LIVE: Festival Benátská! s Impulsem otevřely oslavy Arakainu, Olympiku a Petra Jandy

Vydáno 29.07.2022 | autor: Roman Jireš

Letošní festival Benátská! s Impulsem, který potrvá do ranních hodin 31. července, začal tím, co pro část návštěvníků bylo jeho předčasným vrcholem - společnou festivalovou oslavou šedesátin Olympiku a čtyřicetin Arakainu. Ročník, před jehož zahájením pořadatelé avizovali, že vzhledem k riziku s případnými pandemickými problémy letos nepozvou žádné zahraniční hvězdy, nemohl začít lépe.

LIVE: Festival Benátská! s Impulsem otevřely oslavy Arakainu, Olympiku a Petra Jandy Jaroslav Vynikal - Benátská!

Benátská!
Liberec, areál Vesec
28. 7. 2022

Arakain na letošních koncertech nabízí písničky z celé své historie včetně skladeb z druhého alba Schizofrenie z roku 1991, které nedávno vyšlo v reedici. Oslavy vyvrcholí 28. ledna 2023 koncertem v pražském O2 universum. Současná sestava s novým baskytaristou Markem Loučkou nabídla skladby od prvního alba Thrash The Trash z roku 1989 až po zatím poslední nahrávku Jekyll & Hyde z roku 2019. "Dneska už tady nikdo hlasitěji hrát nebude," prohlásil zpěvák Jan Toužimský a asi se nemýlil.

Olympic pálil čarodějnice. Do Běchovic přilákal spoustu fanoušků a přivezl s sebou Františka Nedvěda ml.

Kapely Arakain a Olympic k sobě mají blíže, než by si někdo možná myslel. "Arakain je naše velmi spřízněná kapela a mě o to víc těší, že když jsem ji poprvé v roce 1989 nahrával, tak jsem jim předpovídal dlouhou životnost," podotkl před časem frontman Olympiku Petr Janda. Na pódiu s výhledem na slavný Ještěd zazněla také skladba Nesmíš to vzdát (Cesta) z alba Thrash The Trash 1989, která se nahrávala v Jandově studiu Propast.

V průběhu koncertu členové Arakainu odhalili papírovou figurínu Petra Jandy, který letos 2. května oslavil 80. narozeniny. "Jsem fanoušek Olympiku, naučil mě to táta, který mi koupil jejich desku Ulice," sdělil  Toužimský předtím, než zahráli na počest výročí Olympiku a Jandy ve své tvrdší úpravě skladbu z repertoáru Olympiku Jako za mlada.

Olympic, který žádnou skladbu z repertoáru také slavícího Arakainu nacvičit nestihl, svoji produkci začal třemi písněmi ze svého zatím posledního alba Kaťata, což je v poslední době jeho obvyklá taktika. Když na ně navázal letitým songem Osmý den, měl několikatisícové publikum obtočené kolem prstu a v klidu mohl sázet jeden hit za druhým. Mimo jiné zazněly písně Je to tvá vina, Já nejsem zlej, Otázky, Kanagom, Dávno nebo Želva. Koncert neukončil ani tisíci hlasy doprovázený přídavek Jasná zpráva, nadšené publikum si vytleskalo kapelu znovu na pódium, aby si s ní zazpívalo Slzy tvý mámy.

Program úvodního dne na hlavní scéně ČEZ Energy stage zahájila odpoledne skupina Žlutý pes. V té době již v areálu byly tři tisíce lidí, další návštěvníci neustále přicházeli. Ve Stanu Radia Impuls ve stejnou dobu zahrála Realita. Dále vystoupila Petra Janů & Amsterdam, která své vydařené vystoupení začala hitem Motorest a zakončila rokenrolem To máme mládež, Totální nasazení bylo tradičně zábavné už při zvukové zkoušce, festival na úvod dále nabídl Yo Yo band, Sebastien, Xaviera Baumaxu nebo E!E. Hudební produkci v ranních hodinách zakončil dýdžejský set.

Doprovodnému programu Benátské! vévodí stometrová zipline (lanový skluz) a ruské kolo, z něhož je výhled na celý sportovní areál ve Vesci, v němž se festival koná. Stejně jako v předchozích ročnících je připraveno několim odpočinkových zón. Doprovodný program je připravený i v sekcích hokejových Bílých Tygrů a IQ Landie s jejím stánkem interaktivních exponátů.

Text: Roman Jireš, foto: Jaroslav Vynikal - Benátská!
Témata: Benátská!, Arakain, Olympic, Petr Janda, Realita, Totální nasazení, Sebastien, E!E, Žlutý pes

0,00