LIVE: Kabát rozpumpovali svými hity hokejovou arénu ve Zlíně

Vydáno 12.11.2017 | autor: Andrea Štipčáková

Před měsícem kapela Kabát turné Do pekla/Do nebe zahájila, teď už se pomalu blíží ke konci. Pětičlenná formace v sobotu zahrála ve vyprodané zlínské hale své největší hitovky, nezapomněla ale ani na písně z nejnovějšího alba. A příznivci rockového bandu si je zpívali i cestou ze show.

LIVE: Kabát rozpumpovali svými hity hokejovou arénu ve Zlíně LIVE: Kabáti rozpumpovali svými hity hokejovou arénu ve Zlíně

KABÁT
ZIMNÍ STADION LUĎKA ČAJKY, ZLÍN
11. 11. 2017

Po dvouleté pauze se Kabáti opět vydali na turné a hlad fanoušků po starých peckách byl znát už před koncertní halou. Skupina jako by jejich netrpělivost vytušila a na pódium vystoupala z útrob zimního stadionu na minutu přesně ve dvacet hodin a hned začala sérií hitů V pekle sudy válej a Banditi Di Praga. "Považujme tímto čtrnáctý koncert na turné za zahájený!" zakřičel Pepa Vojtek do mikrofonu a spolu s ostatními členy formace navázal písní Na sever, při které se pódium zahalilo do modrých barev.

Kabát interview: Průměrnou desku můžeš vydávat každej rok, ale to nechceme a nikdy jsme to tak nedělali

Show fungovala po vizuální stránce celý rockový večer. Projekce ve formě proplétajících se čtyř kruhů měnila barvy podle názvů a obsahů písní, u skladby Teta na ní zase běžely v té chvíli až úsměvné nápisy například s nabídkou na slevu na hrobnické práce. Dobře zvolené bylo i umístění pódia doprostřed haly. Kruhové konstrukce využívali členové skupiny naplno, nápaditosti stagi přidal také neustále se točící stupínek s bubeníkem Radkem Hurčíkem.

VÝLET DO BOLIVIE I ŽÍZEŇ

Koncert Kabátů byl energický, měl spád, a set byl složený tak, že mohl mít příznivec skupiny pocit, že songy ani jinak poskládané být nemohou. Možná i díky tomu, že frontman teplického bandu dokázal pauzy mezi nimi vyplnit nejen předem připravenými proslovy, ale i na místě vzniklými vtipnými poznámkami. Známé hity střídaly ty méně profláklejší skladby, písně s rychlým, úderným tempem zase ty pomalejší. A fanoušci jásali. S kapelou se podívali Do Bolívie na banány, zjistili, jak to funguje Dole v dole, nebo navštívili Restauraci pana Kalvody.

Společně s Burlaky se vydali k řece Volze či si připomněli své zesnulé přátele songem Kávu si osladil, který formace věnovala kamarádovi Františku Kotvovi ze Žlutého psa. Život pak oslavila písní Bum bum tequilla. A protože hrála "v kraji, kde se pije první liga", jak podotkl Pepa Vojtek, nechyběl ani song Žízeň.

Kabáti si do Zlína přivezli hned dva hosty. Při Valkýře předvedla své umění oslnivá violoncellistka Alice Kodýtková, během Mysliveckého plesu to zase rozjel kontrabasista Rafan. Jaké je to být členem skupiny, si fanoušci okusili v refrénech Starého baru, Moderního děvčete či Pohody, během níž si mladík z publika dokonce zazpíval sólo.

Zatímco na začátku koncertu seděla polovina diváků na svých sedačkách, v závěru si už známé pecky všichni užívali vestoje. Formaci ve složení Pepa Vojtek, Milan Špalek, Tomáš Krulich, Ota Váňa a Radek Hurčík čeká v rámci šňůry ještě pět koncertů. 14. a 16. listopadu se podívají za hranice na Slovensko, kde zahrají v Košicích a Bratislavě, poté se vrátí zpět do Česka a představí se fanouškům v Třebíči, Brně a v Praze.

text: Andrea Štipčáková, foto: Nicola Bernard, Radim Hromádko, archiv

Témata: Kabát, Do pekla / Do nebe

4,50