LIVE: John Mayall zpívá a hraje výborně i v třiaosmdesáti

Vydáno 03.03.2017 | autor: Dominik Pavliš

Začátkem roku vydal John Mayall novou desku s názvem Talk About That a ve svých třiaosmdesáti letech má tento neúnavný bluesman pořád napilno. Koncertu se dočkali i pražští fanoušci, kteří vyprodali Divadlo Archa. Místo konání bylo výborně zvoleno - interpretovi to zde slušelo víc než ve zbytečně velkých arénách či na festivalech.

LIVE: John Mayall zpívá a hraje výborně i v třiaosmdesáti John Mayall zpívá a hraje výborně i v třiaosmdesáti. Foto: David Webr

JOHN MAYALL
DIVADLO ARCHA, PRAHA
2. 3. 2017

Na pódiu Mayalla můžeme většinou vidět v nejméně čtyřčlenné sestavě. Před začátkem turné Livin’ & Lovin’ ale mistra neplánovaně opustil jeho dvorní kytarista Rocky Athas, a tak bylo puze na Mayallovi, jeho baskytaristovi a bubeníkovi, aby v triu celý koncert "utáhli". I když absence druhého kytaristy byla lehce znát, Mayall se s tím vypořádal výborně.

Britský bluesman John Mayall vyprodal pražskou Archu

Ve vzduchu byla cítit radost a pokora k hudbě a kapela excelovala především v dlouhých improvizovaných pasážích, kdy John Mayall střídal klávesy, kytaru a foukací harmoniku. Dokázal udržet publikum v napětí po celou dobu koncertu. S ohledem na věk tedy klobouk dolů.

MAYALL VTIPKOVAL A ZPÍVAL SKVĚLE

Celý koncert zahájil skladbou Mother In Law Blues, pokračoval rockově pojatou Looking Back a sborově si píseň Mama Talk To Your Daughter zazpívalo také publikum. První polovina koncertu byla jakousi gradací. V té druhé už trio pokračovalo v uvolněném tempu. Nutno také vyzvdvihnout výborný zpěv i v pokročilém věku, skvělý výkon baskytaristy a celkovou sehranost kapely jako takové. Mayall po celou dobu koncertu neustále vtipkoval s publikem a jak již bylo zmíněno, atmosféra byla opravdu krásná.

Z celkových asi třinácti skladeb zahrál i několik z nové desky. Ty ovšem vedle starých skladeb tolik nevynikaly. Návštěvník si na druhou stranu mohl vychutnat opravdu výborný zvuk, který se jen tak někde nevidí. Koncert potěšil zejména starší návštěvníky, mezi nimiž se ovšem našlo i dost mladších muzikantů, kteří se přišli od této legendy něco přiučit.

text: Dominik Pavliš, foto: David Webr

Témata: John Mayall, blues, Divadlo Archa, koncerty

4,00