LIVE: Vladimír Mišík v Arše sázel staré pecky a pokřtil nové album

Vydáno 25.11.2019 | autor: Roman Jireš

Poté, co Vladimír Mišík vyjádřil svoji podporu spolku Milionu chvilek pro demokracii jen v tiskovém prohlášení a 16. listopadu na pražské Letné ze zdravotních důvodů chyběl, předcházely křtu jeho nového alba Jednou tě potkám menší obavy. Ale dvaasedmdesátiletá legenda tuzemské hudby do Divadla Archa dorazila v dobré formě i náladě a v zaplněném sále potěšila jak bigbítové veterány, tak zástupce mladší generace. A zatímco Mišík zpíval vsedě, publikum aplaudovalo vestoje. Jeho letitým hitům i novým písním z právě pokřtěné nahrávky.

LIVE: Vladimír Mišík v Arše sázel staré pecky a pokřtil nové album LIVE: Vladimír Mišík v Arše sázel staré pecky a pokřtil nové album

VLADIMÍR MIŠÍK
DIVADLO ARCHA, PRAHA
24. 11. 2019

"Nabídneme písně, které znáte, ale možná nepoznáte," varoval Mišík v úvodu obecenstvo před první skladbou Šmajdák a ploužáky. Mišík svoji právem kritiky oceňovanou novou desku nahrál s kapelou Blue Shadows a dalšími hudebníky, kteří se postarali i o jeho doprovod během koncertu v Arše. Vedle členů Blue Shadows, kytaristů Petra Ostrouchova a Josefa Štěpánka, baskytaristy Matěje Belka a bubeníka Martina Nováka, si s Mišíkem zahráli klávesista Jan Kořínek, kytarista Pavel Skála a dechová sekce, která otevřela následující skladbu 20 deka duše.

FOTOREPORT: Vladimír Mišík pokřtil album Jednou tě potkám v pražské Arše

Noví muzikanti Mišíka tím správným způsobem nakopli, což je slyšet na albu Jednou tě potkám, jednomu z kandidátů na desku roku, a užili si to i návštěvníci Archy. Nechyběl ani Mišíkův dlouholetý souputník Olin Nejezchleba, jehož violoncello ozdobilo Špejchar blues"Už ani nevím, z jakého roku je tahle píseň," uvedl Mišík skladbu Já a dým z jazz-rockového alba Flamenga Kuře v hodinkách z roku 1972. K další letité písni Jednohubky jako téměř vždy poznamenal, že vznikla na základě skutečného zážitku.

Po dobře odvedeném Obelisku vystřídal Mišíka na pódiu irský písničkář Paul Brady. Sice bylo jasné, že je na tom hlasově lépe než jeho hostitel, ale po třech písních s kytarou a dvou za doprovodu kapely už začalo publikum ztrácet trpělivost a někteří posluchači se dožadovali návratu Mišíka. Musel jsme s nimi souhlasit, protože bylo jasné, že kvůli jeho dlouhému setu nedojde na spoustu mých oblíbených písní od Mišíka.

VIDEOROZHOVOR: Vladimír Mišík - Téměř v závěru kariéry jsem se rozhodl, že se opřu o producenta

KŘEST VINYLU IRSKOU KOŘALKOU A MORAVSKOU SLIVOVICÍ

Samozřejmě nechyběl křest novinky Jednou tě potkám, kterého se zúčastnili Pavel Karlík a Milan Cimfe ze studia SONO, autor mnoha obalů Mišíkových desek Karel Haloun, Šimon Kotek z vydavatelství 100PROmotion a pochopitelně Paul Brady v roli kmotra. "Jsem rád, že i lidi od nás z hospody si to kupujou," poznamenal Mišík poté, co vinylovou podobu nahrávky pokřtil irskou kořalkou a moravskou slivovicí. Po křtu si Mišík s kmotrem Bradym ještě společně zazpívali skladbu Brothers. Píseň pojednávající o o tom, že zpěvák nikdy nepoznal svého otce a do svých sedmdesátin žil v domnění, že je jedináček, než natáčení dokumentu před dvěma lety odhalilo, že má v USA osm sourozenců, podtrhuje osobní vyznění jeho aktuálních skladeb.

Druhá polovina koncertu patřila dalším novinkám. Zazněly Mišíkovy kousky Něco ve mně chrčíPo dlouhém dniJo, jo, jo, jo! a Pět hospod, jedna ulice i Ostrouchovo Jednou s textem Václava Hraběte, které doprovází vydařený černobílý klip. "Zatímco syn Adam má u svých klipů milion a půl zhlédnutí, já jsem vděčný za 150 000," konstatoval s úsměvem Mišík.

Po skladbě Most, Ostrouchovem zhudebněné básni Jana Skácela, přichystali spoluhráči Mišíkovi překvapení, když mu Brady přišel zazpívat skladbu Proč ta růže uvadá v angličtině. Závěr s hity Variace na renesanční téma a Slunečný hrob jen podtrhl vydařený večer s umělcem, v jehož případě je označení legenda rozhodně na místě.

text: Roman Jireš, foto: Tomáš Fan

Témata: Vladimír Mišík, Jednou tě potkám, Divadlo Archa

4,00