LIVE: Déšť nedéšť. Fanoušci si na The Killers a Franze Ferdinanda na Colours of Ostrava počkali i v pláštěnkách

Vydáno 15.07.2022 | autor: Barbora Turková

Druhý den festivalu Colours of Ostrava patřil kytarové hudbě. Hvězdy jako Franz Ferdinand a The Killers moc dobře vědí, co na fanoušky funguje. Sice nejde o mainstreamově zaměřené hudebníky a ve většině českých rádiích a televizích je spíše neuslyšíte, ale to neznamená, že by je lidé neznali. Naopak. A právě proto jim stálo za to počkat si na ně i přes neustávající déšť.

LIVE: Déšť nedéšť. Fanoušci si na The Killers a Franze Ferdinanda na Colours of Ostrava počkali i v pláštěnkách LIVE: Déšť nedéšť. Fanoušci si na The Killers a Franze Ferdinanda na Colours of Ostrava počkali i v pláštěnkách

Colours of Ostrava
Ostrava, Dolní Vítkovice
14. 7. 2022

Program ostravského festivalu Colours bývá směřován až do odpoledních hodin, máte tak spoustu času na poznávání města. Nebo také na jeho trávení v městské hromadné dopravě, která je s příchodem léta tristní. A jelikož je třetí největší české město rozkopané, musíte s možnou prodlevou počítat o to víc. My jsme proto například nestihli část koncertu Kapitána Dema, svou úlohu v tom ale hrála také dlouhá fronta u vstupu. Někteří se totiž ještě nenaučili, že na festival deodoranty ani voňavky nepatří...

Na Colours se tančilo mezi kapkami deště, dorazili The Killers, Franz Ferdinand i Štěpán Kozub s Jiřím Krhutem

Kapitán Demo byl jedním z mála zástupců české scény, čímž je Colours výjimečné. Tuzemští interpreti zde vystupují minimálně a je to spíše o objevování zahraničních hvězd. Kapitána Dema a jeho crew je potřeba brát s nadsázkou, protože oni sami si legraci dělají ze všeho. A lidé jim to schvalují. Kdo chtěl hledat sofistikovanější zábavu, musel se přesunout na vystoupení Štěpána Kozuba a Jiřího Krhuta, které doprovázela zpěvačka Barbara Kanyzová. Kozubovův humor je místy někdy až moc, ale většina jeho fanoušků si už zvykla.

Skotští Franz Ferdinand byli prvním velkým headlinerem čtvrtečního dne. Jejich set trochu pokazil těžký déšť, který se spustil prakticky hned po startu koncertu. Část lidí se tak schovávala ve stanech, část si řekla, že to vydrží a vystoupení si užije. Frontman Alex Kapranos měl tolik energie, že mu nějaký déšť nevadil a nepřipustil, aby vadil i někomu jinému. Set kapely Franz Ferdinand byl energický, veselý, taneční a pozitivní a byla velká škoda, že trval jen hodinu. Tahle kapela by si zasloužila klidně o čtvrthodinku navíc. Sestava šlape skvěle, jako dobře seřízený motorový stroj, a věříte jí každý tón a každé slovo.

A chybět by příště neměli ani The Killers. Ti ale měli opravdovou smůlu, protože zatímco déšť během Franz Ferdinand přešel, americkou partu okolo Brandona Flowerse potoky vody skrápěly celou dobu. Vadilo to někomu? Mnozí to už nevydrželi a odcházeli, pláštěnky totiž příliš nepomáhaly. Jenže jakmile už jednou mokří jste, je vám to už vlastně jedno. A tak si tuhle partu stejně vychutnaly tisíce lidí.

The Killers mají skvěle propracovanou scénu, světelné efekty jsou tu samozřejmostí a lasery, které dokonale navazují na hudbu, jsou jen ideální tečkou. Hity jako Human a Somebody Told Me šlapou a užívá si je každý. Možná to je někdy až moc a na někoho to může působit jako cirkus nebo divadlo, i kvůli výraznému oblečení jejich energického frontmana, který jednou běhá s kytarou a podruhé se postaví za klávesy, ale všechno je to profesionální práce, hodná stadionové kapele. Škoda toho deště, jinak by to byl den na jedničku s hvězdičkou.

Text: Barbora Turková, foto: robloud (The Killers), Tereza Slowiková
Témata: Colours of Ostrava, Dolní Vítkovice, The Killers, Franz Ferdinand, Kapitán Demo

0,00