LIVE: Bastille přivezli do Prahy největší hity a s fanoušky mluvili česky

Vydáno 24.11.2022 | autor: Barbora Turková

Většina fanoušků si Bastille všimla díky megahitu Pompeii, který zazněl i na jejich pražské zastávce světového turné v Malé sportovní hale v Holešovicích. Nezůstalo však pouze u něj. Britská čtveřice svým příznivcům nabídla i další známé songy a hlavně písně z nového alba Give Me The Future

LIVE: Bastille přivezli do Prahy největší hity a s fanoušky mluvili česky LIVE: Bastille přivezli do Prahy největší hity a s fanoušky mluvili česky

Bastille
Praha, Malá sportovní hala
23. 11. 2022

Dokáží pod pódiem nashromáždit fanoušky na velkých světových festivalech jako jsou Glastonbury nebo Sziget. Když ale běžnému posluchači řeknete, že jdete na Bastille, často si myslí, že vyrážíte na koncert jejich irských kolegů Kodaline. Případně vůbec netuší, na koho vůbec jdete. Když ale dodáte, že to jsou "ti, kteří nazpívali Pompeii", většina hned ví. Hit z roku 2013, kterým Bastille dobyli svět, nechyběl ani v pražské Malé sportovní hale.

LIVE: Bastille ve Foru Karlín šířili světonázory i radost

Jako předskokanku zvolili zpěvačku Alice Merton s jedinečným hlasem, které by se rozhodně zasloužilo více pozornosti, než jakou má. Ještě před samotným koncertem se asi stovka skalních fanoušků dočkala takzvaného soundchecku, tedy zvukové zkoušky, během které si kapela zkoušela mikrofony a hlasitost hudebních nástrojů. To jen dokazuje, jak jsou Britové otevřeni svým příznivcům. A během samotného koncertu to dokázal zpěvák Dan Smith hned několikrát.

Za prvé: snažil se mluvit česky. Sice to byly známé fráze jako "Ahoj" či "Jak se máte?", pobavil ale i větou "Moje čeština je shit", čímž zaplněnou halu rozhodně pobavil. Výjimečný moment přišel i u hitu Happier, během kterého seskočil do lidí a s kameramenem za zády prošel až na konec haly, kde s fanoušky chvilku skákal, aby se pak davem vrátil opět na pódiu.

Koncert byl věnován hlavně nové desce Give Me the Future. Jejím hlavním tématem jsou technologické možnosti, hrozby budoucnosti a kapela na ní kritizuje třeba obchodování s daty uživatelů na sociálních sítích. Celý večer začal písní Stay Awake, zazněly i skladby Back to The Future, Plug In..., Distorted Ligt Beam, No Bad Days a další.

Největší ohlas ale měly zmíněné osvědčené hity jako Happier, Pompeii, Survivin´ či Out Of The Night. V akustické verzi zazněl i první singl Flaws z roku 2011. Fanoušci čtveřici s doprovodnou zpěvačkou zobali z ruky. Když jim zpěvák poručil si sednout a pak vyskočit, udělali přesně to, o co je žádal. Snad když příště někomu řeknete, že jdete na Bastille, budou už vědět, že to nejsou Kodaline

Text: Barbora Turková, foto: Monika Jetelová
Témata: Bastille, Give Me The Future, Malá sportovní hala, Praha

0,00