Vydáno 16.10.2018 | autor: Jitka Fialková
Podzim je časem vydávání nových alb a koncertních turné. Jde také o skvělou příležitost, jak podpořit své oblíbené interprety koupí tematických předmětů. Kteří z českých hudebníků jsou v oblasti merchandise nejvynalézavější?
Nové album Ze.mě představila Barbora Poláková už v březnu letošního roku. Vlastní internetový obchod spustila o několik měsíců později - v polovině srpna. Nabízí v něm především oděvní kousky, ale nechala vyrobit třeba i tetovačky. Oblečení je unikátní hned z několika důvodů. Všechno je kompletně vyráběno v České republice, některé látky byly dokonce utkány speciálně pro tuto kolekci. Poláková na ní spolupracovala se stylistkou Terezou Kytkovou, za střihy stojí Vojtěch Novotný, kresby jsou dílem Lucie Tomíškové. Trika a mikiny mají otvor na sluchátka, tílka či šaty jsou ozvláštněny kšandami. Věci zdobí úryvky písňových textů z desky Ze.mě. Nekřičí, že jde o reklamní textil, a kdo nemá rád loga nebo nápisy, klidně mu poslouží na běžné denní nošení.
Barbora Poláková interview: Při tvorbě desky jsem si všímala věcí, které ve mně rezonovaly
Ani ne měsíc je na pultech obchodů albová novinka Xindla X Sexy Exity. A nechybí nový merch. V první řadě tři typy trik. Také na některá použil části písňových textů, ale své umělecké jméno na nich menším písmem nevynechal. Dále nabízí sluneční brýle. Opravdovou vychytávkou, kterou ocení zejména novopečení rodiče, je kojenecká láhev s nápisem Teď se naleju já.
Xindl X interview: Útěky jsou sexy jen na první pohled
Slušný sortiment nových reklamních předmětů, ve velkém odkazujících na poslední desku Uzavřenej kruh, má i kapela Škwor. V polovině listopadu oslaví 20 let koncertem v O2 areně. Kromě mikin, tílek a trik fanoušci jistě ocení šálu nebo kšiltovky. Pro fajnšmekry má formace v nabídce kožený pásek s masivní sponou. Kuřákům se bude hodit zapalovač, závisláci na kávě ocení termohrnek. Vděčným reklamním předmětem je přívěsek na klíče. Zejména něžné pohlaví nebude váhat s nákupem náušnic. Nakonec nesmíme zapomenout na vůni do auta, až příznivci těchto rockerů vyrazí vstříc nekonečným highways.
Během loňského turné Mezi vlaky s sebou Emma Smetana vozila opravdové skvosty. Kromě limitované kolekce svého debutu What I've Done na černém nebo starorůžovém vinylu připravila další neobvyklé kousky. Nabízela chockery, svůdné podprsenky, balzámy na rty nebo tuhé deodoranty. Zanedlouho vyráží na společnou šňůru s Emmou Drobnou. Své sledující na Instagramu nechala hlasovat, zda by si přáli k této události merch. Není tedy vyloučeno, že znovu připraví něco speciálního.
Začátek listopadu bude svátkem všech fanoušků skupiny Wohnout. Na světlo světa se dostane jejich album Miss Maringotka. Nové reklamní předměty zatím nenaskladnila, ale za pozornost stojí i ty stávající. Wohnouti mají vlastní mini reprák, pexeso nebo cigaretové filtry. Nechali vyrobit pánské a dámské ponožky, řetízky s nápisem Wohnout. K mání jsou dále plátěné tašky, náušnice, sluneční brýle v několika barevných provedeních, dětská body či tanga s hláškou Chci Wohnout.
Až do prosince je na šňůře parta Eddie Stoilow. Teprve před několika dny zveřejnila singl With You. Co tihle hoši nabízejí kromě hudby? Klasiku, jakým je oblečení, nemusíme ani zmiňovat. V e-shopu mají ale též stínítka do auta, podložky pod myš, polštáře - klasické čtvercové nebo originálnější ve tvaru srdce. Připravili vlastní keramické hrnky a tři malé plyšové medvědy. Každý obléká triko s jiným logem.
Foto: Ivy E. Morwen (Barbora Poláková), Kryštof Kalina (Emma Smetana), Bandmarket (Xindl X), Eddie Stoilow, Wohnout, Škwor
Témata: merchandise, turné, Barbora Poláková, Emma Smetana, Xindl X, Eddie Stoilow, Wohnout, Škwor