ROCKBLOG: Na míčích, kondomech, na spodním prádle. I tam chtějí mít kapely své logo

Vydáno 03.10.2018 | autor: Jitka Fialková

To, že merchandise může výraznou měrou navýšit kapelní příjmy, je známá věc. Dobře fungují trika, tašky, náramky. Stejně jako se muzikanti snaží odlišit vlastní tvorbou, nemalé úsilí věnují i vymýšlení originálních reklamních předmětů.

ROCKBLOG: Na míčích, kondomech, na spodním prádle. I tam chtějí mít kapely své logo Příznivci kapely Metallica si mohou pořídit jejich přenosný chladicí box

Výrazně vynalézavá je v tomto ohledu Metallica. Letos uplynulo 30 let od vydání její čtvrté studiové desky …And Justice for All. Při této příležitosti přichystala americká formace reedici alba a již nyní je možné objednat další speciality. Ve spolupráci s firmou Nixon vznikly hodinky v šesti různých designech. Jedny jsou inspirované právě deskou …And Justice for All. K mání je také třeba vinylová figurka Spravedlnosti z řady Funko Pop!.

SOUTĚŽ: Vyhrajte lístky na Metalliku v Praze

ŽÁDNÍ TROŠKAŘI

Na konci srpna Metallica představila whisky pojmenovanou podle písně Blackened, která je součástí zmiňovaného díla. K samotnému nápoji vyrobenému lihovarníkem Davem Pickerellem metalová legenda připravila celou kolekci oblečení. Navíc ke každé šarži vyjde i speciální playlist. "Snažíme se s našimi fanoušky spojit prostřednictvím nahrávek, koncertů a stále více i jinými způsoby, jež zajistí zpětnou vazbu," uvádí kapela. A rozmanitost jejích reklamních předmětů je opravdu značná. Když jsme u alkoholu, hodit se jistě bude malá přenosná lednice. Neméně praktické jsou koberce do auta. Sportovci ocení míč na fotbal nebo plážový volejbal.

Ed Sheeran přidává v Praze druhý koncert! Vidět ho chtějí desítky tisíc lidí

Miniatura fotbalového míče je i v nabídce Eda Sheerana ke světovému turné. Co připraví k nadcházející evropské šňůře, v rámci níž zahraje příští rok i u nás, a to hned dva dny po sobě? Majitelé vstupenek na koncert nepochybně ocení tubičku třpytivého gelu na obličej. Ti, kdo do červencového termínu nebudou moci dospat, se moho potěšit se zpěvákovou postavičkou Funko Pop!  Vyznavači skateboardingu ocení exkluzivní skateové desky, které vznikly ve spolupráci Eda Sheerana a značky Hoax.

Rapper Majk Spirit vytvořil vlastní parfém

OHROMIT SMYSLY

K radosti i užitku poslouží reklamní předměty populárního projektu Panic! At the Disco. Jednodílné plavky nenabízí hned tak někdo. A co teprve vonné tyčinky, k nim stojan, nebo přírodní sójovou svíčku s dřevěným knotem, kterou když zapálíte, příjemně praská jako oheň v krbu. Přes čichové vjemy to zkouší i další kapely. Třeba tvrďáci Škwor mají svoji vůni do auta. Majk Spirit je o něco dál. Vyrukoval s vlastním unisexovým parfémem s příznačným názvem Onespirit. Pro doplnění prodává i sprchový gel.

Slovenští rockeři Horkýže slíže na to jdou přes chuť. V jejich e-shopu je k objednávce možné přihodit dva druhy tekutého chilli. Takové síle fanoušci neutečou ani v originálních Horkýže slíže teniskách. Pro každý případ je dobré mít správné spodní prádlo. Dámské kalhotky, tanga a pánské boxerky nechalo vyrobit seskupení Divokej Bill.

Horkýže slíže nabízejí fanouškům tekuté chilli

Na sluch přirozeně působí muzikanti především. Skupina Mandrage nabízí sluchátka se svým logem a vůbec je dost zaměřená na techniku. Prodává vlastní USB nebo obaly na iPad. Trochu staromódnější jsou Gorillaz. Fanoušky chtějí zabavit svými hracími kartami. Podobný nápad měla rovněž kapela Zrní, která vytvořila pexeso. V minulosti formace myslely i na odvážnější hrátky. Dnes již zaniklé britské uskupení JLS představilo svou kolekci kondomů.

Kreativita v oblasti reklamních předmětů by neměla znát mezí. Je snad některý z nápadů tak moc šílený, že by se nenašla ani malá skupina fanoušků, která by po něčem jedinečném od svých hudebních oblíbenců nezatoužila?

foto: FB Metallica, Horkýže slíže, Majk Spirit

Témata: merchandise, reklama, marketing, Metallica, Horkýže slíže, Panic! at the Disco

zavřít