LIVE: Charismatický Dean Lewis vyprodal pražské Roxy, fanynky z něj šílely

Vydáno 04.10.2022 | autor: Andrea Štipčáková

Vycházející hvězda australského popu Dean Lewis odehrál v pražském Roxy svůj první tuzemský koncert. Hudebník, který se proslavil hitem Waves, působil na pódiu jako doma. Fanouškům nabídl skladby jak z debutového alba, tak novinky z toho nadcházejícího, které vyjde už v listopadu. Jako předskokana si sebou přivezl Ansona Seabru.

LIVE: Charismatický Dean Lewis vyprodal pražské Roxy, fanynky z něj šílely LIVE: Charismatický Dean Lewis vyprodal pražské Roxy, fanynky z něj šílely

Dean Lewis
Praha, Roxy
3. 10. 2022

Jméno Deana Lewise není mezi českými hudebními příznivci ještě příliš známé. Pokud byste si však pustili jeho nejznámější singly Waves a Be Alright, který nasbíral více než miliardu streamů na Spotify, možná byste věděli. Písně pravidelně hrají česká rádia, pravděpodobně si je pouze nespojíte s interpretem. Fanoušků si však tento sympatický Australan dokázal v České republice najít minimálně tolik, aby vyprodali pražský klub Roxy.

Do něj si zpěvák přivezl předskokana Ansona Seabru. Písně rodáka z Kansasu mají na Youtube miliony zhlédnutí a vzhledem k tomu, že je jeho hudba po žánrové stránce velmi podobná Lewisově, dalo se očekávat, že se českému publiku zalíbí. Texty pojednávající o tématech duševního zdraví, pohádkách a zármutku skutečně zaujaly, několik přítomných je dokonce znalo a prozpěvovalo si je s muzikantem. Obrovské nadšení vyvolalo také konstatování, že jeho doprovodný kytarista hrával s One Direction a je dobrým kamarádem Harryho Stylese.

Dean Lewis svůj set odstartoval písní Falling Up z minulého roku. Většina koncertu pak patřila skladbám z jeho debutového alba A Place We Knew včetně hitů Be Alright a Waves, zpěvák se však odvážil zařadit do playlistu také cover Iris od Goo Goo Dolls, který si s ním zazpíval Seabra, i úplné novinky Small Disasters, během níž předvedl své kytarové umění, All For You a Scares Me. Všechny se objeví na jeho chystaném albu The Hardest Love, které vyjde už 4. listopadu.

Na něm se rovněž ocitne píseň How Do I Say Goodbye s tklivou melodií a textem, který zasáhne každého, kdo někoho ztratil. Moment, kdy ji Lewis zpíval, byl asi nejemotivnějším z celého večera. Zpěvák ji napsal pro svého otce, kterému před třemi lety diagnostikovali lékaři rakovinu a dávali mu rok života. Zachránila ho nakonec transplantace. „Jak řeknu sbohem někomu, kdo byl se mnou celý můj život, dal jsi mi jméno i barvu svých očí, když se na sebe podívám, vidím tebe, jak řeknu sbohem?“ ptá se Lewis v songu.

Ačkoliv jsme na začátku textu poznamenali, že široké veřejnosti nebude jméno zpěváka příliš známé, bylo vidět, že do Roxy si našli cestu jeho nejskalnější příznivci. Dva tisíce lidí si s ním zpívaly každou jednotlivou písničku, přinesly si transparenty a jekotem reagovaly na cokoliv, co Lewis udělal. Stačilo, když zvedl lahev s vodou, aby se napil. Ostatně, on sám to se smíchem několikrát okomentoval.

Nutno však uznat, že zpěvák má bezesporu charisma. Koncert v menším klubu mu s fanoušky dovolil výborně komunikovat, dokonce se koncert nebál zastavit, když se obával o zdraví jedné z příznivkyň. Na pódium si vzal během vystoupení malou holčičku, což následně okomentoval slovy „to bylo nečekané, ale roztomilé“ a téměř ke každé skladbě odvyprávěl příběh o tom, jak vznikla. A nebál se zavtipkovat o tom, že jsou vlastně skoro všechny o jeho ex, s níž strávil dlouhých šest let.

Dean Lewis během koncertu dokázal, že je nejen dobrým zpěvákem, ačkoliv se zdálo, že ho chvílemi trápil hlas, ale také muzikantem, když střídal piano s kytarou, na kterou přitom nehrál pouze stále se opakující akordy, ale i těžší party. Jak sám při Small Disasters nesměle přiznal, ani jednou ji naživo zatím neodehrál bez chyb. Zpěvákova kariéra je sice teprve ve svých začátcích, dá se však očekávat, že pokud příště dorazí do České republiky, bude to již do větších prostor.

Text: Andrea Štipčáková, foto: Dean Lewis
Témata: Dean Lewis, Anson Seabra, Praha, Roxy

0,00