LIVE: Britskému miláčkovi Niallu Horanovi i přes technické problémy zobaly fanynky z ruky

Vydáno 19.03.2024 | autor: Barbora Turková

Když v roce 2016 boyband One Direction oznámil pauzu, bylo jasné, že se jeho členové vydají na sólové dráhy. Některým se daří více, jiným méně. Prakticky všichni se ale pomalu v rámci svých turné sjíždějí do České republiky. Tuzemsko již navštívili Louis Tomlinson i Harry Styles a loni se na festivalu Colours of Ostrava objevil i Niall Horan. A protože zaznamenal velký úspěch, dorazil do Česka i v rámci aktuální šňůry.

LIVE: Britskému miláčkovi Niallu Horanovi i přes technické problémy zobaly fanynky z ruky LIVE: Britskému miláčkovi Niallu Horanovi i přes technické problémy zobaly fanynky z ruky

Niall Horan
Praha, Sportovní hale Fortuna
17. 3. 2024

Členové jakéhokoliv boybandu to po rozpadu nemají vůbec snadné. Musí dokázat, že jim to šlape i sólově. Existuje velká část těch, kteří se i přes snahu neprosadili a skončili v propadlišti hudebních dějin. A chlapci z britského uskupení One Direction se snaží přesně o to samé. Největší úspěch bezesporu zažívá Harry Styles, který před dvěma lety poměrně snadno vyprodal naši největší halu. A loni na něj navázal Louis Tomlinson. Niall Horan se nejprve představil na Colours of Ostrava. A jelikož slavil v Česku úspěch, rozhodl se do tuzemska po ani ne roce vrátit.

Chinaski rozezpívali Colours, bavil i Niall Horan

Hned po příchodu do Sportovní haly Fortuna bylo jasné, že devadesát procent publika budou tvořit hlavně dívky, překvapivě různých věkových kategorií. Většina z nich byla oblečená do zelené, čímž odkazovala na irský svátek svatého Patrika, který se ten den slavil. Ostatně v publiku se objevilo i dost irských vlajek, je tedy možné, že krajané Horana doprovazí na více koncertů.

Zpěvák se v doprovodu kapely objevil na stagi kolem půl deváté. Od začátku působil sebevědomě a bylo na něm vidět, že i on hudebně a koncertě dospěl. Fanoušky si během pár minut omotal kolem prstu a oni mu to dávali dostatečně najevo mohutným křikem po každé písničce. Navíc se nezdržoval ani zbytečnými proslovy na téma, jak je rád, že je v Praze, či příběhy z dětství a dospívání.

Koncert se bohužel neobešel bez technických problémů. U písně  The Show čekal, až mu začne hrát klavír (který stejně nezačal), a dvakrát se stalo, že nechytl začátek písně on sám. Vždycky jen pokrčil rameny, vtipně situace okomentoval a začal znovu. Tohle se zkrátka stává všem a je dobré se k tomu postavit čelem a ne jako jeho kolega Tomlinson, který při svém prvním koncertu v Praze zbaběle opustil pódium, a když se vrátil, nikomu se ani neomluvil. Pokora je totiž důležitou součástí každého muzikant a naučit se s ní pracovat, by mělo být základním kurzem.

I když má britský zpěvák několik silných hitů - Black And White, Heaven, Slow Hands - nejsou to skladby, které utáhnou dvouhodinový koncert. Bohužel měl tak člověk občas pocit, že se show táhne. Určitě by nebylo na škodu, kdyby ji muzikant o půl hodiny zkrátil. Ne, že by Horan nebyl zábavný, nebo že by si to on, kapela či fanoušci neužívali, ale prostě ještě není ve fázi, že by jeho repertoár utáhl takhle dlouhý koncert. A to i v případě, že jeho aktuální deska The Show je z jeho tvorby zatím nejlepší.

Celkově vystoupení působilo velmi skromně. Kromě proslovů se Niall vyvaroval i zbytečných konfet, hecování publika či zvaní fanoušků na pódium. Za těch tří členů 1D, kteří v Praze byli, z nich působil nejvíce sympaticky, otevřeně, upřímně a bylo na něm vidět, že je za ohlušující podporu, kterou mu všichni přítomní hale vyjadřovali, rád. Snad nebude trvat další několik let, než se tady objeví znova. Na rozdíl od Tomlinsona, u kterého mi stačil jen jeden jeho koncert, bych na něj zašla klidně znova. A třeba i do O2 areny, která by mu velmi slušela.

Text: Barbora Turková, foto: FB Nialla Horana
Témata: Niall Horan, The Show, One Direction, Sportovní hala Fortuna

0,00