Vydáno 26.01.2025 | autor: Natálie Štrbáková
Skrz pražskou MeetFactory se konečně prohnal dlouho odložený koncert Redzeda a Acid Row. Tato prodloužená spolupráce dvou interpretů, naložená do láku z rapu a psychedelik, měla příchuť svěcené vod(k)y, kterou si Redzed a jeho crew tak rádi dávají.
LIVE: Společný koncert Redzeda a Acid Row byl bez hluchých míst, Ozzy by byl pyšný
Nečekané spojení rapu a stoner metalu, tak se v poslední době mluvilo o spolupráci Redzeda s kapelou Acid Row, když spolu nahráli dva covery skladeb Black Sabbath – Into the Void a Electric Funeral. Na koncertě v MeetFactory, který oficiálně otevřeli Acid Row, ale mísení těchto dvou interpretů a jejich typických žánrů znělo jako nejlogičtější spojení na světě. A fungovalo i přesto, že řada fanoušků přišla na koncert s tím, že preferují jen jednoho z vystupujících interpretů.
I když Acid Row dostáli své pověsti energických showmanů, publiku pár písniček trvalo, než se pořádně rozhýbalo. A to je motivovali rychlé skladby jako Animal Love. Možná to však souviselo s úvodní anketou kytaristy Dominika, který se davu ptal, kolik z nich ještě ten den nespalo. A bylo to více než třetina plného sálu, takže až někdy kolem vrcholu noci s On the Edge of the Night se fanoušci probudili a otevřeli důstojné mosh pits.
Sladěný výstup Acid Row probíhal bez hluchých míst po dobu necelé hodiny, než se ke kapele připojil Redzed na jejich společné cover verze Into the Void a Electric Funeral a vzdali tak hold britské skupině Black Sabbath, která na oba interprety měla vliv při formování vlastního stylu. Aby byla i vizuální stránka pocty heavymetalovým legendám kompletní, na stage nesměl chybět velký třpytící se kříž.
Redzed a Acid Row vzdali v MeetFactory hold Black Sabbath
U naživo zazpívaných coverů se také potvrdilo, co se z poslechu nahrávek skladeb zdálo zřejmé – a to, že Redzed má skutečně velmi podobnou barvu hlasu jako Ozzy Osbourne. Z toho, co však zaznělo v rozhovoru krátce před koncertem, se zatím další blacksabbatí cover nechystá. Přinejmenším to nebude skladba Paranoid. A to je škoda!
Samotný Redzed a jeho kapela, skládající se z bubeníka Matěje a kytaristy Richieho, se postupem let zlepšuje. Chvályhodně zahrané covery i vlastní songy jako Straight Outta Flames a nejznámější Rave in the Grave ukázaly, že praxe dělá mistry. Zatímco ještě v roce 2021 to Redzedovi na United Islands ujíždělo a místy zněl falešně, v MeetFactory neměl problém a místo mu očividně sedlo.
Věkově i vizáží rozmanité publikum se na Redzeda rychle naladilo a libovalo si s ním jak u starších pecek jako je Blizzard, tak i při démonické Conjuring of Joseph Wolf, která vyšla v prosinci. Zmatení Redzeda ohledně závěrečné skladby, která přišla dříve než čekal, ukázalo na méně formální, autentičtější zkušenost, kterou poskytuje klubová atmosféra a která by například na velké stage, jako je ve Sportovní hale Fortuna, působilo neprofesionálně – ale tady to vzhledem k atmosféře vypadalo spíše jako vystupování před kámoši, před kterými si nemusíte na nic hrát, protože vás prostě mají rádi.
Kolem půlnoci pak koncert inspirovaný hudbou Black Sabbath uzavřela česko-slovenská skupina DJů Voodoo Beats, kteří už mají s Acid Row za sebou několik společných vystoupení.
Celkový dojem z akce vystihovalo slovo afterglow, opojný pocit, po němž se jmenuje jedno z alb Acid Row. A kdo koncert nestihl, nemusí si zoufat, protože od 31. ledna vyráží Redzed na turné zvané Hellride, během níž se se svou kosou zastaví v Čechách, na Moravě i na Slovensku.
Text: Natálie Štrbáková, foto: Vojtěch Chludil
Témata: Redzed, Acid Row, Voodoo Beats, Black Sabbath, MeetFactory, Cassiopeia Promotion
5,00
čtenáři
hlasuj