LIVE: Závěru Rock for People vévodili Skillet a Volbeat

Vydáno 07.07.2018 | autor: Nicola Bernard

Čtyřiadvacátý ročník festivalu Rock for People, který probíhal od 4. do 6. července, přilákal na hradecké letiště davy návštěvníků. Festivalový line-up nabídl přes stovku interpretů. Třetímu dni vévodili Skillet a Volbeat. Dle slov pořadatelů navštívilo festival kolem pětadvaceti tisíc fanoušků z různých měst a států, návštěvnosti letos přálo i počasí.

LIVE: Závěru Rock for People vévodili Skillet a Volbeat LIVE: Závěru Rock for People vévodili Skillet a Volbeat

ROCK FOR PEOPLE - DEN TŘETÍ
FESTIVALPARK, HRADECK KRÁLOVÉ
6. 7. 2018

Poslední den festivalu nabídl nabušený line-up. Fanoušci mohli zjistit, jak vypadá australský rock, když na pódiu předvedli skvělou show Sick Puppies v čele s Bryanem Scottem. Hlas charismatického frontmana doprovázela drtička strun Emma Anzai, která kytarovými riffy mnohdy nešetřila. Kdo kapelu zná, ví, že jsou její členové rádi na dosah ruky. I to bylo zřejmě důvodem společného odchodu skupiny a jejích fanoušků po koncertě na autogramiádu.

FOTOREPORT: Rock for People zakončili výteční Skillet a dánští Volbeat

Skillet, kteří se skládají z jednoho původního člena Johna Coopera, jeho ženy Korey (kytara), Jen Ledger (bicí, vokály) a Setha Morrisona, nabídli hodinový set, strhující show a nařezaný repertoár. Vystoupení prakticky nemělo slabé místo a máte-li tvorbu čtveřice z Tennessee alespoň trochu naposlouchanou, nemuseli jste v kapse lovit ani setlist. Skillet totiž jeli doslova hit za hitem, největších ovací se kvarteto dočkalo zejména při skladbách Awake and Alive a Monster. Co se týče samotné kapely, ta se sem vrátila po dvou letech, kdy jedním z navštívených koncertních míst byla i Praha. Ta je ostatně zpěvákovou nejoblíbenější evropskou metropolí. V rámci festivalového rozhovoru pro iReport prozradil, co je u nich nového - rozpovídal se zejména o nahrávání nového singlu po hotelích a šatnách v různých zemích.

I headlineři Volbeat předvedli skvělou show. Texty Volbeatu se obvykle dotýkají témat lásky, nešťastné lásky nebo moci pokřivené mysli. Tím se distancují od obvyklých heavymetalových textů, třebaže většina jejich nejpopulárnějších písní obsahuje velice temná a upřímná sdělení a příběhy. Pravá atmosféra začala ve chvíli, kdy odpálili cover verzi evergreenu I Only want To Be with you. I s nimi, konkrétně s bývalým kytaristou skupiny Anthrax - Robem Caggiano, jsme měli možnost v rámci festivalu udělat rozhovor, během kterého jsme dostali příležitost vidět celý koncert nahoře z pódia.

ŠPIČKOVÉ ZÁZEMÍ

Co se týče samotného technického zázemí, je oproti českým kapelám vidět, že mají vše důkladně natrénované a zvládnuté. Sotva bral již zmiňovaný kytarista do ruky elektrickou kytaru, během vystoupení si nenápadně připravoval druhou. Tu mu během hraní přinesli na pódium, a během zlomku vteřiny drtil kromě strun elektrických i ty akustické. V zázemí po pravém boku pódia (z pohledu návštěvníka levém) sedělo celkem 12 lidí. Jeden z nich měl na starost veškerou techniku, další pak naplňoval post security. Čtyři lidé ovládali LED obrazovky a kamery, zbytek se pak staral o produkci jako takovou. Veškeré výměny nástrojů probíhaly ve zlomku desetiny vteřiny a technika šlapala jako hodinky. Profesionalita kapely byla na tak vysoké úrovni, že si veškeré vybavení přivezli sami, dokonce i jako jediní z festivalového line-upu odmítli kooperaci s pořadatelem, veškeré kapelní záležitosti od rozhovorů po obsluhu LED obrazovek měli ve své režii.

Během třetího festivalového dne se navíc představili čeští Gaia Mesiah, Valeras, FVTVRE, Curcuma, Ghost Of You nebo No Distance Paradise. Pro festivalové návštěvníky byla připravena i tzv. busking - volná scéna (z amerického pouliční umění). Kdo si chtěl celý závěr festivalu zpestřit, mohl pařit do rána po boku DJů.

text: Nicola Bernard, foto: Magda Šotolová

Témata: Rock for People, Volbeat, Skillet

4,00