LIVE: Hentai Corporation pořád stejně šílení, ale o něco méně opilí. V Plzni se loučili s baskytaristou

Vydáno 14.04.2024 | autor: iREPORT

Hentai Corporation v rámci svého turné už tradičně navštívili i plzeňské Divadlo pod lampou. Jako každý rok ani letos nezklamali a ukázali, že rock’n’roll umí dělat s nadšením a jejich tempo a energie při vystoupeních stále neubývá. Úspěšně tak tour zakončili s Ostraváky The Truth Is Out There.

LIVE: Hentai Corporation pořád stejně šílení, ale o něco méně opilí. V Plzni se loučili s baskytaristou LIVE: Hentai Corporation pořád stejně šílení, ale o něco méně opilí. V Plzni se loučili s baskytaristou

Hentai Corporation
Plzeň, Divadlo pod lampou
13. 4. 2024

Šílenci Hentai Corporation, v tuzemském prostředí dobře známí svými nezřízenými živými vystoupeními, podali v Plzni neuvěřitelný výkon. Menší klubové prostředí jim zcela jistě svědčí, zvlášť frontmanovi Radku Škarohlídovi, který se v komornějším prostředí umí vyžívat v kontaktu s publikem.

Sestava trochu nezvykle startovala jako první kolem deváté hodiny. Nešlo však o pomalý rozjezd nějaké předkapely, ale o ostrý start večera ve znamení písně Synthetic Limits, která okamžitě nasadila tempo, v němž skupina nepolevila až do konce svého setu, přičemž prokázala svou výbornou sehranost a cit pro hudební řemeslo.

Hentai Corporation se v Plzni loučili s basákem Durexem, dostal pohřební věnec

Proti všem fašistům byla směřována druhá skladba Tragedy of Uncle Hitler, s níž koncert nabral na obrátkách a za doprovodu Škarohlídova ječáku se rozproudil i první kotel. Zároveň došlo na už kulturní tradici „mastění bradavek“ a frontmanovu obnaženou hruď.

Písní Trash Island z posledního EP Hentai předvedli, že kromě kratších, rychlých a úderných skladeb umí hrát i delší kousky s výraznými proměnami rytmu, tempa a melodií, a přitom neztrácí energii a dokáží udržet publikum ve varu. Zároveň doktor Škarohlíd (s ohledem na svůj obor studia) věnoval píseň současné tíživé ekologické situaci (slovy vystupujícího umělce: „Žijeme v hovnech.“).

Výrazně zapůsobila i dnes už kultovní klasika No More Love zahraná jako pocta kapele Atari Terror, s níž ji Hentai Corporation původně nahráli. No More Love silně zapojila všechny v sále, atmosféra v půlce koncertu dosáhla téměř vrcholu a známý refrén s kapelou zpíval celý klub. Po této skladbě následovalo rozloučení s baskytaristou Durexem, který s kapelou odehrál poslední koncert, a tak proběhl potlesk a poděkování za léta působení v sestavě.

Hentai Corporation opouští baskytarista Durex

Hentai neubírali, naopak přitvrdili a skladbami Methlocked (s působivým kytarovým sólem) nebo We will survive rozpumpovali kotel, který nekončil ani dalšími songy až do konce celého koncertu. Na závěr vsadili na jistotu a podali zdařilý výkon nejznámějšími písněmi z počátku tvorby jako Equilibristic Brides či kombinací jazzové melodie s úderným thrashem v podání Would You Give Me More?. Touto písní zakončili svůj set a ukojili šílící obecenstvo, které se Hentaiů nemohlo nabažit. Navzdory abstinenci, nesoucí se s nadsázkou celým večerem, podala kapela sice již méně obskurní, zato povedený a precizní výkon na závěr svého turné.

Po poměrně velké účasti na první kapele publikum mírně prořídlo a vystoupili The Truth Is Out There, kteří v rámci turné křtili svou novou desku Colors. Stylová, až multižánrová odbočka, si ale našla svůj ohlas a skupina se mohla pyšnit precizně odvedeným setem v metalcorovém duchu spojeným s prvky elektroniky (příkladem z nového alba může být píseň If anybody). Kapela byla oproti té předešlé místy klidnější, ale dokázala, že také umí pořádně říznout do strun a dát do provedení skladeb maximum.

Text: Daniel Štolfa, foto: Linda Trnková
Témata: Hentai Corporation, Radek Škarohlíd, Durex, Divadlo pod lampou

0,00