LIVE: Hans Zimmer otevřel Praze dveře do svého světa. V O2 areně zněly skladby z Pirátů z Karibiku, Duny či Počátku

Vydáno 09.03.2024 | autor: Dominik Pavliš

Star filmové hudby Hans Zimmer navázal na svou předešlou koncertní šňůru a pro rok 2024 připravil turné pod názvem A New Dimension. Ve třinácti evropských zastávkách nevynechal ani pražskou O2 arenu, ve které představil během více než dvouhodinové show přibližně patnáct skladeb. I přesto, že u nás tento velikán vystupuje poměrně často, bylo i tentokrát vyprodáno.

LIVE: Hans Zimmer otevřel Praze dveře do svého světa. V O2 areně zněly skladby z Pirátů z Karibiku, Duny či Počátku LIVE: Hans Zimmer otevřel Praze dveře do svého světa. V O2 areně zněly skladby z Pirátů z Karibiku, Duny či Počátku

The World of Hans Zimmer - A New Dimension
Praha, O2 arena
9. 3. 2024

V červnu minulého roku přijel Hans Zimmer do O2 areny osobně. Nyní se návštěvníci koncertního programu The World of Hans Zimmer museli spokojit s tím, že k nim bude mistr promlouvat jakožto kurátor a hudební režisér z obrazovky na předtočených scénkách s proslovy, které většinou uváděly následující skladbu. „Mým cílem je umožnit fanouškům znovu objevit jedinečné rysy orchestrální hudby. Chci prostřednictvím orchestru vyprávět mnoho příběhů a představit své dlouholeté spolupracovníky a přátele,“ nechal se slyšet. Několik z těchto scén bylo koncipováno i jako rozhovor s dirigentem Gavinem Greenwayem. Nápad byl zrealizován vkusně a nahrávky působily přirozeně.

Hans Zimmer Prahu miluje, po roce se vrátil do O2 areny

Orchestr odstartoval program skladbou Man of Steel, při níž se po oblacích na obrazovkách nad hlavami sboristů proháněl Superman. Jednotlivé písně tedy lícovaly se záběry z filmů, do kterých se čas od času promítalo i aktuální dění na pódiu snímané kamerami. Diváci tak mohli obdivovat třeba slavnou cellistku Tinu Guo, která se objevila hned v několika skladbách – například v písni Wonder Woman, která byla v souvislosti s Mezinárodním dnem žen příhodná.

Za zmínku jistě stojí i píseň z filmu Lví král, při které se na pódiu objevil roztančený africký sbor. Vtipně zpracovaný Kung Fu Panda, který potěšil zejména mladší posluchače, či skladba Time z filmu Počátek, kterou od začátku do konce zahrál z obrazového záznamu sám Zimmer za doprovodu živého orchestru z pódia. To byl silný moment, který si vysloužil standing ovation. Fanoušky a fanynky, kteří jsou platonicky zamilovaní do Zendayi a do Timothéeho Chalameta, potěšily písně z filmu Duna. Třešničkou na dortu byl poté přídavek ve formě očekávaných Pirátů z Karibiku, který samozřejmě nemohl chybět a dalo by se říct, že byl pomyslným hřebem večera.

Celá show byla hezky vystavěna. Pendlování mezi žánry udrželo diváka v pozornosti a nebylo hluchého místa. Zimmerova slova z obrazovky dodávala celé show punc výjimečnosti. Ohně, divoká světla, sem tam kýčovité animace – bylo znát, že představení si klade za cíl přitáhnout co nejvíce diváků, což není špatně a vyloženě se to daří na výbornou. Bylo by však zajímavé přesunout koncert do menších prostor, kde by byla atmosféra pro orchestr komornější, a ubrat na efektech. Geniální melodie, nám všem dobře známé, by vynikly opět z trochu jiné perspektivy.

Text: Dominik Pavliš, foto: Frank Embacher (FB World of Hans Zimmer)
Témata: Hans Zimmer, O2 arena, Piráti z Karibiku

4,00