RECENZE: Elton John drží na The Lockdown Sessions krok s muzikanty o dvě generace mladšími

Vydáno 29.10.2021 | autor: Barbora Kubalová

Kdyby nebylo pandemie, kvůli které musel Elton John přerušit své turné Farewell Yellow Brick Road, možná by tato nahrávka ani nevznikla. „Někdy jsme museli nahrávat na dálku, přes Zoom, což jsem samozřejmě nikdy předtím nedělal. Někdy jsme museli nahrávat za velmi přísných opatření: pracoval jsem s jinými umělci, ale museli jsme být odděleni skleněnou stěnou. Ale všechny nahrávky, na nichž jsem pracoval, byly moc zajímavé a pestré; věci, které jsou úplně jiné než to, čím jsem známý; věci, kvůli kterým jsem vykročil ze své komfortní zóny do úplně jiného území,“ popsal svůj nejnovější počin sám zpěvák. A nelze s ním nesouhlasit.

RECENZE: Elton John drží na The Lockdown Sessions krok s muzikanty o dvě generace mladšími RECENZE: Elton John drží na The Lockdown Sessions krok s muzikanty o dvě generace mladšími

Elton John

The Lockdown Sessions

Skladby: Cold Heart, Always Love You, Learn To Fly, After All, Chosen Family, The Pink Phantom, I´s a sin, Nothing Else Matters, Orbit, Simple Things, Beauty In The Bones, One Of Me, E-Ticket, Finish Line, Stolen Car, I´m Not Gonna Miss You

16 skladeb / 01:05 hod

Vydavatel: HST Recording Limited

Elton John se opravdu nebojí ze své komfortní zóny vyjít, ať už se to týká interpretů, které si pro spolupráci vybral nebo stylů, do kterých se pouští. Stevie Nicks, Eddie Vedder, Nicki Minaj, Miley Cyrus, Robert Trujillo, Young Thug, Dua Lipa Stevie Wonder nebo Years and Years. Těžko byste tyto interprety takto pohromadě našli na jiném albu. A pravděpodobně byste snad takovou slátaninu ani nechtěli slyšet. Ale v případě Eltona Johna to funguje. Přestože je album stylově velmi pestré, pořád zní dobře jako celek. Naopak je právě zajímavější i pro posluchače, který nemusí být nutně fanouškem Johnovy běžné tvorby.

LIVE: Elton John se v Praze navždy rozloučil jako pravá legenda

Elton John by klidně mohl až do smrti žít jen ze svých největších hitů a přehrávat je pořád dokola. O to sympatičtější je, že má dlouhodobě upřímný zájem o nové hudební styly a mladé umělce a nebojí se vyzkoušet něco nového. Sám popsal, že se při nahrávání cítil spíše jako studiový muzikant. V mnoha písních tak jen doprovází ostatní umělce, někdy ani nezpívá, jen hraje na piano.

Některé ze skladeb jsou už dobře známy z jiných desek, například The Pink Phantom, která vyšla už loni na albu Gorillaz nebo cover verze Nothing Else Matters z výroční verze Black Album v podání nepravděpodobné superskupiny Miley Cyrus, Elton John, Chad Smith, Robert Trujillo a Yo-Yo Ma. Kromě nich samozřejmě nesmíme opomenout osmdesátkový singl s Duou Lipou Cold Heart, který dává vzpomenout na Johnovy největší hity nebo naopak rock and rollovou E-Ticket s Eddiem Vedderem. A to pořád není vše – trap, gospel, country – to všechno tam je taky. Koneckonců, když Vám zavolá Elton John, že by s vámi chtěl nahrát písničku, taková nabídka se neodmítá, ať jste, kdo jste.

Tato obrovská směsice má jeden společný jmenovatel – Eltona Johna a jeho klavír, který propojuje všechny nesourodé prvky do jednoho souvislého celku. I když se nejedná o prvoplánové hitovky a vlastně ani album není tak úplně plnohodnotnou řadovou deskou, je to ideální podkres pro pohodové podzimní večery. Doufejme, že tentokrát už ne v lockdownu.

Text: Barbora Kubalová, foto: Greg Kemp, Tomáš Klíma
Témata: Elton John, The Lockdown Sessions, recenze

0,00