LIVE: Mandrage pochovali ve Foru Karlín kapelu. Bez zpěváka Víti Starého, ale s kupou přátel po boku

Vydáno 02.02.2020 | autor: Andrea Štipčáková

Mandrage se po patnácti letech svého působení rozloučili posledním koncertem, který se konal ve Foru Karlín. Kromě Sebastiana, který se svou skupinou plzeňské formaci předskakoval, si pozvali spoustu dalších hostů. Na pódiu se objevili Mirai Navrátil, Jelen, Anna K., Katarína Knechtová nebo Adam Mišík. Právě oni pomohli Mandrage alespoň částečně nahradit chybějícího zpěváka Víťu Starého a odejít ze scény důstojně.

LIVE: Mandrage pochovali ve Foru Karlín kapelu. Bez zpěváka Víti Starého, ale s kupou přátel po boku LIVE: Mandrage pochovali ve Fóru Karlín svou kapelu. Bez zpěváka Víti Starého, ale s kupou přátel po boku

Mandrage
+ Sebastian
Forum Karlín, Praha
1. 2. 2020

Večer nesoucí hořkou příchuť otevřel Sebastian, který posluchačům zahrál nejen hity z albové prvotiny Hvězdy, ale také písně ze svého v říjnu vydaného druhého alba Rub a líc. Kromě Toulavé či Vesmírné se tak Forem Karlín rozezněly i songy Kroky, Milion nebo Náš svět, k němuž vznikl i originální videoklip.. Ačkoliv se fanoušci v hale přišli podívat hlavně na Mandrage, bylo znát, že ani Sebastianovy skladby jim nejsou neznámé, a s chutí si je zazpívali.

Mandrage ruší turné. Zahrají jen ve Foru Karlín a bez zpěváka Víti Starého

O půl deváté už začali přítomní vyvolávat název Mandrage. Kapela se chtěla s fanoušky rozloučit na turné, okolnosti tomu však nepřály a její členové ho byli nuceni zrušit. Ze třinácti plánovaných koncertů zůstal na seznamu pouze jediný - ten ve Foru Karlín. Bohužel však bez zpěváka Víti Starého. Jeho nezaměnitelný hlas chyběl nejen divákům, ale také písním, ke kterým neodmyslitelně patří. I přesto se parta z Plzně s absencí frontmana vyrovnala více než dobře.

ZPÍVALI JELEN, MIRAI I ANNA K.

Na pódium si během večera pozvala hned několik přátel, kteří jí se skladbami pomohli. Snad nejvíce sedly songy Sebastianovi, který měl z vystupujících zpěváků k barvě hlasu Starého nejblíže. Byl to právě on, kdo s Mandrage koncert otevřel písní Vidím to růžově. Zazpívali také Tomáš Fröde, Adam Mišík, Armin Effenberger, Klára Gajová, Tomáš Kulhavý, Lukáš Klofec, Jelen s Kateřinou Marií Tichou, Žofie Dařbujánová, Anna K., Katarína Knechtová, Tereza Balonová, Debbi nebo Mirai Navrátil.

LIVE: Mandrage pochovali ve Fóru Karlín svou kapelu. Bez zpěváka Víti Starého, ale s kupou přátel po boku

Vzhledem k té spoustě interpretů sice chvílemi koncert působil jako karaoke večírek, v situaci, v níž se Mandrage ocitli, se to však dá pochopit. Naopak výše zmíněné umělce ctí, že si našli čas a za méně než týden se naučili texty písní. Kapele alespoň tímto způsobem pomohli její patnáct let dlouhou historii pochovat.

Ačkoliv by se mohlo zdát, že se celá show nesla ve smutném duchu, bylo tomu spíše naopak. Muzikanti si očividně užívali píseň za písní a spolu s nimi se bavili i fanoušci v hledišti, kteří nepřestávali tančit a zpívat. Emoce se však přeci jen dostavily, a to při závěrečné skladbě Motýli, během níž slza ukápla nejen příznivcům Mandrage, ale také jejich hostům a přátelům na pódiu.

Zda se kapela fanouškům ještě někdy představí v plné síle, je zatím ve hvězdách. Pepa Bolan jim (a možná tak trochu i sobě) však dal skrze citát Johna Lennona naději na návrat. "Na konci vždy vše dobře dopadne. A jestli to dobře nedopadlo, tak to potom ještě není konec." Pokud však mělo opravdu jít o poslední koncert Mandrage, šlo o rozloučení důstojné.

Text: Andrea Štipčáková, Foto: Michal Benák

Témata: Mandrage, Sebastian, Forum Karlín, Tomáš Fröde, Adam Mišík, Armin Effenberger, Klára Gajová, Tomáš Kulhavý, Lukáš Klofec, Jelen, Kateřina Marie Tichá, Žofie Dařbujánová, Anna K., Katarína Knechtová, Tereza Balounová, Debbi a Mirai Navrátil.

0,00