LIVE: Ice Nine Kills přivezli do pražského SaSaZu svou hororovou freakshow

Vydáno 25.05.2023 | autor: Pavla Dolanská

Když američtí metalisté Ice Nine Kills oznámili, že se svou "vražednou" show dorazí do pražské Roxy a na pomoc si přivezou mysteriózní formaci SKYND, otřásla se česká základná milovníků klasických hororů a true crime podcastů v základech.

LIVE: Ice Nine Kills přivezli do pražského SaSaZu svou hororovou freakshow LIVE: Ice Nine Kills přivezli do pražského SaSaZu svou hororovou freakshow

Ice Nine Kills
Praha, SaSaZu
24. 5. 2023

Lístky mizely stejně rychle jako postavy ve sklepě béčkového hororu, když slyší zvláštní zvuky. Nikdo se tak nedivil, když došlo k přesunu do rozlehlejších prostor holešovického SaSaZu. To bylo možná až moc velké, ale na druhou stranu dopřávalo příchozím celý večer dostatek prostoru i vzduchu, což je na akcích tohohle typu (dvojnásob počátkem léta) velký luxus.

Večer odstartovala thajská formace Defying Decay, která se ukázala jako vhodná volba pro úvodní rozcvičku. Následovali bostonští Lansdowne, kteří naopak nechali přítomné vydechnout při svém melodicky rockovém hraní.

Pak už přišel čas na tajuplnou formaci SKYND. Ti nejsou v Čechách žádnými nováčky. Od chvíle, kdy je RFP přivezlo na svou Hope verzi, si v našich končinách vybudovali slušnou fanouškovskou základnu, a je to opodstatněné. Ne, teď nepoukazuju na strmě rostoucí zájem o true crime podcasty a netflixové série glorifikující masové vrahy. Tohle totiž není jen o textech. Je to show, ze které mrazí, ale zároveň od ní nemůžete odtrhnout oči. Hudba, kostýmy, celková image kapely. Všechno dohromady funguje jako magnet, který vás přitáhne prvním tónem, provede vás děsivě fascinující stezkou zla a na konci vás vyplivne otřesené, ale zvláštně spokojené. A takový je i celkový dojem. Skvělé zpracování těch nejtemnějších témat, které vám ještě chvíli nedají spát, ale chcete to zažít znovu.

Mrazivá a emotivní atmosféra. Skynd v Praze dojali fanoušci, měli její masky i ikonické make-upy

Pro mnohé (včetně mě) vystoupením SKYND večer skončil, většina však čekala na „Boston horror picture show“. A skutečně to stálo za to. Nešlo tady totiž primárně o hudbu, ale o celkovou performance. Střídající se děsivé masky, nekonečná mračna kouře (to byla chvíle, kdy mi tolik nevadilo, že jsem omylem nedostala fotopas, haha), z nich vystupující stíny seker, lopat, krumpáčů (ne, nehráli dole v dole), nožů a motorových pil. K tomu všemu průřez tvorbou posledních let. Vše zakončené ústředním songem posledního alba, Welcome To Horrorwood. Mohli být v maskách odění skalní fans spokojenější? Nemyslím si. Zkrátka, bojíte se rádi? Tak doufám, že jste na tomhle hororovém večírku nechyběli, bylo to něco!

Text: Pavla Dolanská,  foto: FB Ice Nine Kills (ilustrační), SKYND (Pavla Dolanská, RFP 2021)
Témata: Ice Nine Kills, SKYND, Defying Decay, heavy metal, horror rock

0,00