Vydáno 08.03.2018 | autor: Hana Bukáčková

Nová deska Marpa Dead Man Walking se ještě nestačila ohřát na prodejních pultech a s novými tracky jeho TroubleGang zamířil do klubů. Vyprodaný Lucerna Music Bar deklaroval jeho úspěšné tažení.

LIVE: Král je mrtev, ať žije Marpo LIVE: Král je mrtev, ať žije Marpo

MARPO A TROUBLE GANG
LUCERNA MUSIC BAR, PRAHA
7. 3. 2018

Než Marpo květnovým koncertem v O2 areně vytře zrak všem posměváčkům, kteří nevěřili v jeho kvality, mohli jsme být svědky koncertu jednoduchého aranžmá. Osahal si na něm své nové tracky, z velké části totiž představil publiku album Dead Man Walking. Je jasné, že pražský klub je prostorově limitován a že trumfy v rukávu si šetří až na svůj zmíněný největší koncert.

V Chinaski to mohlo působit, že Marpo hraje druhé housle (nebo spíš bubny), s TroubleGangem má ale navrch. Marpovi a jeho bandě to šlape jak nikdy. Živá kytara, baskytara a bicí jeho projevu dávají šmrnc a posouvají ho do nové dimenze. TroubleGang je prostě fenomén, kult, modla pro mnohé. Co se děje pod pódiem a na pódium je dechberoucí.

RECENZE: Český kovboj Marpo smíchal rap s country a divokými kytarami

Marpo se svými kumpány boří mýty a zavedené stereotypy. Každým novým songem jeho hvězda stoupá a zcela očividně vystoupil ze škatulky "rapper". Jeho nová deska je toho důkazem, získává jednu kladnou recenzi za druhou. Bourá mantinely, mísí žánry a je plná energie.

Neméně energie měla show, kterou předznamenávalo velkolepé fanouškovské skandování po hvězdách večera, které nebralo konce a čím dál víc gradovalo. Jejich fanouškovskou základnu, která je hodně signifikantní díky černobílým šátkům a dalším kouskům z kapelního merche, by jim mohla závidět celá česká scéna. Místy to vypadalo jak mezi fotbalovými hoolingans, na tuto dobu má samotný Marpo mnoho divokých vzpomínek. Otázkou zůstává, kdo koho víc "nakopával", zda fanoušci kapelu nebo naopak. Jak sám Marpo přiznal, díky nim jsou tam kde jsou, nemusí jít s davem a můžou si dělat hudbu podle sebe a svého nejlepšího mínění.

Producent desky a relativně nový člen party Marcus Tran výborně zapadl po hudební a osobností stránce do formace. Jako kdyby v ní hrál odjakživa. Příjemným zpestřením byl v přídavku příchod Lenny, která si zazpívala svůj part v Kruhu. Škoda, že ji přes techniku a fanoušky nebylo moc slyšet v první polovině songu. Znamenitý večer ukončily salvy konfet. "Zvukovka" v podobě malého koncertu je za námi a teď se nezbývá než těšit na 19. května, na koncert s velkým K.

Text: Hana Bukáčková, foto: David Webr

Témata: Marpo, Trouble Gang, Dead Man Walking, Lenny

4,50