Tam, kde se soudobá hudba snoubí s klasikou. Projekt glorchestra dorazil do Prahy, přivezl Tata Bojs i Katarzii

Vydáno 27.07.2022 | autor: Barbora Turková

Propojení popové hudby s orchestrem je v posledních letech velmi populární a odhodlává se k němu stále více hudebníků. Projekt glorchestra je ale o to specifištější, že během jednoho večera je k vidění hned několik intepretů napříč žánry. Pražské Výstaviště bylo druhou zastávkou, které spojení Unique Orchestra a Vladimira 518, Katarzie, Ty Nikdy Label, Tata Bojs a dvojice Bratři zažilo.

Tam, kde se soudobá hudba snoubí s klasikou. Projekt glorchestra dorazil do Prahy, přivezl Tata Bojs i Katarzii Tam, kde se soudobá hudba snoubí s klasikou. Projekt glorchestra dorazil do Prahy, přivezl Tata Bojs i Katarzii

Glorchestra
Praha, Výstaviště Holešovice
26. 7. 2022

Projekt glorchestra není jen o hudebním zážitku. K vidění byla jedinečná instalace od umělce a frontmana Tata Bojs Milana Caise, který v loňském roce představil instalaci s názvem STEREO. Letos jsme se od sterea posunuli ke kvadrofonnímu zážitku v instalaci s prostým názvem KVADRO. Ta připomíná otevřenou mušli; část instalace se vlastně opírá o zem a vytváří prostor pro návštěvníka. Ten by si měl stoupnout doprostřed a hudbu by měl slyšet ze čtyř směrů.

Glorchestra se rozezněla ve Slavkově, v zámeckém parku si se symfoniky tykali Tata Bojs, Vladimir 518, Katarzia i Bratři

Dalším možností, jak KVADRO vyzkoušet je pomocí dotyku. Pomocí speciálního zařízení můžete generovat vlastní a jedinečný zvuk, který se mění podle intenzity a délky dotyku. Speciálním programem bylo i vystoupení Circle od Losers Cirque Company, které probíhalo na zadním pódiu. Akrobatické výkony byly sice neskutečné, ale jakmile stál divák trochu dál, paradoxně toho moc neviděl. Je jasné, že akrobati by na hlavním pódiu neměli tolik prostoru, ale tady zas neměli veškerou pozornost.

Po osmé hodině ale na hlavní pódium přišel Unique Orchestra v čele se svým dirigetem Alexeyem Aslamasem. Prvním vystupujícím byli zástupci labelu Ty Nikdy, tedy MC Gey, Idea a DJ AKA, kteří publikum naladili na vlnu hip hopu. Propůjčili si dokonce i melodii ze slavné písně Slunečný hrob od Blue Effect. Po jejich zhruba dvacetiminutovém vystoupení si pódium zabrala slovenská zpěvačka Katarzia, která vypadá a působí jako princezna z jiného dimenze. Je škoda, že když se člověk konečně naladil na její specifické vystoupení, její set byl u konce. Mnohem více by jí rozhodně slušela pozdější hodina, což se ale dá říct u většiny vystupujících. Skvělým nápadem bylo propojení Katarzie s Vladimirem 518, který kromě prvních jmenovaných vystupoval s každým dalším interpretem. Kromě Unique Orchestra to byl další propojovací prvek, který skvěle fungoval.

Set Vladimira 518 byl ale paradoxně tím nejkratším. Nejvíce prostoru na stagei si užili Tata Bojs. Kapela má s vystupováním s orchestrem zkušenosti, podobné zažila už v roce 2016 se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu. Tohle spojení opravdu skvěle funguje a jen dokazuje muzikálnost pražské party. Navíc zazněla i skladba Světová, ve které hostuje právě Vladimir 518, a kterou fanoušci moc často živě neslyší. Závěr patřil bratrské elektro dvojici Bratři, která se skládá z dvojčat Jiřího a Ondřeje. Jako jediní mohli disponovat i světelnými efekty, což měli oproti ostatním vystupujícím velkou výhodu.

Projekt glorchestra má za sebou druhou zastávku, zatím se vybralo více než 500 tisíc korun. Část výtězku půjde nejen na pražské Výstaviště, ale především na pomoc záchranným složkám, které nyní bojují s rozsáhlými požáry v Národním parku České Švýcarsko. Dalšími zastávkami jsou Hospital Kuks, hrad Švihov, zámek Orlík a Dolní oblast Vítkovice.

Text: Barbora Turková, foto: Lukáš Knoll (ilustrační)
Témata: Glorchestra, Tata BojsVladimir 518Katarzia, Bratři, Idea, MC Gey

0,00