LIVE: Mirai v nacpaném Rock Café pokřtili v potu fanoušků novou desku

Vydáno 24.05.2024 | autor: Barbora Turková

Jednou vyprodaná a po stropy nacpaná O2 arena, podruhé návrat ke klubovým kořenům. A potřetí? Vlastní festival. I takhle vypadá koncertní sezóna Mirai. Ti v polovině dubna vydali třetí desku Tomodachi, což v češtině znamená "kamarádi". A své přátele lomeno fanoušky pozvala kapela i na speciální klubové křty. První se konal v nacpaném Rock Café v Praze.

LIVE: Mirai v nacpaném Rock Café pokřtili v potu fanoušků novou desku LIVE: Mirai v nacpaném Rock Café pokřtili v potu fanoušků novou desku

Mirai
Praha, Rock Café
20. 5. 2024

U Mirai je to už taková tradice. Vrátit se z narvaných hal zpátky na místa, kde začínali, když je před pár lety znala jen hrstka posluchačů. Stejně jako při vydání předchozího alba Maneki Neko vyrazili i s Tomodachi členové kapely do pražského Rock Café, které se stalo jednou ze tří zastávek jejich krátkého klubového turné. A podobně jako desku z roku 2022 přehráli i novinku fanouškům od začátku do konce.

Po O2 arenách okusili Mirai opět intimnější prostory. V brněnském Metru pokřtili nové album

Na pódium se hlavní hvězda večera dostala po svém předskokanovi, talentované partě Realita. Už od začáku bylo jasné, že nás nečeká klidný koncert. Deska je venku od 12. dubna, fanoušci už tak měli čas si ji naposlouchat a na atmosféře večera to bylo znát. Odzpívali prakticky všechny písničky od začátku do konce. To zřejmě frontmana Miraie Navrátila překvapilo. Během večera totiž prohlásil, že je těžké natočit novou desku s dvanácti hity. Soudě podle ohlasů to ale vypadalo, že se to jedné z českých nejúspěšnějších kapel současnosti podařilo.

Koncert postupně gradoval a neměl jediný slabý moment. Kapela i fanoušci do toho dávali všechno, i když se v zaplněném Rock Café prakticky nedalo dýchat. Po přehrání celé desky pak Mirai ještě příznivcům nasázeli ty největší hity jako Yahoda, Vlci, Pojď ke mně blíž a nemohla chybět ani Když nemůžeš, ta přidej. Během ní se zpěvák odvážně projel na matraci nad hlavami diváků. Mirai zkrátka znovu ukázali, proč patří mezi stálice české populární hudby.

Text: Barbora Turková, foto: Barbora Kolářová (ilustrační)
Témata: Mirai, Mirai Navrátil, Tomodachi, Rock Café

0,00