LIVE: Bastille ve Foru Karlín šířili světonázory i radost

Vydáno 22.02.2019 | autor: Kateřina Nováková

Britští Bastille přijeli do pražského Fora Karlín v rámci Still Avoiding Tomorrow Tour. Den předtím se v Londýně udílely Brit Awards, během kterých vystoupila Pink společně s frontmanem Danem. To byl taky důvod, proč byla zastávka tour u našich slovenských sousedů před nedávnem přeložena.

LIVE: Bastille ve Foru Karlín šířili světonázory i radost LIVE: Bastille ve Foru Karlín šířili světonázory i radost

BASTILLE
FORUM KARLÍN, PRAHA
21. 2. 2019

Bastille měli hned na začátku strmý vzestup. Jejich debutová deska z roku 2013 v Británii zabodovala tak, že si vysloužila nominaci na Brit Awards a ve Státech se alba prodalo neuvěřitelných šest milionů kopií. Stigma rychlokvašek se u nich naštěstí nenaplnilo, a i po šesti letech je o nich pořád hodně slyšet - jejich hity dostávají prostor i v našich mainstreamových rádiích. Do Prahy se vrátili po třech letech a - stejně jako tenkrát - zase do Fora Karlín.

Bastille: Z Brit Awards rovnou do Fora Karlín

Jako otvírák celého setu posloužil dnes už zaprášený hit Cata Stevense Wild World. Následující Quarter Past Midnight a Send Them Off probudily natěšené fanoušky, častokrát jste v davu zaslechli i anglicky mluvící osazenstvo. Vzápětí přišel další výlet do minulosti, a opět s coverem, tentokrát si vybrali song I Know You bývalé britské hvězdy Craiga Davida. Prostor dostaly i politické názory kapely, kterým se asi dnes není co divit: Brexit je podle nich prostě na h*vno a Donalda Trumpa poslali rovnou někam.

Po svižnějším startu přišla série pomalejších skladeb. Ty odehrála kapela ve vytvořených kulisách obývacího pokoje, kterému vévodila uprostřed umístěná pohovka s nápisem Doomed Days (název jejich poslední desky). Před Bad Blood přivítala kapela na pódiu Lewise Capaldiho, který byl jedním z předskokanů, ten následně odzpíval s Danem celý song. Posledním komornějším kouskem byl Daniel in The Den. Zkrácená verze Million Pieces zafungovala jako most k dalšímu víc pulzujícímu pásmu.

Set hitů Pompeii, Good Grief a Laura Palmer vytáhl atmosféru do nebes a přední řady se můžou radostí pominout. Zatímco Dan lítá ze strany na stranu, hecuje lidi a prýští energií, zbytek kapely se zdá být po větší část koncertu utlumenější a za celou dobu z nich k obecenstvu nikdo, kromě frontmana, nepromluvil.

V závěru stanoveného setu sáhli Bastille po songu Of The Night, jeho hlavní část čerpá z devadesátkové hitovky Rhythm of The Night od tehdejší hvězdy Corony. Přídavek měl dvě skladby. Aktuální hit Happier, který vzešel ze spolupráce s tajemným EDM producentem Marshmello, a Flaws. Tu Dan odzpíval na stupínku před zvukařským pultem, proběhl mezi nimi zpět na stage a roztančená show o třiadvaceti skladbách došla na svůj konec. Parádní zvuk a podmínky pro fanoušky, které může prostor Fora Karlín nabídnout, to jsou vždycky další plusy zdejších akcí.

text: Kateřina Nováková, foto: Čestmír Jíra

Témata: Bastille, Forum Karlín

4,00