No Name oslavili dvacítku ve Foru Karlín: Přivezli konfety, plamenomety i raritní kazetu

Vydáno 02.11.2016 | autor: Hana Poláchová

Turné k aktuálnímu albu No Name S láskou vyvrcholilo oslavným koncertem ve vyprodaném Fóru Karlín. Show to byla strhující. Bezprostřednost, s jakou kapelu známe z festivalů nebo klubů, se nerozplynula ani ve velkém sále, mezi přítomnými snad nebyl jediný člověk, který by No Name viděl poprvé. Role předkapely se ujali Všichni svatí

No Name oslavili dvacítku ve Foru Karlín: Přivezli konfety, plamenomety i raritní kazetu No Name ve vyprodaném Foru Karlín. Foto: Martina Havlíčková

NO NAME

FORUM KARLÍN, PRAHA
1. 11. 2016

Hostující česká skupina zde odehrála poslední koncert v současné sestavě. Dva ze zakládajících členů se rozhodli jít vlastní cestou. Proč si No Name vybrali právě je, prozradil zpěvák s nadsázkou téměř na začátku jejich setu: Prý maji s Igorem stejného kadeřníka. Fanoušci je přijali, i když nijak bouřlivě. Slováci, Moravané i Češi jako by šetřili síly na energický koncert hlavní kapely večera.

FOTOREPORT: No Name vyprodali Forum Karlín, 20 let oslavili S láskou i s podprsenkou na pódiu

Již po první písni No Name byl aplaus tak bouřlivý, že Igor fanoušky musel krotit slovy: "Fórum máme pronajato do tří hodin, tak ať to stihneme!" Marně. Při třetí skladbě šlehaly plameny, během koncertu i pára, nechyběly konfety. Každý efekt byl přivítán s obrovským nadšením. Došlo i na poděkování, mimo jiné nadšencům, kteří prý jeli na koncert 11 hodin a ve vlaku vyrobili transparent. Ač šlo o pražskou show, sešli se pod pódiem lidé "od Michaloviec až po Aš".

VZDUCHEM LÉTALA KAZETA I PODPRSENKA

Scénu dokreslovala projekce za zády muzikantů i zpěvákova extrovertnost. Tančil, "ksichtil" se, koketoval s objektivy i slečnami v prvních řadách. Dostál tím poznámce přítomného Petra Jandy, že ve dvaceti letech jsou teprve puberťáci. Při genderovém souboji opět vyhrály ženy, muži v publiku však o sobě také dávali pořádně vědět. Nemohl chybět ani tanečně-pěvecký duet se Zolim, ten si jako jediný z muzikantů odběhl od svého nástroje.

Celý koncert příjemně ubíhal, místy možná fanouškům přišlo, že utíká až moc rychle. Většinu písní uváděli pánové krátkými a vtipnými proslovy, nijak tím nenarušovali chod programu. Zhruba od poloviny koncertu stáli i lidé na balkónech, včetně VIP, a určitě jim nešlo o lepší viditelnost. Nechali se strhnout, spolu se zaplněným sálem v přízemí. Tam všichni fungovali jednotně, od společného zpívání nebo rytmického tleskání do rytmu, případně mávání. Až to vypadalo, že k tomuto projevu hecují návštěvníci členy kapely, a ne opačně, jak to bývá zvykem. Na pódium přilétla podprsenka, do davu nalezené jedno z prvních alb No Name, z roku 1998, ještě nerozbalená magnetofonová kazeta, kterou Igor našel údajně při uklízení skříně. Věnoval ji dál s tím, že nepraktické dárky jsou nejlepší.

Výstižně vše shrnul Igor Timko ve své básni, končící slovy: "Dnes tu máme každý svoje, to nás učia v škole, no naveky platí na východe ta ne a u vás ty vole. Už dvadsať rokov tešíme sa velice, že nás všetkých spájá hudba chlapcov z mesta Košice."

Setlist: Povedz mi, Starosta, Tango s dejinami, Na na na, O taký život by som stál, Stromy, Duša a já, Ženušky, Človek v čase, Čím to je, Všetko, S láskou, Len pár chvil, Nie alebo ano, Život, Ďakujem, že si, Hladám, Žily, Prvá, Ty a tvoja sestra, Večnosť, Lekná

text: Hana Poláchová, foto: Martina Havlíčková

Témata: No Name, Igor Timko, Forum Karlín, Všichni svatí, koncerty

5,00