LIVE: Tenacious D předvedli při své české premiéře energií překypující show

Vydáno 05.06.2023 | autor: Dominik Pavliš

Českou premiéru si první červnovou neděli střihla komediálně satirická rocková dvojice Tenacious D. Tedy Jack Black a Kyle Gass, kteří jsou také herci a proslavili se zejména filmem Tenacious D: The Pick of Destiny z roku 2006, který se rázem stal oblíbeným po celém světě. Slavné duo doprovázela kapela. Koncert se konal v rámci Spicy Meatball Tour ve Foru Karlín.

LIVE: Tenacious D předvedli při své české premiéře energií překypující show LIVE: Tenacious D předvedli při své české premiéře energií překypující show

Tenacious D
Praha, Forum Karlín
4. 6. 2023

Kdo namísto předkapely zašel do karlínského Hostince U Tunelu na pár točených, jak je před koncerty ve Foru dobrým zvykem, prohloupil. Kdo si před samotným vystoupením negooglil Steel Beans, musel být velice překvapen. Chlapík v bílém obleku s kloboukem, který vsedě hraje zároveň na bicí, kytaru, piano a do toho zpívá. Kdo nevěří, ať se na YouTube přesvědčí! Skladby, žánrově přirovnatelné například k The Black Keys, publikum ocenilo mohutným potleskem po každé skladbě. Skvěle zahrané a velmi originální koncept, toto se opravdu jen tak nevidí. Respekt!

Tenacious D si odbyli českou premiéru, publikum bavili texty plnými humoru

Stejná znělka, jakou začíná v perexu zmíněný film, uváděla též koncert. Komediální muzikál vypráví o projektu dvou kytaristů, „jejichž osudem je stát se nejslavnějším hudebním počinem od This is Spinal Tap“, a začíná příběhem chlapce, který již odmala brnkal na kytaru a vzhlížel k rockovým velikánům.

O tom přesně pojednává píseň Kickapoo, kterou koncert Black s Gassem zahajovali. Celá show byla víceméně koncipována dle filmové předlohy. Při páté skladbě Tribute se za bubeníkem nafoukla velká figurína Beelzebosse, tedy jakéhosi ďábla, se kterým dvojice ve filmu sváděla souboj. Nakonec ďábla společně porazí – skladba Beelzeboss (The Final Showdown), při kterém byla figurína vypuštěna jakožto symbol ďáblovy prohry. Nechyběly však ani písně z novějších alb či před třemi týdny vydaný singl Video Games a zbrusu nový Wicked Game, ke kterému vyšel dokonalý videoklip. Posuďte sami. V přídavku zazněla Master Exploder, The Spicy Meatball song, pojmenována po turné, a na závěr Fuck Her Gently. Více než patnáct skladeb v bezmála hodině a půl nabité show.

Tenacious D staví na jednoduchých a většinou chytlavých skladbách se silnými refrény a texty plnými humoru a nadsázky, které zkrátka naživo fungují velice, ale opravdu velice dobře. Chemie mezi publikem a kapelou klapala na výbornou. Posluchači jako by byli součástí show. Mohutné aplausy byly důkazem spokojenosti. Jak se dalo očekávat, nechybělo mnoho vtípků – ať už hádka mezi Blackem a Gassem, při které Gass odešel z pódia a Black po předstíraném pláči spustil sám skladbu Dude (I Totally Miss You), po které se opět usmířili, Gassovo sólo na flétnu, saxofonový battle a mnoho dalšího. Z Tenacious D se stal celosvětový kult. Zkrátka komplexní a sympatický balíček humoru, nadsázky a chytlavých rockových songů, které si jednoduše každý zamiluje. Není divu, že bylo vyprodáno a dvojice i po tolika letech a v jejím pokročilém věku, hraje stále s obrovským nadšením. A mimochodem, Jack Black má stále skvělý „ječák“!

Text: Dominik Pavliš, foto: Rusty Shepherd
Témata: Tenacious D, Jack Black, Kyle Gass, The Pick of Destiny, Spicy Meatball Tour, Forum Karlín, Praha

4,00