Vydáno 28.08.2017 | autor: Jana Braunová

Poslední srpnová sobota patřila v amfiteátru Loket hudbě. Zahráli zde Miro Žbirka, Katarína Knechtová a Ondřej Ruml. Trojice koncertů nabídla v nezapomenutelné atmosféře divákům výjimečné zážitky.

LIVE: Miro Žbirka, Katarína Knechtová a Ondřej Ruml zpívali v jedinečné atmosféře na Lokti LIVE: Miro Žbirka, Katarína Knechtová a Ondřej Ruml zpívali v jedinečné atmosféře na Lokti

MIRO ŽBIRKA, KATARÍNA KNECHTOVÁ, ONDŘEJ RUML
AMFITEÁTR LOKET
26. 8. 2017

V pozdní odpoledne za příjemného slunečného počasí začal jako první vystupovat Onřej Ruml, který je známý nejen jako účastník soutěže X-Factor a TV pořadu Tvoje tvář má známý hlas, ale i jako stříbrný oceněný v hudební anketě Žebřík v kategorii Zpěvák roku. Ondřej Ruml vystupoval na pódiu tradičně sám, bez kapely, doprovázel se pouze svým looperem, na který si během vystoupení nahrává zvuky. Na pódiu v prostředí velkého amfiteátru se sám sice chvílemi ztrácel, jeho one man show se hodí spíše do komornějších prostor, menších klubů. I s tím se ale Ondřej vypořádal výtečně a přítomné diváky zaujal a bavil. Poté se ochotně podepisoval a fotil se se svými fanoušky.

Miro Žbirka, Katarína Knechtová a Ondřej Ruml vystoupili v amfiteátru Loket přímo pod hradem

KNECHTOVÁ FANOUŠKY ROZTANČILA

Po asi třicetiminutové pauze, při které probíhala přestavba pódia, přišla na řadu energická Katarína Knechtová, která vtrhla na podium se svěží písní Dialkove ovladanie z alba Něco se chystá z roku 1999, tedy ještě z dob kapely Peha. Začátek koncertu probíhal ještě před sedícími diváky, přímo pod pódium se odvážilo jen několik statečných. Během několika prvních songů však Katarína vyzvala diváky, ať se zvednou ze svých míst a jdou blíže k pódiu, což se vzápětí stalo a prázdná plocha se rychle zaplnila zpívajícími, tančícími a občas i skákajícími lidmi všech věkových kategorií.

Katarína Knechtová interview: Na co fetovat, když se stačí zamilovat

Větší část koncertu se odehrála ve svižnějším tempu, proto by byl hřích jen sedět a poslouchat. V publiku i pod pódiem jste tak mohli vidět i rodiny s dětmi a diváky starších generací, kteří si koncert užívali všemi doušky. Knechtová se už na úvod návštěvníkům omluvila za své oblečení - vtipkovala o tom, že si myslela, že všichni na koncertě budou společensky oblečení, proto si vzala šaty, ale doma takto oblečená běžně nechodí. Nutno ale dodat, že v krátkých šatech jí to slušelo a zvládla s nimi poskakovat a tančit na pódiu, dokonce si s nimi neustále rošťácky pohrávala a popotahovala si je výše a výše.

I když Katarína během koncertu několikrát pronesla, že se stydí a má trému, nebylo to vůbec poznat, působila naopak velmi uvolněně, přirozeně, svěže.

Diváky si získala hned během prvních písní nejen svojí přirozeností, ale samozřejmě i svým pěveckým umem. Mezi jednotlivými songy stále něco povídala, vtipkovala a každou svoji píseň si naplno užívala, prožívala. Při rychlejších skladbách předváděla svůj roztomilý taneček, v některých i skákala, s plným nasazením hrála na svoji kytaru, gestikulovala a povzbuzovala ke zpěvu. Při nejnovějším hitu FEA vyzvala publikum ke zpěvu, načež naučila diváky svůj vzorec, a ti tak po ní opakovali "C8H11N". Tato píseň je velice návyková.

Při pomalé Mój bože Katarína usedla za své bílé pianino a soustředěně prožívala celou píseň. Během koncertu se postupně stmívalo, což dodalo vystoupení zvláštní, nezapomenutelnou atmosféru. Pohled na celý amfiteátr, osvětlený za řekou Ohří nasvíceným hradem Loket, byl úchvatný. Knechtová zahrála jak písně ze starších alb a z dávné minulosti, tak nejnovější hity z poslední desky, dokonce zařadila i cikánskou píseň. Na závěr si fanoušci vykřičeli několik přídavků.

FOTOREPORT: Miro Žbirka si to z Abbey Road namířil do Prahy, vzal s sebou i Mariku Gombitovou

NESTÁRNOUCÍ ŽBIRKA

Před vystoupením poslední hvězdy večera, očekávaného Mira Žbirky, se prostor pod pódiem naplnil ještě více. Natěšení fanoušci se nemohli dočkat slovenské hvězdy, který koncert začal svým hitem 22 dní. Miro Žbirka zapíval své nejznámější hity i novější píseň Fair Play z roku 2014, kterou natočil jako titulní píseň ke stejnojmennému filmu. Po většinu koncertu se doprovázel na akustickou kytaru, chvílemi i na klávesy. Po každé písničce následoval potlesk a jásot přítomného publika a téměř každý divák si s Mirem prozpěvoval jeho neznámější hity.

Při písni Čo bolí to přebolí ho doprovodila místo Marthy mladá zpěvačka, kterou Miro vybral z publika. Ani při vystoupení Žbirky nechyběly přídavky, Miro dokonce přidával dvakrát. K závěru koncertu při Mám rád přistoupil k divákům v první řadě a poplácal si s nimi do rytmu. Večer byl zakončený velkým potleskem všech přítomných.

Byl to večer velice vydařený. Zatímco Ondřej Ruml ho příjemně odstartoval, Katarína Knechtová svým charismatickým vystupováním nalila do diváků velkou dávku pozitivní energie. Škoda jen, že v našich českých končinách nevystupuje častěji. A Miro Žbirka? Ten se neztrácí ve starších ani nových písních, klobouk dolů, jak je stále energický, charismatický a má pořád sil na rozdávání. Diváci hltali všechna jeho slova i písně od začátku do konce a celý večer zpívali s ním.

text, foto a video: Jana Braunová

Témata: Miro Žbirka, Katarína Knechtová, Ondřej Ruml

4,00