoho v sále nezasáhla vlna pozitivní energie, která se z pódia mezi přihlížející šířila rychleji než lavina. Dokonce i ten vánoční kýč ve skladbě Snad se něco stane tady zafungoval.

A když se na pódiu nečekaně zjevil předem neohlášený Karel Gott, kterého Ztracený klávesově doprovodil při interpretaci skladby Být stále mlád, zjihnul snad i ten největší cynik. Dostat nejprofláklejší tvář české populární hudby na svůj výroční koncert chce asi velká spousta zpěváků a zpěvaček. Načasování však v tomto případě bylo tak geniální a podání tak bezprostřední, že v žádném případě nešlo o prázdnou touhu pochlubit se velkým jménem.

NEPŘENOSITELNÁ ENERGIE

Před závěrečnou písní Ztrácíš se Marek Ztracený přiznal, že má na krajíčku. Nejspíš nebyl zdaleka sám, kým lomcovaly emoce. Jeho koncert totiž přinesl spoustu upřímné - ba až dojemné - radosti, která postupně vygradovala ve stav transu. "V mých představách to nebylo ani zdaleka tak krásný, jako je to ve skutečnosti," prohlásil hlavní hrdina večera, který si koncert nechal natočit a chystá ho v budoucnu vydat na DVD.

Bude to jistě hezká vzpomínka na tenhle výjimečný zážitek. Energie, která ten večer pulsovala celým sálem, div že jím neotřásla, se však na žádný nosič přenést nedá. Ta se dá prožít jen v okamžik "tady a teď".

text: Josef Martínek, foto: Lukáš Loužecký

Témata: Marek Ztracený, Forum Karlín, Ztrácíš

5,00