LIVE: Kiss se naposledy loučili s Prahou. Na fanoušky plivali krev i oheň

Vydáno 20.06.2019 | autor: Aleš Harazim

Už zase poslední turné. Tentokrát prý ale doopravdy. To aspoň tvrdili Kiss, kteří svůj hard-rock okořeněný hororovými prvky, maskami a krví zase jednou vypravili na turné. V Praze jim předskakovali ZZ Top a BSP.

LIVE: Kiss se naposledy loučili s Prahou. Na fanoušky plivali krev i oheň LIVE: Kiss se naposledy loučili s Prahou. Na fanoušky plivali krev i oheň

KISS, ZZ TOP
SINOBO STADIUM, PRAHA
19. 6. 2019

Pokud trochu čtete hudební média, asi už tak trochu tušíte, že o koncertě Kiss se jen stěží budou psát negativní reportáže. Kapela patří dlouhá léta mezi stálice koncertního nebe, už několik dekád hraje jen na stadionech a na nich má připravené triky k okouzlení publika. Navíc ji stále zajímají nové technologie a inovace v pódiové výbavě, takže se není třeba bát, že by nebylo na co koukat. Nechybí jiskry, ohně, balóny, konfety, petardy, vysokozdvižné plošiny ani rachejtle. A je toho všeho na jedné scéně naskládáno tolik a v tolika různých variacích, že z toho málem oči přecházejí. Na stadionu pražské Slavie tomu nebylo jinak.

FOTOREPORT: Kiss přilákali do svatostánku fotbalové Slavie pětadvacet tisíc fanoušků. Zahráli i ZZ Top a BSP

Přesto doplníme pár drobných negativ. Začínat akci v 16:40, kdy je ještě spousta lidí v práci, se sice dá zdůvodnit nutností rozmělnit příchod davů do většího časového úseku, ale jistě jsme nebyli sami, koho mrzelo, že trio Balage-Střihavka-Pavlíček, zkráceně BSP, prostě nestihá. Nešlo si také nevšimnout, že hlas Paula Stanleyho není tak silný, jako býval třeba před čtyřmi lety v O2 areně nebo na Novarocku 2013 a jeho skřehotání nejen ve zpěvu, ale i při promluvách k publiku tahalo za uši. A kdovíjaké nápadité nebylo ani sólo bubeníka Erica Singera - nestačilo by ani na o den dříve hrající rytmiku v Sum 41, ani na o další den starší prezentace Whitesnake a Def Leppard. Tím máme seznam negativ až na jednu položku vyřízený.

ZZ Top jsou dva, mají dlouhé vousy a za zády mají bubeníka. Nic nového, hrají spolu přes padesát let. Žádná velká show to není, jednou je kytara plyšová, jindy obdélníková. Ten jižanským vzduchem ovoněný hard-rock jim ale jde setsakramentsky dobře. Od Give Me All Your Lovin' až po I got'sa get paid. Billy Gibbons si mlsně projíždí spodní část vousů, když čeká na publikum, aby si vykřičelo ještě jeden refrén. Nemusí ho dvakrát pobízet. A tak nakonec nabíhá na scénu asistent, aby mu na poslední sérii přídavků ještě zapálil doutník. Hrají totiž už tak dlouho, že to bez něj déle nevydrží. Další položka na to-do listu odškrtnuta.

TOP 5 úletů zmalovaných bouřliváků Kiss: Prodej vzduchu, vlastní toaletní papír i výroky Genea Simmonse

Kiss nastupují za mohutné bouře všech možných rachejtlí a dalších blikátek, toto turné startují s Detroit Rock City. Vypadají i chovají se stále stejně, jen těch vrásek je zase trochu víc. Pravděpodobně nejznámější člen Gene Simmons se drží spíše v pozadí, s publikem komunikuje hlavně Paul Stanley. Jeho kumpán, kterého mohlo české posluchačstvo loni vidět i sólově na Masters Of Rock, ale bod po bodu plní vše, čím je pověstný - plivání ohňů při War Machine, sólo na basu připomínající sekeru v God Of Thunder, následované vyplivováním umělé krve, vyplazování dlouhého jazyka kdykoliv je to jen možné a ježdění po plošinách nahoru a dolů.

Simmonsův protihráč Stanley kontruje už klasickou jízdou nad hlavami publika a na zvukařském stánku dává k dobru dvě skladby, mimo jiné i I Was Made For Loving You, do níž téměř nezpívá. O kytaristovi Tommym Thayerovi skoro nevíte, zatímco to pravé eso se skrývá až v Ericovi Singerovi, jenž si během přídavku zpoza klavíru odzpívá Beth. A rázem je z toho to nejlepší z celého koncertu.

Do úplného konce to Kiss dotáhnou pomocí Crazy Crazy Nights s nafukovacími balóny a samozřejmě do konfet obalenou Rock 'n' Roll All Nite, kde je zapojeno tolik pódiových propriet, že už chybí jen rachejtle na střechách stadionu. Úplná špička co do show to tak sice pořád není, vrchol je ale blízko. To nás vede k poslednímu drobnému negativu. Jejich koncerty jsou pořád skoro stejné. Skvělé, ale stejné. Možná tak není zpráva o jejich posledním turné (jakkoli takové zprávy vysílají do světa už tak dlouho, že už to ani není vtipné) úplně špatná. Bude zajímavé sledovat, kdo po nich převezme štafetu a jak mu to půjde. Tak díky za všechno, Kiss. Odpočívejte v pokoji.

text: Jan Trávníček, foto: Radim Hromádko

Témata: Kiss, ZZ Top, BSP, Prague Rocks

4,00