RECENZE: Když Tři sestry slaví, to se dá dá dá

Vydáno 21.09.2016 | autor: redakce

Tři sestry se netají kladným vztahem k alkoholu. Potěší je každý večírek a s mírnou nadsázkou lze říct, že důvod k oslavě si vždy najdou. Nejčastější příčinou bujarého veselí je samotný koncert. Tento navíc nebyl tuctový. Odehrál se loni dva dny před Štědrým dnem v O2 areně a kapela jím završila rok oslav k 30. výročí.

RECENZE: Když Tři sestry slaví, to se dá dá dá Tři sestry na loňském koncertu v O2 areně. Foto: Petr Tibi

Tři sestry

30 v ještě větší aréně

Vlachovka, Ztráta imunity, Ta naše rytmika, Pijánovka, O strašlivé vojně s Turkem, Kelti, Angelo mutuje, Homosexuál, Kalhotky ze Lhotky, Adamiti v Londýně, Montér údržbář, Kocovina, Nuselský Horky, Bába, Lepší časy, Plechový Ježíš, Lidojedi, Sovy v mazutu, Dederon, Aida, Venda, Ave Braník, Budapešť, Sny o láhvích sody, Bunda z koženky, Válka s loky, Svatá Petra, Nechci do ústavu, Mexiko, Život je takovej, Kovárna, Dá dá dá, Průša, Zelená, Už koluje fáma, Léto, Modlitba pro partu, Svatozář

38 trax / 130 min

Dodavatel: Warner Music

Tři sestry na obalu lákají na stoprocentní bio výrobek bez chemických přísad, čili dodatečných úprav. Upřímně řečeno, není těžké tomu uvěřit. Bez velkého pátrání zachytíte tóny, které na studiových nahrávkách nenajdete. Kapelu to evidentně netrápí. Svůj věhlas nezískala díky brilantním instrumentálním dovednostem jednotlivých členů či křišťálově čistému vokálu hlavního pěvce. Náladu onoho večera samozřejmě lépe přiblíží DVD. Navíc uvidíte i obří zářící logo, které bylo uchycené nad publikem. Chtělo by se dodat, že konečně někdo jasně definoval, kam při budování předražené stavby zmizela většina peněz.

LEPŠÍ ČASY JSOU PRÁVĚ TEĎ

Úvod obstarala Krkonošská dechovka a Vlachovka. Snad aby fanoušci neutrpěli velký žánrový šok, píseň je zkrácena. Nebylo to naposledy, kdy se známé melodie ujal někdo z hostů. Na pódiu se jich vystřídalo opravdu značné množství. Většina jich byla fanouškům dobře známá. Jednalo se o Třem sestrám sympatické skupiny, bývalé členy a spřízněné duše, které ke kapelnímu koloritu patřily či stále patří. Je až k nevíře, že plynulost večera nebyla nijak narušena, ačkoliv se před příznivci odehrával provoz, který mnohdy nezažije ani náměstí menšího města.

Home LIVE: Tři sestry v O2 areně, to je nářez! LIVE: Tři sestry v O2 areně, to je nářez

Podobných koncertů kapela zase tolik neabsolvovala. Přesto to nevypadalo, že by si s tím někdo dělal těžkou hlavu. Jen bubeník Franta Vrána byl na své poměry nebývale soustředěný. Kamery několikrát zachytily upřímný výbuch smíchu některého z muzikantů. Zejména na Fanánkovi je poslední dobou patrná proměna, kdy si koncerty očividně víc užívá. I proto na konci songu Lepší časy zvolal: "Lepší časy jsou totiž právě teď." Tři sestry i přes početný ansámbl tradičně našli místo i pro pípu, takže žízní nikdo netrpěl. Atmosféra strhla i smyčcový Epoque Quartet. Dá se předpokládat, že jeho členové do zákulisí běžně neodcházejí s pivem v ruce. Mikrofon by si ale Fanánek mohl šetřit jen pro sebe. Občas vybídl ke zpěvu někoho z první řady. Pro dotyčného se jistě jednalo o vrcholný okamžik, pro uši ostatních už to takové blaho nebylo.

Pokud někdo díky novému DVD uvidí koncert této party po dvaceti letech, nebude věřit vlastním očím. Nejen kvůli tomu, že Fanánek toho za jeden večer nachodil víc než v minulosti za celou koncertní sezónu. Kdysi absolutně neambiciózní banda se odhodlala k odvážnému projektu. A ukázalo se, že jí nečiní problém zaplnit i největší tuzemskou halu nejen davem na pódiu, ale i pod ním. I proto si Magor a spol. mohli v závěru radostně zadovádět, a to nikoliv zcela namol, ale v kompletní sestavě na molu obklopeni nadšenými fanoušky.

Určitě jste někdy viděli bombastičtější show. Podobný mejdan, při kterém "jen tak mimochodem" zhruba 50 účinkujících odehrálo 38 skladeb, to O2 arena zase tolikrát nezažila. A zmíněné nedostatky? Asi nemá smysl je vytýkat někomu, kdo hlásá prostřednictvím letitého hitu Ta naše rytmika: "Nemáme moc rádi hudbu, nemáme k ní vlohy, hlavně že se dobře bavíme."

Na DVD najdete ještě jedenáctiminutový dokument. Ten podá další důkaz, že abstinent by to měl v řadách Tří sester těžké. Zjistíte, že kalhotky mohou zamotat hlavu nejen umělcům, ale i doprovodnému personálu. Zejména ovšem pobaví zpověď zvukaře.

BEST TRAX: Lepší časy, Život je takovej, Modlitba pro partu
ZKUS TAKY: Divokej Bill - Úvaly, Degradace - B-Side Blues, Jeho Skromnosť & Personál - Žiadny rešpekt

text: Tomáš Rumler