LIVE: Pohoda zažila taneční nálož Parov Stelar i severské chmury Sigur Rós

Vydáno 09.07.2016 | autor: redakce

Na Pohodě vládne opravdová pohoda, přesto se našlo pár zádrhelů spojených s přírůstkem návštěvníků. Tvoří se dlouhé fronty na nápoje a harmonogram bez přestávek mezi koncerty na stage způsobují spěch během přesunů, což festivalu ubírá na vzdušnosti. V mnoha ohledech je však Pohoda výjimečně vlídný a vybavený festival. Přesvědčili jsme se o tom i během druhého dne.

LIVE: Pohoda zažila taneční nálož Parov Stelar i severské chmury Sigur Rós Parov Stelar zazářili v druhý den z headlinerů nejvíc

POHODA - DEN DRUHÝ
TRENČÍN
8. 7. 2016

Páteční program byl o mnoho pestřejší než ten čtvrteční a kryté stage již nabídly své prostory pro menší kapely nebo širokou škálu různých aktivit. Hudebních hvězd nebylo málo, vystoupili třeba The Vaccines, Sigur Rós, Parov Stelar, Eagulls, Saul Williams či japonský hudební a scénický sbor Shibusashirazu Orchestra, který nezapře Japonsko coby kreativní a zároveň i trochu šílený národ.

LIVE: První den festivalu Pohoda: bizarní show Gogol Bordello, PJ Harvey uhranula i bez cirkusu

CHLADNÍ THE VACCINES A SMUTNÍ SIGUR RÓS

Z koncertu britských The Vaccines jsme si odnesli trochu smíšené pocity. Zpěvák zklamal svou chladností, písně zněly v řadě za sebou často takzvaně "na jedno brdo", přičemž instrumentální složka jejich tvorby podstatně předhání zbytek. Do hodinového intervalu nacpali pánové poměrně dost skladeb. Končilo se hity z debutového alba What Did You Expect From The Vaccines?,  kterými udělali fanouškům radost.

O lekci islandštiny se postaralo uskupení starší než samotný festival. Z Reykjavíku na Pohodu dorazila kapela Sigur Rós se svým vytříbeným progresivním zvukem. Protože jejich islandským textům nerozumíme, mohli jsme se v klidu soustředit na instrumentální dovednosti severských umělců. Zvukem byli chladní a temní, přesto však svým způsobem krásní. Kvílející hlas zpěváka Jónsiho připomněl oslavované Radiohead, ale nakonec spíše unavil monotónním provedením celého vystoupení.

PAROV STELAR DOSTALI PUBLIKUM DO VARU

Jméno Parov Stelar snad netřeba zdlouhavě představovat. Jedná se o již profláknutý electroswingový projekt, který hraje "do skoku". Vizualizace stage, světla, dechové instrumenty, kvalitní elektronický podklad a hlas i image zpěvačky Cloe vysvobodily festival z pochmurné nálady předchozího vystoupení. Hudba Parov Stelar je hravá a svádí k tanci skoro automaticky. Energie, kterou všichni hudebníci na pódiu disponují, je úctyhodná, což je vlastně kombinace zaručující dobrou zábavu.

Kapela si s sebou přivezla své tématické klipy, které se v projekcích střídaly s "živými" barvami, jež hudebníky proměňovaly na krátké chvíle pouze v černé siluety. Ve výčtu zahraných skladeb najdeme snad všechny populární kousky doplněné o čistě koncertní pasáže. Do největšího varu se publikum dostalo písněmi jako All Night, Clap Your Hands či Booty Swing. Zazněl i výplod spolupráce Parov Stelar s Timothy Auld - Hit Me Like A Drum.

Během koncertu si zpěvačka neodpustila udělit pochvalu publiku, které bylo opravdu živé, čímž si vysloužilo i slib, že se kapela na Slovensko brzy vrátí. Sečteno podtrženo, Parov Stelar byli z headlinerů druhého dne nejlepší. Chvála na ně je oprávněná, ale razíme názor, že i začínající kapely na poli electroswingu stojí za zkoušku.

Za objev na Pohodě považujeme skromnou britskou kapelu Eagulls, která si svým temným post-punkovým zvukem získala pozornost. Neubráníme se dojmu, že jejich zvuk se dá přirovnat k legendárním The Cure. Slunce hřálo do zad a hudba šla hluboko do našich hlav. Skupina se zaměřuje především na prožitek, na pódiu nepředvádí psí kusy a působí sebevědomě i klidně. Kdo Eagulls neslyšel, měl by to napravit. Mají za sebou už dvě desky a věříme, že svůj zvuk ještě vylepší.

text: Daniel Kopecký, foto: Facebook festivalu

Témata: Pohoda, Parov Stelar, Sigur Rós, The Vaccines, Radiohead, Eagulls, festivaly

3,50