LIVE: Třetí den Colours Of Ostrava: Překvapení v podobě Louise Berryho i St. Paul a perfektní Moderat

Vydáno 22.07.2017 | autor: Kateřina Nováková

Říká se, že třetí den je kritický, rozhodně tomu tak, co se týče programu, na Colours of Ostrava nebylo. Páteční program byl ve znamení příjemných hudebních objevů jako St. Paul & The Broken Bones, Louis Berry, Benjamin Clementine, dále zážitků z australských legendárních rockerů Midnight Oil a samozřejmě i skvělých elektronických Moderat.

LIVE: Třetí den Colours Of Ostrava: Překvapení v podobě Louise Berryho i St. Paul a perfektní Moderat LIVE: Třetí den Colours Of Ostrava: Překvapení v podobě Louise Berryho i St. Paul a perfektní Moderat

ST. PAUL & THE BROKEN BONES

St. Paul & The Broken Bones je šestičlenný soulový projekt z Alabamy, kterému svým hlasem dominuje Paul Janeway. Silnější chlapík s brýlemi klame tělem, jeho neuvěřitelná energie působí nakažlivě. Showmanovi, jehož kreace na pódiu zavání chvílemi až estrádou, to ale vůbec nevadí, protože mu každý věří, že on to zrovna právě tak cítí. V atmosféře celého koncertu je natolik energie, že už jenom čekáte, kdy vyskočí z kůže. Klobouk dolů! Není divu, že tahle parta je oblíbená u The Rolling Stones, kteří si je vybrali jako předskokany své tour.

Třetí den Colours of Ostrava: Michal Hrůza s filharmonií, skvělí Midnight Oil a překvapení St. Paul & The Broken Bones

WALKING ON CARS

Walking on Cars mají na kontě zatím jen jednu desku Everything This Way, přesto získali prestižní čas na hlavní stagi v sedm večer. Kapela na první poslech připomíná třeba Snow Patrol a přes slibnou desku plnou hitovek tomu naživo chybí něco víc. Melancholický song se silným refrénem střídá další jemu podobný a v celém setu nenajdete song, který by vyčníval. Člověk má pocit, že prostě poslouchá kapelu, která má svoje místo na soundtracku k dalšímu dílu ságy Twilight, ale je před nimi ještě hodně práce.

LOUIS BERRY

Naprostý opak pak představuje Louis Berry a jeho kapela na jedné z menších stagí. Týpek z Liverpoolu prokládá svůj rock'n'rollový nářez vtípky o svém původu a angličtině nesrozumitelné pro zbytek světa. Žádná přehnaná gesta, žádné podbízivé řeči, ani "Ahoj Ostravo!" a funguje to báječně.

LIVE: LP byla druhý festivalový den na Colours of Ostrava bezkonkurenční

MIDNIGHT OIL

Headlinerem čtvrtečního večera byli právem australští rockeři Midnight Oil, kteří k nám přijeli poprvé. Navíc po své patnáctileté pauze. Mladším ročníkům nejspíš nepříliš známí, jejich hit Beds Are Burning ale zná snad každý. Poctivě odvedený set, ze kterého je cítit, jak moc si návrat na pódia užívají. Politicky angažovaná kapela ani po letech neopomíná svůj postoj a na triku Petera Garretta je opět vytištěný vzkaz davu: "Pokud mlčíme, když máme protestovat, stáváme se zbabělci."

BENJAMIN CLEMENTINE

Benjamin Clementine je dalším překvapením festivalu, osmadvacetiletý držitel prestižní Mercury Prize za album At Least for Now, přirovnávaný k Leonardu Cohenovi nebo Nině Simone, je naživo naprosto autentický a geniální. Jeho texty nejsou zrovna dvakrát veselé, přesto jde ve spojení s jeho dikcí a hraní na piano o naprosto unikátní záležitost a další skvělý moment letošního ročníku. Mimochodem, jeho hlas najdete na nové desce Gorillaz v songu Hallelujah Money.

LIVE: Colours of Ostrava zahájila na hlavním pódiu ledová princezna Birdy, vrchol dne obstarali Imagine Dragons

MODERAT

V závěru večera se lehce po půlnoci z hlavní stage rozezní první tóny elektronických Moderat, velkých oblíbenců tuzemského publika. O tom svědčí i poslední návštěva Berlíňanů u nás ve Velkém sále Lucerny, který beznadějně vyprodali. Jako jedny z prvních songů přicházejí Running i Reminder z jejich alba III. Na stagi je po celou dobu jejich setu jen minimum osvětlení, Sascha Ring ani další dva členové nic víc nepotřebují. Skvělý závěr povedeného třetího dne.

text: Kateřina Nováková, foto: Jiří Staněk

Témata: Colours Of Ostrava, Moderat, Benjamin Clementine, Midnight Oil

4,00