LIVE: 4TET předvedli pod Žižkovskou věží hravou a zábavnou vokálně taneční show, odměněni byli ovacemi ve stoje

Vydáno 07.08.2021 | autor: Aleš Materna

Vokální uskupení 4TET v čele s nestorem české pop music Jiřím Kornem zraje jako víno. Ač členům od svého vzniku před devatenácti lety řádně ubylo vlasů a přibyla nějaká ta kila navíc, stále dokáží vyprodukovat energickou show plnou nádherných vokálních výkonů, vtipných proslovů a zajímavých kostýmních a tanečních kreací.

LIVE: 4TET předvedli pod Žižkovskou věží hravou a zábavnou vokálně taneční show, odměněni byli ovacemi ve stoje LIVE: 4TET předvedli pod Žižkovskou věží hravou a zábavnou vokálně taneční show, odměněni byli ovacemi ve stoje

4TET
Léto pod Žižkovskou věží, Praha
6. 8. 2021

Precizní vycizelované čtyřhlasy a netradiční aranžmá známých písní, to je to, o co tu běží v první řadě. Rozsah, barva a souznění všech čtyř hlasů proplétajících se navzájem jsou natolik osobité, v běžné hudební produkci téměř neslyšené, že přitahují fanoušky všech věkových kategorií jako magnet kovové piliny. Když se k tomu přidá zajímavý a nevtíravý humor někdy až cimrmanovského střihu, kterým tyto čtyři pěvecké individuality prokládají své verze slavných písní, nelze se divit dlouho dopředu vyprodaným koncertům a turné.

Vokální soubor 4TET s novou show vyprodal hodonínský kulturní dům

Je zajímavé, že Jiří Korn, kolem kterého se mediálně v tomto fortetu zpočátku vše točilo, je již natolik pevnou součástí týmu, že ani náznakem nevyčnívá, ba dokonce není ani tou nejvýraznější osobností. A je překvapivé, jak je s tímto svým postavením pouhého hlasového „dělníka“ smířený a v této roli šťastný. Většina ostatních zpěváků jeho věku už je dávno na zasloužilém odpočinku, někteří již dokonce téměř zapomenuti, jiní se pokouší o neúspěšné restartování svých kariér, ale Jiří Korn našel v seskupení 4TET to, co mnozí další již nikdy nenajdou – pevné zázemí hudební „rodiny“, plné sály s neopakovatelnou až magickou atmosférou a ovace ve stoje.

Hlavní postavou skupiny 4TET je bezesporu baritonista Jiří Škorpík. Nejenže je autorem aranžmá a neotřelých vokálních harmonií, je i největší bavič souboru, k čemuž napomáhá i jeho malinká mírně obtloustlá postava. Zároveň více než obstojí i jako sólový zpěvák s uhrančivým hlasem, výborně hraje na klávesy a flétnu. Svou vizáží pak jako kontrast k němu působí snad o metr vyšší mohutný basista Dušan Kollár, který jako jediný ještě nepozbyl vlasů, ač mu již řádně prošedivěly. Tenorista David Uličník kromě zpěvu často až operního střihu zvládne i obtížné party na akustickou kytaru a druhý baritonista Jiří Korn, ač možná někdy maličko upozaděn, dodává celému souboru svou charakteristickou barvou hlasu obzvláštní feeling a nezaměnitelnou tvář.

Včerejší první ze dvou Žižkovských koncertů trval bez přestávky více než dvě hodiny a byl bez přehánění od samého počátku natolik zábavný a poutavý, že po celou dobu dav posluchačů doslova elektrizoval. Zazněly, jak už je zvykem, originální úpravy světových hitů, mimo jiné od Beatles nebo Queen, ale i třeba Eda Sheerana a Andree Bocelliho v písni Perfect Symphony v podání Jiřího Korna, jejíž druhou půlku odzpíval David Uličník v italštině s nefalšovaným operním akcentem.

Jiří Korn v O2 areně létal vysoko nad pódiem i překládal do znakové řeči. Gratulovali mu Dasha nebo Vilém Čok

Posluchači mohli také slyšet mnoho českých písní, několik starších hitů Jiřího Korna, ale i nesmrtelný Lady Carneval Karla Gotta, který sklidil snad největší a nejbouřlivější ohlas ze všech písniček celého večera. Ale zazněla překvapivě i jedna z písniček Karla Kryla v nádherném pojetí Davida Uličníka, který se sám doprovázel na akustickou kytaru. A pak několik lidových písní, dokonce i jedna vánoční, jejichž neuvěřitelně propracované aranže s citlivě zazpívanými čtyřhlasy patřily k absolutním vrcholům večera.

4TET ve svém vystoupení pod Žižkovskou věží dokázal nejen bavit vytříbeným humorem, zábavou a uvolněnou hravostí, hlavně však dokázal předat lidem spoustu radosti a energie a přinesl jim v neposlední řadě i velkou dávku krásy v podobě dechberoucích harmonií a vokálů. Není divu, že i dnešní druhý koncert je téměř vyprodaný. Fanoušci se mají skutečně na co těšit.

Text: Aleš Materna, foto: Eva Vintrová
Témata: 4TET, Léto pod Žižkovskou věží, Jiří Korn, David Uličník, Jiří Škorpík, Dušan Kollár

5,00