LIVE: Budoucnost je Mirai nakloněna. V O2 areně dokázali, že mají stále čím překvapovat

Vydáno 01.12.2023 | autor: Barbora Turková

Mirai příští rok oslaví deset let od svého vzniku. Mohlo by se zdát, že nemají hudební scéně už co nového nabídnout, opak je ale pravdou. V říjnu vydali hned dva singly, které vybočují z jejich dosavadního zvuku, a také na turné kapela dokazuje, že si schovává ještě pár es v rukávu. Šňůru frýdecko-místecká sestava zakončila svým třetím koncertem v O2 areně.

LIVE: Budoucnost je Mirai nakloněna. V O2 areně dokázali, že mají stále čím překvapovat LIVE: Budoucnost je Mirai nakloněna. V O2 areně dokázali, že mají stále čím překvapovat

Mirai

Praha, O2 arena
30. 11. 2023

Pro Mirai šlo poslední listopadový den už o třetí koncert v největší české hale. Mohlo by se zdát, že pro ně tedy bude už jakousi rutinou. Sestava ale přiznala, že ze show je nervózní stejně, jako když v O2 areně hrála poprvé, a přistoupila k ní opět s obrovskou pokorou.

LIVE: Mirai žijí svůj sen. V Ostravě odstartovali největší turné ve své historii

Čtyřčlenná parta koncert zahájila nejnovějším singlem Summer Love, který se vám chtě nechtě již při prvním poslechu zaryje pod kůži. Bezesporu půjde o jeden z největších hitů chystaného alba, které Mirai hodlají vydat příští rok na jaře předtím, než odbouchnou vlastní letní festivaly. Během koncertu kapela nezapomněla ani na další hity jako Maneki Neko, Tenkrát nebo Když nemůžeš, tak přidej, kterým celý večer uzavřela. Až na několik výjimek byl setlist podobný tomu z minulého roku, kdy sestava vyprodala O2 arenu poprvé. Ale není se čemu divit, v mezidobí vydala jen dva nové singly.

Vlastně to ale bylo jedno. Show si užívali nejen fanoušci pod pódiem, ale i muzikanti na něm. A že to bylo sakra znát! Tomáš Javůrek a Michal Stulík se nebáli zahrát přímo v davu a Mirai Navrátil si zasurfoval na matraci, aby se později objevil v jednom ze sektorů a za zpěvu se zdravil s fanoušky. A když se k němu připojil i Ben Cristovao, druhý host večera po Pauliem Garandovi, příznivci ječeli nadšením.

Mirai zavítali do Pardubic, střihli si duet s Márdim z fiXy a převzali si stříbrného slavíka

Po hlasové stránce nešlo o stoprocentní výkon. Na jiných koncertech, které jsem navštívila, si byl frontman pěvecky mnohem jistější. V O2 areně mu pár falešných tónů ujelo. Při energii, kterou vynaložil, se snad ale ani není čemu divit. Na pódiu nepostál, neustále pobíhal z jednoho konce na druhý.

Stejně jako loni byla vrcholem večera píseň Lítej věnovaná Davidu Stypkovi, s nímž si byl Mirai Navrátil velmi blízký. Zesnulý muzikant s ním například spolupracoval na baladě I přes to všechno. Frontmana kapely během ní doprovázeli členové Bandjeez, a když se plošina s ním pomalu začala zvedat nahoru, nezůstalo několik očí suchých. Dojemný okamžik navíc umocnila fotka Stypky promítaná na obrovském plátně za podiem. Podobně tklivý moment navodila ještě píseň Anděl věnovaná zesnulé manželce bubeníka Šimona Bílého.

Mirai zahájili své halové turné, do Ostravy přivezli ohně a frontman se plavil na matraci

Závěr večera patřil největším hitům včetně songu Vlci, během kterého si Mirai vytáhli na pódium fanynku, které píseň věnovali. Jak už jsme zmínili, koncert skupina uzavřela skladbou Když nemůžeš, tak přidej, během které muzikanti na chvíli přestali hrát a nechali zpívat jen své fanoušky. Věřím, že nejednomu návštěvníkovi v tu chvíli naskočila husina. Nechyběla ani společná fotografie a pozvánka na letní summer festy, na kterých Mirai oslaví desátiny.

Text: Barbora Turková, foto: Barbora Chlebová, Petr Dudek, Daniel Sýkora, Tony Košar
Témata: Mirai, Mirai Navrátil, Michal Stulík, Šimon Bílý, Tomáš Javůrek, O2 arena

0,00