RECENZE: Lenny je v srdci rockerka i něžná holka za klavírem

Vydáno 13.09.2016 | autor: Josef Martínek

Na své první desce se Lenny rozhodla ukázat sebe samotnou z různých úhlů pohledu. Kromě toho, že tu vystupuje jako písničkářka za klavírem, tedy v poloze, kterou fanoušci dobře znají, místy nečekaně přitvrdila.

RECENZE: Lenny je v srdci rockerka i něžná holka za klavírem Lenny si na přípravu debutu dopřála čas


Lenny

Hearts

Skladby:
Lover, Bones, Standing At The Corner Of Your Heart, Interlude: My Love, My Love, Stranger (In This World), Release Me, FUN., Alive Enough?, Ghosts, Hell.o, Hearts, bonus: Hladina

13 trax / 40 min

vložte odkaz, text nemažte

Vydavatel: Universal Music

Jako by chtěla Lenka Filipová mladší svou prvotinou říct: "Lenny není jedom jedna, má víc tváří." I tak si lze při troše představivosti vysvětlit, proč do názvu použila anglický výraz pro srdce nikoliv v jednotném číslem, ale v množném. Hearts je nahrávka tak pestrá, že nazpívat ji nezkušená interpretka, možná by se rozsypala na kousky. Jenže Lenny si na ni od vydání svých dvou autorských EPček, které nahrála ještě coby teenagerka, počkala tři roky. Stejně jako postupně dozrávala ona sama, i její tvorba dnes disponuje rukopisem hotové hudebnice.

OD KLAVÍRU KE KYTARÁM

Mimo jiné stihla během doby přípravy debutu v Anglii vystudovat písničkářství, to ale určitě není jediným důvodem, proč vyrostla v autorku, jakých je u nás jako šafránu. Její písně dohlédnou mnohem dále než většina domácí popové produkce. Ve spolupráci s Ondřejem Fiedlerem se nebrání ani tvrdému zvuku kytar v otvíráku Lover, který má spojovat ženy, nejvíc se pak odvázala v nakopáváku FUN., kde padne dokonce i ostré slovíčko.

Lenny interview: Inspiruje mě britské myšlení, v zahraničí by kapely jako Ortel neprošly

Nosnou součástí desky jsou podle předpokladů i klavírní balady, které na EP All My Love a Fighter definovaly její zvuk. Tou nejintimnější je určitě minimalistická My Love, k niž nedávno natočila jednoduchý klip, jehož je sama režisérkou, snadno si vás ale podmaní rovněž Release Me nebo Ghosts.

Pozvolna pak zpoza dva hlavní pilíře, ryze rockový či poprockový a ryze melodický, vylézají písničky jako Stranger (In This World), které na první poslech působí nenápadně. To proto, že jsou napsané s maximální lehkostí a Lenny v nich dokazuje, že pro přirozeně chytlavou skladbu není nutné tlačit na pilu. Platí to také o jejím hlasu, který vyniká i v klidnějších polohách, ne pouze jako signifikantní chraplák. Obzvlášť krásně se kompozicí nese v závěrečné titulní písni.

VIDEO: Konečně! Lenny ohlásila debutovou desku, uvádí ji našlapaným hitem Hell.o!

DEBUT JAKO HLEDÁNÍ CESTY

Snad jedinou skladbou, která zní tak nějak "rádiově", je rozverná Standing At The Corner Of Your Heart, jež se jako každá správná acoustic-popová hymna neobejde bez pokřiku "heej" nebo hry na ukulele. I to dokládá, že Lenny na první desce hledá a zkouší, což je u debutů zcela přirozený jev.

Než se vyprofiluje a najde "svůj" styl, patří jí poklona za to, že dokázala nahrát desku, po které rád sáhne hudební znalec, ale i běžný posluchač, pro něhož není hudba smyslem bytí. A přesto se nedá mluvit o nějakém "kompromisu", nýbrž o osobitém díle.

text: Josef Martínek, foto: Universal Music, Tomáš Vlach

Témata: Lenny, Lenka Filipová, Ondřej Fiedler, debutová deska, Hearts

4,00

čtenáři

hlasuj
zavřít