LIVE: Parov Stelar - electroswingová tančírna, nebo diskotéka?

Vydáno 21.02.2016 | autor: Matěj Chalupa

Na otázku v titulku se těžko hledá jednoznačná odpověď. Patrně nejzvučnější jméno na electroswingové scéně, živou kapelu složenou kolem rakouského DJe Marcuse Füredera, si do jedné z těchto škatulek zařadíte stěží. Na jednu stranu muzikantsky skvěle podané swingové melodie, na straně druhé mnohdy možná až moc trendové elektronické beaty. Ne vždycky to ale Parov Stelar úplně stoprocentně pasuje k sobě. I to jsme si odnesli z koncertu v pražské Tipsport aréně.

LIVE: Parov Stelar - electroswingová tančírna, nebo diskotéka? Parov Stelar - electroswingová tančírna, nebo diskotéka?

PAROV STELAR
TIPSPORT ARÉNA, PRAHA
20. 2. 2016

Až na tuto výtku to ale na pódiu všem zúčastněným šlape náramně. Každý z nich, ať už je to DJ, bubeník, zpěvačka, kytarista či někdo z "dechařů", je sám o sobě skvělým muzikantem, a pokud se spojí sedm takových mistrů v jeden celek, nemůže z toho zkrátka vzniknout nic jiného než skvělá hudba, čehož jsou Parov Stelar důkazem.

Parov Stelar vzal pražskou Tipsport Arénu na luxusní electroswingovou party

Pražský koncert byl nepochybně ještě více očekávaný než ten, jenž se odehrál koncem loňského roku v Brně, a také to bylo na návštěvnících znát. O dlouhé fronty přetrvávající i několik hodin po otevření haly či zástupy lidí usilující o ta nejlepší místa na tanečním parketě tak nebyla nouze. Jakmile se však začal blížit začátek vystoupení Parov Stelar, návštěvníci se rovnoměrně rozprostřeli po hale a vzpomínání na lekce tanečních mohlo začít.

Kromě ověřených známých hitů, kterým se dostalo nejhlasitějšího přijetí ze strany fanoušků a mimo to i klasického hromadného pozvednutí telefonů či fotoaparátů, došlo i na nové písně z aktuálního alba The Demon Diaries. Některé z nich měly dokonce premiéru jen jeden den před pražským koncertem.

Parov Stelar a ti další: TOP 5 electroswingových kapel

Během vystoupení mohli fanoušci kromě očekávaných swingových a zároveň elektronických rytmů slyšet i prvky ska, které oproti stávajícím melodiím tanec posluchačů dvojnásobně zrychlily, ti tedy museli tančit na "každou druhou", jak už tomu v rytmech ska bývá.

Parov Stelar ale o něco více sluší venkovní pódium a atmosféra širého nebe než uzavřená hala. Ani to však nebránilo jedinému fanouškovi, aby se skvěle bavil a protančil večer za doprovodu chytlavých melodií svojí oblíbené kapely, která si to taky, dle všech reakcí, skvěle užívala. A o tom to přeci celé je. S electroswingovými koncerty a tančírnami jako by se v poslední době roztrhl pytel, není tedy pochyb, že o žánru jako takovém, ale hlavně o Parov Stelar, již zanedlouho určitě opět uslyšíme.

text: Matěj Chalupa, foto: Marek Holoubek

4,00