LIVE: Emma Smetana a Jordan Haj vyrazili na turné. V Ostravě vtipkovali a zahráli své největší hity

Vydáno 17.03.2023 | autor: Barbora Kubalová

Hudebně-partnerské duo Emma Smetana a Jordan Haj vyrazilo na společné turné, jehož první zastávkou byl ostravský klub Barrák. V něm se poprvé dvojice představila před čtyřmi lety a jak sama zmínila, publikum bylo tentokrát mnohonásobně početnější. Fanouškům nabídka jak již vydané skladby, tak ty, které aktuálně připravuje pro své nové album.

LIVE: Emma Smetana a Jordan Haj vyrazili na turné. V Ostravě vtipkovali a zahráli své největší hity LIVE: Emma Smetana a Jordan Haj vyrazili na turné. V Ostravě vtipkovali a zahráli své největší hity

Emma Smetana
a Jordan Haj
Ostrava, Barrák Music Club
16. 3. 2023

Ačkoliv měl koncert, jehož publikum tvořily převážně ženy a dívky, odstartovat v ostravském Barráku s odbitím osmé hodiny, Emma Smetana a Jordan Haj na sebe nechali zhruba půlhodinu čekat. Když však s elánem sobě vlastním naskočili na stage a začali zpívat hitovku No Fire, okamžitě jim bylo odpuštěno a publikum jim po celé vystoupení prakticky zobalo z ruky.

Emma Smetana a Jordan Haj zahájili v Ostravě své jarní turné

Dvojice víceméně pravidelně střídala společné skladby se sólovými. V úvodní části zazněly především známé singly, kromě No Fire třeba Lost and Found, End of the World, Hajova nyní už neaktuální Perfect President (věnovaná všem “debilním prezidentům”) nebo Smetanina klavírní balada k třicetiletému výročí sametové revoluce Dream On. Druhá část koncertu byla pojata jako zkouška nových, čerstvě nazkoušených věcí z připravované desky,  aby pár zjistil, jak budou u publika fungovat. Přestože se smíchem přiznal, že některé z nich nemají ještě dopracovaný text, nikomu to nevadilo. Byl to takový multižánrový průřez, obzvlášť pro Haje, který ve svých sólových skladbách zabrousil někdy do bluesrocku, jindy do “hip-hopu v jazzové verzi”.

Konec koncertu samozřejmě nemohl patřit jiné skladbě než By Now. Následoval přídavek v podobě dvou elektronických písní, které vzešly ze spolupráce s DJem NobodyListen, a završen byl společným hitem Higher. Oba interpreti se v těchto skladbách vydali zpívat přímo do publika, což přivedlo všechny selfiechtivé fanynky do absolutního varu.

Celý večer se nesl v uvolněné atmosféře, Smetana i Haj mezi skladbami neustále vtipkovali a sebeironicky glosovali své vystoupení i snahy dostat se na Colours of Ostrava nebo Eurovision Song Contest. Bylo znát, že se těší i na setkání s fanoušky po koncertě. Doprovodná kapela byla výborná a právem často vyzdvihovaná ze strany obou zpěváků. Jen v některých písních byly použity samply ženských vokálů, přes které Smetanin zpěv nešel moc slyšet. Skladby, ve kterých tyto samply chyběly a figurovala v nich jen živá kapela, tak fungovaly mnohem lépe a zněly v klubovém prostředí přirozeněji.

Text: Barbora Kubalová, foto: Lucie Nohlová
Témata: Emma Smetana, Jordan Haj, turné, Barrák, Ostrava

0,00