LIVE: Barbora Poláková pokřtila desku s pokorou a osobitě

Vydáno 03.03.2016 | autor: redakce

Barbora Poláková, moderátorka a účinkující letošního Žebříku, jehož vyhlášení proběhne 11. března v Plzni, boduje s písní Nafrněná na internetu už pěknou řádku měsíců. Dokonce ji můžete zaslechnout na kdejaké diskotéce. Je s ní spojena i její první sólová deska, která vyšla v druhé polovině listopadu. Nyní se jí rozhodla poprvé představit naživo v pražské Malostranské besedě. A jednoduše potvrdila své kvality.

LIVE: Barbora Poláková pokřtila desku s pokorou a osobitě Barbora Poláková obdržela Zlatou desku Supraphonu

BARBORA POLÁKOVÁ
MALOSTRANSKÁ BESEDA, PRAHA
2. 3. 2016

Barbora Poláková se nejdřív prosadila jako herečka, ostatně tak ji zná většina lidí.  Jenže pak si vzpomněla, že by se chtěla stát i zpěvačkou a nahrát album. Ostatně, proč ne, její skladby sklízely na YouTube úspěchy už dávno. Vzpomeňme třeba na valentýnský hit Kráva.

FOTOREPORT: Barbora Poláková křtila své první album a dostala Zlatou desku

Svůj vůbec první sólový koncert uspořádala v Malostranské besedě, kde se rozhodla zahrát hned tři večery po sobě. Bylo tedy vyprodáno, přišly všechny ročníky a obě pohlaví. Větší zástup byl samozřejmě ten ženský. Je to pochopitelné vzhledem k tématům textů. Poláková na albu otevírá svou duši, ne ale tím způsobem, že by se vybrečela světu. Spíš chytře propojuje globální problémy s těmi svými.

Oproti plánovanému začátku se sice Bára zpozdila, fanouškům to ale na náladě neubralo - naopak, byli ještě víc natěšení. V tradičním sále Prahy 1 se sešlo početné, přesto velmi komorní publikum. Nejprve nastoupila Bářina osmičlenná kapela. A právě o tu se celé vystoupení opíralo. Hrály se hlavně skladby z nové desky, ty protínaly různé improvizace zejména obou pánů klávesistů. V mezičase jste tak mohli slyšet skladby od Ennia Morriconeho až po Crazy Froga. Barbora nastoupila na scénu s tím největším nasazením, byť bylo na první pohled vidět, že zároveň s tou největší pokorou a taky nervozitou.

Už první aplaus ji dostával do blaženého stavu. Na pódiu jí kromě kapely podpořila back vokalistka, která jí občas "ubírala na slávě", ale v tom nejlepším slova smyslu. Jeden z vrcholů nastal, když se rozezněly klávesy a přišel čas Nafrněné. Během toho byla ledabyle pokřtěna deska, a to vhozením jejími kamarádkami do publika. Z virálních hitů zazněla i už zmíněná Kráva, při které nechyběla ani kolegyně Markéta Stehlíková.

Došlo ale i na příjemné oficiality: zástupci vydavatelství Supraphon spolu s kolegy podílejícími se na klipu předali Báře Zlatou desku. Kdo by čekal na jevišti Davida Kollera nebo jiné zpěváky, měl smůlu. Barbora Poláková se omluvila, že vzhledem k probíhajícím jarním prázdninám jsou všichni na horách. Ale to nevadilo. Následovalo ještě několik písní a celé vystoupení bylo zakončeno mixem skladeb, v němž měla místo opět Nafrněná.

Pohupující se lampy nad obecenstvem, které dostanete jako bonus v bookletu každé desky, blikaly stejně jako Bářiny oči radostí. Barbora Poláková podala naprosto osobitý výkon. Působila pokorně, komunikovala a bavila se s publikem. Zkrátka si to užívala. A fanoušci taky. Nejen návštěvníci dalších dvou koncertů se mají rozhodně na co těšit. Těšit se můžeme i na Bářino vystoupení na hudebních cenách Žebřík 11. března v Plzni, kde se představí i jako moderátorka.

text: Jan Mareš, foto: Tomáš Klíma, video: Veronika Matějková

5,00