LIVE: Vyprodaný Grape festival nabídl skvělý program i organizaci. Hlavními hvězdami byli Tom Odell nebo Moderat

Vydáno 14.08.2017 | autor: redakce

Vyprodaný Grape festival s kapacitou deseti tisíc návštěvníků představil během dvou dnů svého programu Two Door Cinema Club, Toma Odella i Moderat. Jedna ze zásadních festivalových akcí našich slovenských sousedů splnila očekávání na maximum.

LIVE: Vyprodaný Grape festival nabídl skvělý program i organizaci. Hlavními hvězdami byli Tom Odell nebo Moderat LIVE: Vyprodaný Grape festival nabídl skvělý program i organizaci. Hlavními hvězdami byli Tom Odell nebo Moderat

GRAPE FESTIVAL
PIEŠŤANY
11. - 12. 8. 2017

Páteční atmosféru úctyhodně rozpumpovali De Staat z Nizozemska. Šlo o energický mix rocku a elektroniky se zábavným frontmanem Torrem Florim v čele, který v závěru setu vyrazil do prvních řad a ty vyhecoval k několika legráckám včetně umírněnější verze circle pitu. Po nich následoval přesun rovnou na krytou Suzuki Stage, která hostila Cigarettes After Sex. Dream-popová záležitost s větší porcí melancholie se bohužel nejspíš příliš netrefila do nálady festivalového osazenstva a ke konci jejich setu už dav ve stanu znatelně prořídl.

FOTOREPORT: Na slovenský Grape festival zavítali Tom Odell, Moderat i Two Door Cinema Club

Hlavní stage posléze patřila od osmé večerní britským Metronomy. Ze čtveřice byla cítit sympatická vřelost, kterou dokázali věrně přenést i na dav - člověk se v jejich společnosti cítil hodně příjemně. Bubenice Anna se v závěru setu vystřídala na pozici s frontmanem Jamesem. Ten zasedl za bicí místo ní, aby mohla odzpívat skladbu Everything Goes My Way.

ODELLOVU SHOW NARUŠIL DÉŠŤ

Kdo by čekal, že bude Tom Odell jen posedávat za piánem a postupně přehrávat svoje songy, ten se hodně mýlil. Tom přijel i s několikačlennou kapelou, během setu pobíhal po celém pódiu, několikrát dokonce i vyskočil na piáno, aby vyhecoval dav k ještě větší odezvě. Bohužel předpověď počasí se vyplnila a přišel liják, který nás připravil o poslední tři songy Odellova setu. Naštěstí déšť zhruba po hodině ustal, a tak hlavní stage mohla přivítat další hvězdy večera - The Temper Trap. Set otevřeli songem Thick as Thieves ze stejnojmenné desky, kterou v loňském roce vydali. Hitovku Sweet Disposition si nechali až na úplný konec setu a postarali se o sympatický závěr dění na hlavním pódiu v prvním dni.

FESTIVALY 2017: NEJVĚTŠÍ PŘEHLED LETNÍCH OPEN AIRŮ NA ČESKÉM INTERNETU

Sub Focus nalákal do Suzuki stanu na svůj drum and bassový set všechny, kterým ještě zbylo něco energie. Některým tanečníkům bylo i dost jedno, že kaluž uvnitř stanu už nabrala obřích rozměrů. Tancovat se dá přece všude, stačí chtít! Pak ale přišla další nemilá zpráva, a to zrušení setu Dirtyphonics i programu na ostatních stagích vzhledem k přetrvávajícím bouřkám.

ZÁBAVA NEJEN NA PÓDIÍCH

Během sobotního dne si mohli návštěvníci užít rozmanité atrakce, které areál i v letošním roce nabízel. Autodrom, ruské kolo, surfování na vodě, skate park, originální hipodrom nebo skok z výšky - tohle všechno se dalo letos zažít (když měl člověk odvahu). Přes různorodou zábavu se festival i tak prezentuje kompaktním dojmem. Ten pomáhají dotvářet menší i větší architektonické instalace, které většinou vznikají ze spoluprací s lokálními mladými umělci.

SOUTĚŽ: Nejlepší festivalové selfie

Kdo si pamatuje únorové vystoupení The Naked And Famous v Lucerna Music Baru, mohl na "Grejpu" srovnávat. V Lucerně byla zpěvačka Alisa spíš statická a nemluvná, během sobotního vystoupení byla ale jako proměněná - upovídaná, vysmátá, rozhopsaná - energii mohla rozdávat po hrstech. Super překvapení! Set začal s výbušnou peckou The Water Beneath You, která hned rozhodla o následující hodině - skvělý zážitek a navíc odehrané srdcovky jako Punching In A Dream nebo Hearts Like Ours.

Nejvěrnější fanoušky měli v sobotu rozhodně domácí Billy Barman. Nebyla ani část songu, kterou by nechali kapelu odzpívat samotnou a reakce na každou skladbu byla naprosto strhující. Je prostě fajn vidět, že slovenské kapely jako tahle (nebo během dne vystoupivší Katarzia) mají doma tak vřelou odezvu.

VLASY JAKO DAR V BOJI PROTI RAKOVINĚ

Na Two Door Cinema Club se opět tančilo. A jásalo! Celkem čtrnáct songů uteklo jako voda a pětice z Británie dostála své pověsti jednoho z top uskupení tamní indie scény. Zpěvák Alex se představil v novém sestřihu, jehož důvod se dá najít na jeho instagramovém profilu - vlasy věnoval organizaci Little Princess Trust Charity na boj proti rakovině.

Vladimír 518 během soboty vystoupil hned dvakrát. Poprvé s přednáškou o jeho projektu Kmeny a podruhé na Staropramen stagi. Set doprovázely i unikátní 3D projekce, které představil i v Čechách na koncertech k nové desce, bohužel ale na Grapu nebyly potřebné 3D brýle k dostání, a tak zážitek z projekcí zůstal někde na půl cesty. Stejně jako se daří slovenskému rapu u nás, se našim interpretům daří na Slovensku. Nejen Vladimírův, ale i koncert Paulieho Garanda v ten den toho byl důkazem.

Moderat oznámili před pár dny koncertní pauzu, o to větší punc výjimečnosti jejich vystoupení na Grape festivalu získalo. Elektronický set s kontrastním hlasem Sashy Ringa dokreslený problikávajícími projekcemi uzavřel dění na hlavní scéně letošního ročníku. Jen o pár kroků vedle vznikla pro sobotní večer ještě unikátní Pyramida Stage postavená na balících slámy. Ta pak ještě přivítala slovenské miláčky Paru.

Sečteno, podtrženo, výlet do Piešťan byl opět zárukou skvělého (nejen) hudebního zážitku.

text: Kateřina Nováková, foto: Pavel Mužák

Témata: Grape festival, Tom Odell, Moderat, Two Door Cinema Club, Metronomy