LIVE: Zádušní mše se Skynd, v pražském SaSaZu bylo mrazivo

Vydáno 05.11.2023 | autor: Natálie Bartlová

True crime tematika v popkultuře táhne a znát je to i na koncertech Skynd, které jsou u nás hojně navštěvované a také často pořádané. Dvojice hudebníka vystupujícího pod jménem Father a zpěvačky Skynd doplnil na bicích Father číslo 2 a stejně jako hlavní dvojice je druhý „táta“ opředen tajemstvím – kdo to je, odkud je, jak vypadá pod maskou? Málokdo to ví, což patří k součásti mystické aury okolo kapely. A takový byl také pražský koncert v SaSaZu: opředený záhadami, dramatický a mrazivý. Nebylo to jen naplno běžící vzduchotechnikou.

LIVE: Zádušní mše se Skynd, v pražském SaSaZu bylo mrazivo LIVE: Zádušní mše se Skynd, v pražském SaSaZu bylo mrazivo

SKYND
Praha, SaSaZu
4. 11. 2023

Britská pětice Knife Bride, která předskakovala, publikum pro Skynd rozmrazila jen částečně. I když se snažila, zejména pak energická hlavní zpěvačka Mollie Buckley, jejímu vystoupení něco chybělo. Možná to byl nedostatek zkušeností, možná se zkrátka špatně vyrovnává jedinečnému projevu Skynd.

Dramatický, mrazivý i opředený záhadami. Takový byl koncert Skynd v pražském SaSaZu

Koncert hlavních hvězd tradičně otevřel Richard Ramirez z první kapitoly hororové knihy, EP Chapter 1. Pozitivním faktorem v poměrně krátké kariéře Skynd je to, že za koncert stihnou odehrát většinu ze své tvorby. Zpravodajským intrem o případu pak pokračovaly skladby o Michelle Carter, Robertu Hansenovi či Edmundu Kemperovi. Došlo i na čerstvou skladbu Bianca Devins, která vyšla teď v říjnu.

Koncerty Skynd zásadně provází pouze úvodní nahrávky o případech, zpěvačka sama se omezuje na „děkuji“ a její spoluhráči nemluví vůbec. Má to ale svůj důvod, koncerty industriálně-rockové a horrorcorové skupiny jsou víc než jakékoliv jiné hlavně o vyprávění a divadle. Na každý případ se hudebníci soustředí a dávají pozor na to, aby neznevážili oběti vrahů, o nichž zpívají, k čemuž hecování publika zkrátka nepatří.

Teatrální pohyby zpěvačky sladěné se zvukem střelby či zapíjením imaginárního kyanidu jsou zavedenou součástí každé skladby a pro každou z nich vypadá vystoupení trochu jinak. Počítání dvaceti minut pro Michelle Carter tak může připomínat strašidelnou verzi Macareny, k Johnu Wayne Gacymu zase patří vycházková hůl. Ač se o zpěvačku Skynd pokoušela nemoc, jak ostatně zmínila i při podepisování kartiček u merche, na vystoupení to nebylo poznat. Perfektní a mrazivé jako vždy.

Text: Natálie Bartlová, foto: Jana Braunová
Témata: SKYND, Knife Bride, Mollie Buckley, SaSaZu

0,00