Vydáno 07.02.2017 | autor: redakce
Jen dva měsíce dělily letní českou návštěvu kanadských pop-pankáčů Sum 41 od spuštění dalšího předprodeje na jejich únorový koncert ze šňůry Don’t Call It A Sum - Back World Tour v Praze. Kdo neváhal a už v říjnu loňského roku zakoupil lístek, ten se právem dočkal zážitku, na který bude vzpomínat. Předzvěst toho, že se v pražském klubu Roxy něco děje, byla fronta několik desítek metrů dlouhá už hodinu před otevřením klubu.
Jako překapela se představili francouzští Paerish, kteří Sum 41 doprovází na části jejich evropské tour. Přestože o sobě píší, že jejich vzory jsou Blink 182 nebo The Offspring, v jejich projevu se to dle mého příliš neprojevilo. Ale s jistotou se dá říci, že oproti letnímu výběru českých promotérů předkapely Donaha byl začátek večera přijatelnější.
FOTOREPORT: Sum 41 naplnili energickým pop-punkem klub Roxy
Úvod koncertu Sum 41 ohlásilo husí kůži nahánějící intro, které je věrným fanouškům již známé - Carmina Burana, AC/DC a klasický temný úvod z DVD Introduction To Destruction. Když součet dosáhl čísla 41, šílenství se spustilo.
Pětičlenná kapela spustila songy ze svého nového alba 13 Voices, které vyšlo na podzim loňského roku a mezi prvními skladbami zazněly A Murder Of Crowns a Fake My Own Death. Nato se frontman Deryck Whibley, který vypadal už znatelně lépe, než po poslední návštěvě Prahy, kdy na něm byly patrné známky proběhlé léčby z alkoholismu, přivítal s publikem slovy "Ladies and gentlemen, you all motherfucker, we meet again!" a začal Hell Song (album Does This Look Infected, 2002). Tímto si kapela koupila celý klub. Následovalo Over My Head (Does This Look Infected?, 2002) a Underclass Hero (Underclass Hero, 2007), kdy si kapela připravila pro fanoušky obrovské nafukovací balóny. Zkrátka byla to atmosféra, která vás vtáhne.
Klubem se take rozezněl klavír a setlist střídal staré oldschoolové hity, kdy si připadáte jak středoškolák ve filmu Prci, prci, prcičky s posledními, loni vydanými tvrdšími skladbami. První slzy ukáply při songu All To Blame (Chuck, 2004) a kdo je skrýval, pravděpodobně už neustál davovou srdcovku With Me (Underclass Hero, 2007).
Frank Zummo předvedl bubenické sólo, kterým se představil fanouškům, kteří jej ještě neznali - stálým
členem kapely je od roku 2013, kdy nahradil původního bubeníka Stevea Jocze. Kdo nenavštívil letní vystoupení Sum 41 v rámci Prague Sounds Good festivalu, měl šanci navštívit kapelu v roce 2010 na dvojkoncertu v Lucerna Music Baru. Na okraj - zde byli fanoušci o poznání mladší, než na koncertě v klubu Roxy.
Jestli někomu došly při této jízdě síly nebo se snad našel někdo, kdo váhal se skákáním ve zběsilém davu, tak při posledním setu skladeb, kde zazněly největší pecky z alba All Killer No Filler (2001), jako Motivation, In To Deep a samozřejmě Fat Lip, vstal a běžel do davu. Koncert v tomto okamžiku dosáhl bodu varu.
Kapela si připravila pro fanoušky skvělý dvouhodinový setlist a co song, to zážitek. A stejně, jako při návštěvě kina marvelovských filmů nesmíte odejít hned po titulcích, po prvních přídavcích Sum 41 přichází poslední třešnička na dortu - Pain For Pleasure v metalových převlecích s dlouhými parukami. Kdo vydržel, nelituje, a kdo nevydržel nebo nezná, googlí.
text: Tereza Podhorná, foto: Rusty Shepherd
5,00
čtenáři
hlasuj